Motor - Professioneel schoonmaken

Jcr

MF'er
28 nov 2006
91
1
A place called Earth
Dag iedereen,

Tijdje geleden dat ik hier gepost heb.
Ik heb een concrete vraag , heb al even gezocht op het forum maar kwam er niet echt uit want ik kreeg alleen tips voor hoe je het zelf moet doen.

Ik zit met het volgende: ik heb een KTM 990 SMR uit 2012. Super gaaf ding, en een feest om te zien voor het oog. Ik zit echter ongeveer 75% van mijn tijd in het buitenland, dus ik probeer alle vrije tijd dié ik heb meteen te benutten voor motorrijden. Buiten het reguliere onderhoud a olie peilen/bijvullen en ketting smeren heb ik dus simpelweg soms geen tijd voor andere dingen zoals schoonmaken( ook al zou ik dat heel graag willen!). Elk moment dat ik vrije tijd heb ga ik liever rijden. :)

Aangezien de KTM een mooie oranje frame heeft en andere mooie features zou ik tegelijkertijd zo nu en dan mijn motor willen laten wassen. Als dat even kan professioneel. Heeft iemand ervaring hiermee of mensen/bedrijven die dit doen? Met wassen bedoel ik dus behalve het cosmetische ook evt de ketting laten blinken etc.

Heb het nog niet bij mijn regular KTM dealer gevraagd, ik dacht dat dit misschien een beter medium was om te vragen. Zo niet kan ik het altijd even bij mijn dealer vragen.

Nogmaals, ik wil het zelf dolgraag doen en ik heb het vroeger met andere motoren/brommers ook gedaan, maar heb er nu simpelweg geen tijd meer voor. De tijd die ik heb besteed ik liever aan rijden zelf.

Alvast bedankt!
 
Als ik nu eens tegen een speciaal tarief de olie kom peilen (professioneel) heb jij tijd over om de motor schoon te maken. :t
 
Dus je hebt wel tijd om naar zo'n bedrijf ergens in NL te rijden en terug en misschien ook nog om de schoonmaakbeurt daar af te wachten, maar niet om even zelf...?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar je woont, maar in Apeldoorn zit een KTM dealer die o.a. ook was en poetsbeurten in zijn programma heeft. Zoals ze zelf schrijven op hun website : "Verwen je motorfiets met een professionele was- en poetsbeurt. Je zult je motor niet weer herkennen als deze onderhanden is genomen door ons poetsteam. Zij brengen je motor weer in showroomstaat. Er is al een was- en poetsbeurt vanaf € 99,-."
Ik heb daar al een paar keer gebruik van gemaakt in combinatie met een onderhoudsbeurt in het voorjaar. Zag er weer uit als nieuw. 8-)
Sommigen houden van poetsen. ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand nog een goede (carnauba) hardwax? eentje die minuscule kleine krasjes camoufleert?

Bij voorbaat dank.
 
Ik was mijn motoren al 36 jaar met de hogedrukspuit. Nog nooit schade door gehad. Uiteraard wel uitkijken wat je doet.
 
Laatst bewerkt:
Ik was mijn motoren al 36 jaar met de hogedrukspuit. Nog nooit schade door gehad. Uiteraard wel uitkijken wat je doet.

:^
Ik ben voorstander! Je kunt veel meer zand en ander krassend spul eraf spuiten voor je aan het soppen begint.
 
Terug
Bovenaan Onderaan