Motor start niet meer apart geluid..Start motor?

4 nov 2014
104
0
Hallo allemaal.

Mijn motor start niet meer..Maakt een raar geluid. start motor kapot? Graag advies en tips om hem weer te repareren?

 
Starten met startkabels is niet ideaal voor de accu, maar het is maar voor even. Als je de accu op die manier langdurig oplaadt (zoals hier gesuggereerd werd), dan wordt het toch een ander verhaal...
 
Maar als een zelfregelende auto dynamo een lege accu aan de andere kant opmerkt zal deze met een veel hoger amperage gaan laden.
En de meeste auto dynamo's leveren al gauw een 45A, bij aanvang.
je motorbatterij hangt paralel aan die van je auto, de invloed van de motorbatterij is quasi nihil en de spanning van de autobatterij gaat nauwelijks zakken. De dynamo zal meer dan waarschijnlijk niet eens merken dat er ook een "parasiet" wil profiteren van hem.

en wederom : de dynamo en autobatterij samen vormen de spanningsbron die de motorbatterij gaan opladen, en er zal maar zoveel lopen als de motorbatterij zelf vraagt.

kijk de formule voor stroom maar na in een parallele schakeling : I tot = I 1 + I 2
 
Da kun je meten hé maar als zijn druppellader ze niet kan opladen is het voor mij heel duidelijk dat ze defect is.
En als hij twijfelt dat zijn druppellader nog werkt dat hij ze dan oplaad met andere of met startkabels bij zijn draaiende wagen.
Dat is waar, dat is waar. Als ik heel eerlijk ben heb ik er overheen gelezen dat hij hem voor de tweede keer aan de druppelaar had gelegd. Dan maar een nieuwe accu en toch kijken voor een evt lekstroom.
 
De laadstroom van een draaiend auto is vele malen hoger dan die van een motorfiets, ik denk niet dat een motor accu dat wel zo fijn vind.
Naast dat, die auto accu levert nog veel meer dan dat die kleine accu lekker vind en die zet je er ook rechtstreeks op dat maakt het dan nog erger zou je denken. Maar als je hem alleen maar even ermee start. Dat gaat toch eigenlijk altijd goed. Geen idee trouwens met hoeveel ampère je een accu mag snelladen.
 
Maar als er zoveel stroom wordt getrokken zoals bij starten zal door de capaciteit van de accu en dynamo de spanning veel minder ver inzakken. Dus de spanning is belast wel degelijk hoger.
 
Naast dat, die auto accu levert nog veel meer dan dat die kleine accu lekker vind en die zet je er ook rechtstreeks op dat maakt het dan nog erger zou je denken. Maar als je hem alleen maar even ermee start. Dat gaat toch eigenlijk altijd goed. Geen idee trouwens met hoeveel ampère je een accu mag snelladen.

Bij de meeste motoraccu's staat dat er op.
 
Bij de meeste motoraccu's staat dat er op.
Dat is neem ik aan met een lader die dan niet meer dan aangegeven stroomcapaciteit zal leveren.
Wanneer je een accu zonder tussenkomst van een regelaar op een andere spanningsbron aansluit, een accu met een grotere capaciteit dan dat motoraccu’tje, dan zal die lege accu met alle macht beginnen te trekken van zijn grote broer. Nu scheelt het al een hoop dat de ‘lege’ nooit bij 0,0 begint en de stroom dan ook niet zo groot zal zijn maar stel dat je een echt hopeloos lege accu aan een volle aansluit, met startkabels van pak’m beet 8mm kwadraat. Dan is de kans op schade aan de accu’s toch redelijk groot?
 
Dat is neem ik aan met een lader die dan niet meer dan aangegeven stroomcapaciteit zal leveren.
Wanneer je een accu zonder tussenkomst van een regelaar op een andere spanningsbron aansluit, een accu met een grotere capaciteit dan dat motoraccu’tje, dan zal die lege accu met alle macht beginnen te trekken van zijn grote broer. Nu scheelt het al een hoop dat de ‘lege’ nooit bij 0,0 begint en de stroom dan ook niet zo groot zal zijn maar stel dat je een echt hopeloos lege accu aan een volle aansluit, met startkabels van pak’m beet 8mm kwadraat. Dan is de kans op schade aan de accu’s toch redelijk groot?
Het spanningsverschil tussen een lege en een volle accu is veel te klein om een hoge stroom te laten lopen. Als je een leeg accu laad met iets boven 12,5 volt zal de laadstroom met zo'n motoraccu hooguit 3A zijn. Laad je de motor lopen zodat de laadspanning 14,5 volt is dan kan dat wel eens ruim het dubbele zijn maar dat is enkel de eerste minuten.
 
Het spanningsverschil tussen een lege en een volle accu is veel te klein om een hoge stroom te laten lopen. Als je een leeg accu laad met iets boven 12,5 volt zal de laadstroom met zo'n motoraccu hooguit 3A zijn. Laad je de motor lopen zodat de laadspanning 14,5 volt is dan kan dat wel eens ruim het dubbele zijn maar dat is enkel de eerste minuten.
Dat is wat ik ook dacht, maar hoe groter het onderlinge verschil des te groter de stroom die er gaat lopen.
 
een lege accu is zo'n 11 volt als je die laad met 12,5 volt is het verschil 1,5 volt.
een accu die nog 12 volt geeft en laad met 14,5 volt heeft een verschil van 2,5 volt.
 
De dynamo zal er bijna niets van merken. De auto accu zal immers de spanning hoog houden doordat deze wel vol zit. De auto accus zal echter wel serieeus stroom gaan leveren aan de motor accu. Maar kortstondig voor het starten is dat geen probleem.
 
De dynamo zal er bijna niets van merken. De auto accu zal immers de spanning hoog houden doordat deze wel vol zit. De auto accus zal echter wel serieeus stroom gaan leveren aan de motor accu. Maar kortstondig voor het starten is dat geen probleem.
Die zal niet meer stroom gaan leveren aan de accu dan de motor zelf zou doen als je hem aanduwt
 
Terug
Bovenaan Onderaan