Motor opzettelijk omgeduwd

ErikGil

MF'er
10 dec 2007
37
0
Wijk aan Zee
Afgelopen weekend heeft iemand mijn motor omgeduwd terwijl hij geparkeerd stond langs de straat ;( . Gelukkig was ik thuis en hoorde ik het gebeuren.

Ik zag de dader weglopen en ben haar achtervolgd. Ik heb gelijk de politie gebeld en na 5-10 minuten kwam er twee agenten en die hebben haar aangehouden en mee naar het bureau genomen. Ik heb direct aangifte gedaan van vernieling.

De vrouw was een bekende van de politie en was psychisch niet helemaal 100%.

Nu is mijn vraag: Wie heeft ervaring met zo'n soort situatie en welke stappen moet ik ondernemen?

Ik heb mijn motor WA+diefstal verzekerd en ik heb wel verhaalsrechtbijstand. De verzekering heeft aangegeven dat ik een schadeformulier moet invullen en dan het liefst met de gegevens van de dader er ook op. Verder moet ik de schade laten taxeren en dat ook doorgeven.

Kan ik de gegevens van de dader gewoon van de politie krijgen? Of kan dat niet vanwege privacy en dat soort ongein? Ik heb al aardig wat telefoontjes gepleegd ondertussen, maar ik ben nog niet heel veel opgeschoten...

Ik hoop dat iemand van jullie mij wat informatie kan geven over hoe ik dit het beste aanpak (in andere woorden: hoe krijg ik alle schade vergoed?).
 
WTF :?
Ben je verzekerd voor vernieling?

Je hebt mazzel dat je iig iemand hebt, nou ja, de politie dan.
Daar kun je mooi naar verwijzen in je verhaal naar de verzekering.
Of je dader gegevens krijgt weet ik niet, kun je vragen aan de politie.

Succes!
 
Persoon aansprakelijk stellen op grond van onrechtmatige daad.
Maar dat zal de rechtsbijstand wel voor je gaan doen. Geven zij daar ook geen duidelijkheid over dan?
 
Afgelopen weekend heeft iemand mijn motor omgeduwd terwijl hij geparkeerd stond langs de straat ;( . Gelukkig was ik thuis en hoorde ik het gebeuren.

Ik zag de dader weglopen en ben haar achtervolgd. Ik heb gelijk de politie gebeld en na 5-10 minuten kwam er twee agenten en die hebben haar aangehouden en mee naar het bureau genomen. Ik heb direct aangifte gedaan van vernieling.

De vrouw was een bekende van de politie en was psychisch niet helemaal 100%.

Nu is mijn vraag: Wie heeft ervaring met zo'n soort situatie en welke stappen moet ik ondernemen?

Ik heb mijn motor WA+diefstal verzekerd en ik heb wel verhaalsrechtbijstand. De verzekering heeft aangegeven dat ik een schadeformulier moet invullen en dan het liefst met de gegevens van de dader er ook op. Verder moet ik de schade laten taxeren en dat ook doorgeven.

Kan ik de gegevens van de dader gewoon van de politie krijgen? Of kan dat niet vanwege privacy en dat soort ongein? Ik heb al aardig wat telefoontjes gepleegd ondertussen, maar ik ben nog niet heel veel opgeschoten...

Ik hoop dat iemand van jullie mij wat informatie kan geven over hoe ik dit het beste aanpak (in andere woorden: hoe krijg ik alle schade vergoed?).

Getuigen? Of heeft ze misschien zelf bekend?

In die gevallen lijkt het me niet zo moeilijk om te verhalen.
 
Een bekende van mij werkt bij een daklozenopvang waar (uiteraard) ook wel eens incidenten zijn waarbij een recalcitrante alcoholist zijn frustratie op een personeels auto motor botviert.

Probleem in die situatie is dat je een kale kip niet kan plukken..
 
Afgelopen weekend heeft iemand mijn motor omgeduwd terwijl hij geparkeerd stond langs de straat ;( . Gelukkig was ik thuis en hoorde ik het gebeuren.

Ik zag de dader weglopen en ben haar achtervolgd. Ik heb gelijk de politie gebeld en na 5-10 minuten kwam er twee agenten en die hebben haar aangehouden en mee naar het bureau genomen. Ik heb direct aangifte gedaan van vernieling.

De vrouw was een bekende van de politie en was psychisch niet helemaal 100%.

