Zou best wel eens een onstekingsprobleem kunnen zijn.
Waren de carburateurs vervuild toe je ze schhonmaakte?
er zat wel een beetje drap in de vlotterkamer. dat heb ik er allemaal uitgehaald. verder heb ik de naald nagekeken en sproeiers schoongemaakt. ik had ergens op het forum gelezen dat die naald los kon zitten maar dat was ook niet het geval.
verder zou de benzine toevoer toch goed moeten zijn omdat hij in het begin wel goed loopt? filter van de benzine heb ik trouwens niet naar gekeken. wel de luchtfilter. die heb ik gelijk vervangen
Het gevolg is dan dat je motor net zo lang goed loopt totdat de vlotterkamers leeg zijn en je weer moet wachten tot er voldoende benzine in heeft kunnen lopen om dan weer normaal te kunnen rijden.
oeh. zoiets zou wel kunnen idd. want als ik chokede terwijl ik reed dan was het schokken over. heel even maar dan verzoop ie waarschijnlijk want even later liep hij dan weer slecht. de choke gaat trouwens nog steeds net zo terug als dat ik hem in het begin kocht...
ik heb trouwens alleen maar v-power getanked omdat die alles zou reinigen. misschien komt daardoor dan al die prut los uit mijn tank. zal morgen eens kijken of die filter erg verstopt is.
zou ik dat ook niet kunnen testen door mijn tank op 'pre' te laten staan? want dan krijgt ie meer benzine in je vlotterkamers toch.
en wat bedoelen mensen met 'vet slaan' van je bougies? want dat had ik een keer iemand horen zeggen dat virago's daar erg gevoelig voor zijn.
bedankt voor jullie reacties trouwens. vind ik echt leuk
Indien de benzinetoevoer ergens gestagneerd wordt en deze stagnatie zorgt ervoor dat de doorvoer kleiner is dan de vraag zullen de carbs 'droog' komen te staan. Als je een beetje pech hebt dan krijgt de buitenste cilinder (het verst weg van de benzineslangaansluiting) het eerst te maken te weinig brandstof en zal dan ook even een te schrale verbranding krijgen voordat die er helemaal mee nokt. Goed kans dat dat het schokken oplevert waar je het over hebt.
maar dan zouden de bougietjes niet zo'n mooi kleurtje hebben?
zou je dan toch moeten merken door gewoon de tankdop open te doen als hij slechter gaat rijden? dan zou hij het daarna gelijk weer goed moeten doen
ik had trouwens ook gelezen over bevroren cabourateurs (in een linkje van viragoman ergens in een oud topic op dit forum) maar dat zou bij 8graden pas zijn.
Het is nog veel te warm voor het bevriezen van carbs dus dat zal het niet zijn.
Treed de storing ook sneller op als je vlotter rijdt (lees: meer benzine verbruikt)?
Bougie-kapjes kunnen voor raadselachtige storingen zorgen; soms pas merkbaar bij toenemende temperatuur en/of toerental.