Motor ophangen aan de muur, klopt het technisch gedeelte?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.410
35.824
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Hij hangt!!!
https://www.motor-forum.nl/threads/...t-het-technisch-gedeelte.441158/post-29340235
Hallo mensen die met wiskunde beter opgelet hebben O-)

Ik ben eindelijk zo ver dat ik 2 beugels ga laten maken om mijn RS125 op te kunnen hangen aan de muur maar ben me niet zeker of mijn tekening een beetje klopt. Ik wil 2 steunen laten maken die de ronding van de banden volgen zodat ze zo min mogelijk opvallen. Geef je dan gewoon de straal van je wiel aan? Anders gezegd,
diameter delen door 2 = straal?
Voor zit een 110/70-17 band om, als ik dit goed gemeten zou hebben heeft die een straal van 29.4cm.
Achter een 150/60-17 en die zou dan op een straal van 30.6cm zitten.

Iemand die dit kan bevestigen?

En dit is wat ik nu op papier heb staan en hoe het er ongeveer uit zou moeten komen te zien:

(Je kan zien dat ik voor mijn werk technisch tekenaar ben :X )
3A2D33A5-F01A-431F-8484-FF396FE06D98.jpeg


FDCAA94F-DCB5-4315-B83F-ADE7143665E8.jpeg
 
Laatst bewerkt:
7EED05D7-C4FB-442A-B763-0DF2D161C9A1.jpeg

Hell yeah! Dat was lekker! Vol gas of geen gas! Loopt perfect, bijna jammer om hem te stallen maar de 250 hebben we gelukkig ook nog!

Rij m niet plat he. 👍

Nou serieus, ik zag het al mijlenver aankomen maar een hoogbejaarde vrouw die gewoon op der dooie akkertje de rotonde op draait en daarna ook vooral geen blik op zij of verontschuldigen... :N

Wow, en dat terwijl we een jaarlijkse -RD- meeting hebben waar alle tweetakten met een race-achergrond welkom zijn, incuis tweetaktsessies op circuitdagen. Kan met die RS250 ook nog wel eens

Ja Pottendijk! Maar door de week kan ik nooit en meetings is voor mij dan meer de rit er heen en terug. Maar ik ken verder niemand in mijn omgeving met een leuke 2t.
 
De steunen thuis gehad! Even gepast en liggen nu bij de spuiter.

Daarna motor klaarmaken en ophangen.
Heb al wel gemerkt dat de voetsteun, dan schakelpedaal en daarna het uitlaatdempertje het eerst de muur zal raken dus die verwijder ik wss om hem iets rechter tegen de muur te zetten. Vervolgens even wegen hoeveel trekkracht er op de muur bovenaan de motor komt om te kijken of ik dóór de muur of ín de muur veranker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Terug
Bovenaan Onderaan