Nu is mijn vraag: Wie heeft ervaring met zo'n soort situatie en welke stappen moet ik ondernemen?

Ik heb mijn motor WA+diefstal verzekerd en ik heb wel verhaalsrechtbijstand. De verzekering heeft aangegeven dat ik een schadeformulier moet invullen en dan het liefst met de gegevens van de dader er ook op. Verder moet ik de schade laten taxeren en dat ook doorgeven.

Kan ik de gegevens van de dader gewoon van de politie krijgen? Of kan dat niet vanwege privacy en dat soort ongein? Ik heb al aardig wat telefoontjes gepleegd ondertussen, maar ik ben nog niet heel veel opgeschoten...

Ik hoop dat iemand van jullie mij wat informatie kan geven over hoe ik dit het beste aanpak (in andere woorden: hoe krijg ik alle schade vergoed?).

Denk dat je de gegevens niet via de telefoon zult krijgen....maar ga anders eens langs bij het bureau waar je aangifte hebt gedaan en waar het PV is opgemaakt. Misschien dat ze je daar wel de gegevens geven....En anders in ieder geval een BVH-nummer dat je kunt doorgeven aan je verzekering. Want verzekeringen kunnen volgens mij wel de PV's inzien, ook al zou jij dat zelf niet kunnen...
 
WTF :?
Ben je verzekerd voor vernieling?

Je hebt mazzel dat je iig iemand hebt, nou ja, de politie dan.
Daar kun je mooi naar verwijzen in je verhaal naar de verzekering.
Of je dader gegevens krijgt weet ik niet, kun je vragen aan de politie.

Succes!

In de polisvoorwaarden kan ik eigenlijk niks vinden over vernieling (ANWB verzekering), dus ik weet niet hoe dat verder uitpakt. De vrouw van de verzekering gaf aan dat ze gingen proberen om de schade direct te verhalen op de dader, zodra ze de gegevens hadden.

Ik heb de politie al wel gebeld, echter was de agent die mijn verklaring en dergelijke heeft afgenomen niet aanwezig. De vrouw aan de telefoon zei dat ze de gegevens niet mocht geven. Als het goed is belt de agent mij morgen terug.
 
Die gegevens zullen wel niet aan jou doorgegeven worden. Privacy wetgeving enzo :(

Verhalen zal ook wel zinloos zijn, want die vrouw zal wel een bijstandsuitkering hebben en of in de schulden zitten. Verzekerd zal zij ook wel niet zijn dus ben je afhankelijk van jouw verzekering voor uitkering of zal je zelf de portemonnee mogen grijpen.

Je zal het civielrechtelijk moeten doen denk ik, tenzij je je kunt voegen in de strafrechtzaak en daar je schadevergoeding kunt vordering. En dan maar 20 jaar afwachten...kale kip.
 
Een bekende van mij werkt bij een daklozenopvang waar (uiteraard) ook wel eens incidenten zijn waarbij een recalcitrante alcoholist zijn frustratie op een personeels auto motor botviert.

Probleem in die situatie is dat je een kale kip niet kan plukken..

Dat is precies waar ik bang voor ben. Als dat het geval zou zijn, betekent dat dan dat ik gewoon pech heb of is er op de één of andere manier toch nog een mogelijkheid om het vergoed te krijgen?

Afgelopen weekend heeft iemand mijn motor omgeduwd terwijl hij geparkeerd stond langs de straat ;( . Gelukkig was ik thuis en hoorde ik het gebeuren.

Ik zag de dader weglopen en ben haar achtervolgd. Ik heb gelijk de politie gebeld en na 5-10 minuten kwam er twee agenten en die hebben haar aangehouden en mee naar het bureau genomen. Ik heb direct aangifte gedaan van vernieling.

De vrouw was een bekende van de politie en was psychisch niet helemaal 100%.

Nu is mijn vraag: Wie heeft ervaring met zo'n soort situatie en welke stappen moet ik ondernemen?

Ik heb mijn motor WA+diefstal verzekerd en ik heb wel verhaalsrechtbijstand. De verzekering heeft aangegeven dat ik een schadeformulier moet invullen en dan het liefst met de gegevens van de dader er ook op. Verder moet ik de schade laten taxeren en dat ook doorgeven.

Kan ik de gegevens van de dader gewoon van de politie krijgen? Of kan dat niet vanwege privacy en dat soort ongein? Ik heb al aardig wat telefoontjes gepleegd ondertussen, maar ik ben nog niet heel veel opgeschoten...

