Heb je een vacuum geregelde benzinekraan? kijk dan ff of je slang nog goed is!
misschien is het vacuumpompje niet goed meer ofzo. .
Dus er is een 'slecht' gebied in de toeren maar boven de 3000 loopt je motor prima en blijft dat ook doen?
Mij lijkt 1000 toeren stationair tamelijk laag en als ik gelijk heb kan dat vervelend uitwerken. Loopt-ie KOUD stationair ietsjes harder?
If the bike starts ok and runs well but inexplicably runs out off puff early in the rev range, or feels like it's top speed is restricted, suspect split or loose carburetor diaphragms. XV535's tend to suffer from this problem, though bikes that are used less often are generally more prone than those used frequently. Split or loose diaphragms hamper the operation of the carburetors resulting most usually in power loss, but can also cause rough running - especially if only one of the pair is affected.
Als membranen rot zijn (gescheurd) denk ik dat bougies eerder te droog/ wit komen eruit te zien dan nat/ zwart
ik denk dan meer aan verstopte stationair sproeiersjip. klein overzichtje
- rijd prima tot aan 4 a 5mile
- als je daarna stopt slaat ie af na even stationair te hebben gedraaid
- vanaf dan moet je hoge toeren houden. hij trekt schokkend naar de 3000 en daarna loopt ie vloeiend verder
- kom je daarna onder de 2000 slaat ie af
zodra ik dus over dat schokkende gedeelte heen ben (na 3000rpm) blijft ie gaan en loopt ie gewoon zoals vroeger.
Mijn vrouw heeft een Virago 250 met hetzelfde probleem. Het zijn vrijwel zeker bevroren cabs. Er is carburateur verwarming onderaan de cabs aangesloten. Deze werkt dan niet waardoor bevriezing optreedt (ook boven nul). Zekering controleren en anders verwarmingselement.
is je luchtfiter misschien verstopt omdat hij steeds afsterft en daarna meteen start??