Gisteren VRO 2 gehad.
Tijdens de bochten techniek, is echter mijn achter rem in de brand gevlogen.
Gelukkig zag een rijder achter me alles gebeuren en heeft me op tijd gewaarschuwd.
Wl. is of de rem aangelopen (Remblokken blijven hangen ofzo ?) Of ik heb met mijn lompe poten op een stangetje gestaan van de achterrem. Ik heb deze motor nl. pas 4 weken, en normaal gesproken zit ik met mijn volle voet op de voetsteun. Echter was daar bij de rondjes rijden te weinig ruimte ervoor ivm met grondspeling, waardoor ik met mijn tenen op mijn steuntje moest zitten. Omdat ik dan meer met mijn tenen naar beneden zit, zou ik het rem stangetje zachtjes kunnen aantikken ..
Anyway, stond dus goed te brande.. een vlammetje van 30cm. waarschijnlijk de remvloeistof die in de fik stond.
Nu heb ik de remschijven weer lichtes opgeschuurd (Zaten onder de smurrie van het brandje en de verhitte remschoenen) en ze zien er eigenlijk nog heel goed uit. Ze zijn kaars recht, en bijna niet verkleurd.
Mijn 1ste vraag, kan ik deze gewoon weer gebruiken ? Ik gebruik mijn achterrem eigenlijk alleen bij stilstaan op een heuveltje. Dus afgenomen remkracht maakt me niet zo uit. Metaal moeheid en het risico dat dat ding een keer uit elkaar klapt heb ik meer problemen mee
Nu heb ik de remmen open gemaakt, de rubbers zijn gesmolten en 1 remcilinder moet vervangen worden. remklauw ziet er zelf enorm goed uit. Remschoenen, zijn helemaal krom en rood.
Zijn die remcilinders ook los te verkrijgen ? Iemand een idee wat zoiets kost ?
Tijdens de bochten techniek, is echter mijn achter rem in de brand gevlogen.
Gelukkig zag een rijder achter me alles gebeuren en heeft me op tijd gewaarschuwd.
Wl. is of de rem aangelopen (Remblokken blijven hangen ofzo ?) Of ik heb met mijn lompe poten op een stangetje gestaan van de achterrem. Ik heb deze motor nl. pas 4 weken, en normaal gesproken zit ik met mijn volle voet op de voetsteun. Echter was daar bij de rondjes rijden te weinig ruimte ervoor ivm met grondspeling, waardoor ik met mijn tenen op mijn steuntje moest zitten. Omdat ik dan meer met mijn tenen naar beneden zit, zou ik het rem stangetje zachtjes kunnen aantikken ..
Anyway, stond dus goed te brande.. een vlammetje van 30cm. waarschijnlijk de remvloeistof die in de fik stond.
Nu heb ik de remschijven weer lichtes opgeschuurd (Zaten onder de smurrie van het brandje en de verhitte remschoenen) en ze zien er eigenlijk nog heel goed uit. Ze zijn kaars recht, en bijna niet verkleurd.
Mijn 1ste vraag, kan ik deze gewoon weer gebruiken ? Ik gebruik mijn achterrem eigenlijk alleen bij stilstaan op een heuveltje. Dus afgenomen remkracht maakt me niet zo uit. Metaal moeheid en het risico dat dat ding een keer uit elkaar klapt heb ik meer problemen mee
Nu heb ik de remmen open gemaakt, de rubbers zijn gesmolten en 1 remcilinder moet vervangen worden. remklauw ziet er zelf enorm goed uit. Remschoenen, zijn helemaal krom en rood.
Zijn die remcilinders ook los te verkrijgen ? Iemand een idee wat zoiets kost ?