Ik hoop dat iemand van jullie mij wat informatie kan geven over hoe ik dit het beste aanpak (in andere woorden: hoe krijg ik alle schade vergoed?).

Getuigen? Of heeft ze misschien zelf bekend?

In die gevallen lijkt het me niet zo moeilijk om te verhalen.

Getuigen heb ik niet. Het was na twaalf uur 's nachts dus vrij rustig op straat. Misschien moet ik bij de directe omwonenden nog maar even een briefje in de bus doen om te vragen of ze wat gezien hebben.

Of ze bekend heeft weet ik niet. Ik hoop dat de agent mij dat morgen kan vertellen.

Afgelopen weekend heeft iemand mijn motor omgeduwd terwijl hij geparkeerd stond langs de straat ;( . Gelukkig was ik thuis en hoorde ik het gebeuren.

Ik zag de dader weglopen en ben haar achtervolgd. Ik heb gelijk de politie gebeld en na 5-10 minuten kwam er twee agenten en die hebben haar aangehouden en mee naar het bureau genomen. Ik heb direct aangifte gedaan van vernieling.

De vrouw was een bekende van de politie en was psychisch niet helemaal 100%.

Nu is mijn vraag: Wie heeft ervaring met zo'n soort situatie en welke stappen moet ik ondernemen?

Ik heb mijn motor WA+diefstal verzekerd en ik heb wel verhaalsrechtbijstand. De verzekering heeft aangegeven dat ik een schadeformulier moet invullen en dan het liefst met de gegevens van de dader er ook op. Verder moet ik de schade laten taxeren en dat ook doorgeven.

Kan ik de gegevens van de dader gewoon van de politie krijgen? Of kan dat niet vanwege privacy en dat soort ongein? Ik heb al aardig wat telefoontjes gepleegd ondertussen, maar ik ben nog niet heel veel opgeschoten...

Ik hoop dat iemand van jullie mij wat informatie kan geven over hoe ik dit het beste aanpak (in andere woorden: hoe krijg ik alle schade vergoed?).

Denk dat je de gegevens niet via de telefoon zult krijgen....maar ga anders eens langs bij het bureau waar je aangifte hebt gedaan en waar het PV is opgemaakt. Misschien dat ze je daar wel de gegevens geven....En anders in ieder geval een BVH-nummer dat je kunt doorgeven aan je verzekering. Want verzekeringen kunnen volgens mij wel de PV's inzien, ook al zou jij dat zelf niet kunnen...

BVH-nummer? Waar kan ik dat vinden? Ik heb op het proces verbaal wat ik met de post heb gekregen wel een proces-verbaalnummer staan en een HKS-nummer. Is dat hetzelfde of niet?
 
Dat is precies waar ik bang voor ben. Als dat het geval zou zijn, betekent dat dan dat ik gewoon pech heb of is er op de één of andere manier toch nog een mogelijkheid om het vergoed te krijgen?Getuigen heb ik niet. Het was na twaalf uur 's nachts dus vrij rustig op straat. Misschien moet ik bij de directe omwonenden nog maar even een briefje in de bus doen om te vragen of ze wat gezien hebben.

Of ze bekend heeft weet ik niet. Ik hoop dat de agent mij dat morgen kan vertellen.BVH-nummer? Waar kan ik dat vinden? Ik heb op het proces verbaal wat ik met de post heb gekregen wel een proces-verbaalnummer staan en een HKS-nummer. Is dat hetzelfde of niet?

Dat PV-nummer, daar zou je waarschijnlijk voldoende aan hebben als je dat aan je verzekeringsmaatschappij door geeft. Kopietje van je PV meesturen naar de verzekering is ook altijd handig.

Maar probeer morgen anders gewoon even bij het bureau langs te gaan en leg je uit dat je een schadeformulier moet invullen voor je verzekering, maar dat je de gegevens van de tegenpartij nodig hebt. Dan zul je de gegevens echt wel krijgen, daar ben ik niet zo bang voor. Maar via de telefoon weet ik niet zeker of je dan de gegevens zou krijgen. Persoonlijk langs gaan is in dit geval beter denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Je had geen getuigen?

In dat geval had je haar gewoon neer moeten knuppelen.

