Motor rijden in Europa.

Lucas8135

Rookie
16 feb 2019
1
0
Ik en mijn vader vroegen ons af of we misschien in Europa een motor vakantie konden nemen. Ik heb veel gegoogled maar ik kom vaak verschillende antwoorden tegen over rijbewijzen en leeftijden voor motorfietsen tot 125 cc.
Dus mijn vraag is:' in welk land in Europa kan ik motorrijden op mijn 16e met een AM rijbewijs ?
 
Volgens mij is het zo dat je als nederlander met een nederlands rijbewijs moet voldoen aan de nederlandse rijbewijscategorien. Kortom; volgens mij kun je beter je motorrijbewijs halen.
 
Geen idee, huur overal gewoon een scooter en tuf rond....maakt weinig uit waar je bent bijv. Griekenland of Turkije. Mij toch veel te heet op die dingen...

Ohja, neem ook motorkleding mee want ik heb verscheidene ‘een daags coureurs’ aan het zwembad bij een hotel gezien met ‘aandenken’ van hun rit vd vorige dag......
 
Officieel is het volgens mij zo dat je alleen mag rijden wat je aan Nederlandse rijbewijzen hebt. Echter zijn ze in het buitenland vaak niet zo moeilijk en mits je een B rijbewijs hebt mag je ook 125cc huren.

Zolang je geen brokken maakt geen enkel probleem maar een verzekering kan wel eens moeilijk gaan doen indien er iets gebeurd.

Met rijbewijs am heb je denk ik niet zoveel keuze
 
Terug
Bovenaan Onderaan