In ieder geval sterkte met de afhandeling
 
Dan zul je de gegevens echt wel krijgen, daar ben ik niet zo bang voor.

Dat durf ik niet zo 1-2-3 te geloven.
Goh, stel je voor dat je met deze bij de politie verkregen informatie een ruit bij de verdachte (tenzij ze heeft bekend en niet mentaal onbekwaam is verklaard) in gooit of erger :o
Dan heb je zo een celstraf te pakken van ik weet niet hoe lang en dan de schadevergoeding die jij dan nog aan die dwaas moet betalen. B|
Waar de dader na veroordeling wellicht 5 uur taakstraf krijgt (waar alleen de overheid iets beter van wordt en jij zeker niet) en jij kan met lege handen op je kinne kloppen :(
 
:( Och...als dit mij overkwam...gaat diegene wel een mooi rondje door Apeldoorn,slepend achter de motor....100% in orde of niet.. B|

Dat is inderdaad ook wel in mij opgekomen :] , maar als je al merkt tijdens de achtervolging dat iemand niet helemaal goed is lijkt het me toch beter om een beetje afstand te houden en het door de politie af te laten handelen. Voor je het weet heb je een mes tussen je ribben en daar wordt niemand vrolijk van natuurlijk... :N
 
Iedere Nederlandse burger is verplicht WA verzekerd.

Dus jou verzekeraar / jij kan al je schade gewoon op de WA verzekering van die dame / dader verhalen.
 
Iedere Nederlandse burger is verplicht WA verzekerd.

Dus jou verzekeraar / jij kan al je schade gewoon op de WA verzekering van die dame / dader verhalen.

Daar hoop ik op inderdaad, maar dan moet ik wel de gegevens van de dame hebben natuurlijk. Morgen hoop ik dus van de agent te horen wat de mogelijkheden zijn.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
 
Die gegevens zullen wel niet aan jou doorgegeven worden. Privacy wetgeving enzo :(

Verhalen zal ook wel zinloos zijn, want die vrouw zal wel een bijstandsuitkering hebben en of in de schulden zitten. Verzekerd zal zij ook wel niet zijn dus ben je afhankelijk van jouw verzekering voor uitkering of zal je zelf de portemonnee mogen grijpen.

Je zal het civielrechtelijk moeten doen denk ik, tenzij je je kunt voegen in de strafrechtzaak en daar je schadevergoeding kunt vordering. En dan maar 20 jaar afwachten...kale kip.

Been there, done that and never again!!!!!!!!!!!!!!!
Dan heb je een uitspraak en dan???????????
Is niks waard in Nederland jonguh!
 
Iedere Nederlandse burger is verplicht WA verzekerd.

Dus jou verzekeraar / jij kan al je schade gewoon op de WA verzekering van die dame / dader verhalen.

Dekt dat schade aan motorvoertuigen?

Dan ga ik bij elke aanrijding daarop claimen, stuk goedkoper dan een verkeerspolis.

Oftewel: dat gaat TS niet redden, helaas.
 
Dekt dat schade aan motorvoertuigen?

Dan ga ik bij elke aanrijding daarop claimen, stuk goedkoper dan een verkeerspolis.

Oftewel: dat gaat TS niet redden, helaas.

Ja, als je als niet verkeersdeelnemer schade veroorzaakt wel ja.

Als je een voertuig bestuurd dien je je daarvoor apart te verzekeren.
 
Been there, done that and never again!!!!!!!!!!!!!!!
Dan heb je een uitspraak en dan???????????
Is niks waard in Nederland jonguh!

Tja, dan heb je 20 jaar om het vonnis ten uitvoer te leggen. Al dan niet via een deurwaarder / incassobureau.

Maar dat is allemaal theoretisch. De praktijk zal wel weer anders zijn, in de zin van: nog steeds hopeloos geval en kale kip.
 
Iedere Nederlandse burger is verplicht WA verzekerd.

Dus jou verzekeraar / jij kan al je schade gewoon op de WA verzekering van die dame / dader verhalen.


Nee, dat ben je niet. En zelf al zou het wel zo zijn, dan zal de verzekering waarschijnlijk de schade ook niet vergoeden omdat het moedwillig is gebeurd. Vis je alsnog naast het net.

Topicstarter moet zich in het proces voegen voor schadevergoeding (als de verzekeraar dat niet doet) en hopen op een gunstig vonnis. En dan het uit handen geven aan een deurwaarder/incassobureau.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan