Bedankt voor je reactie! Ik heb gezegd dat ik eerst de motor kom checken en als hij goed is dat ik hem dan meteen mee neem en betaal. Vandaar wilt hij de motor nog niet uitschrijven. Hij zegt dat hij die documenten op zal sturen via de post en dat ik dan alleen een koop overeenkomst mee neem. Is dat een slecht idee via de post?Cash is vrij logisch. Bij een bankoverschrijving duurt het een paar dagen voor dit in het buitenland is bijgeschreven.
Zorg dat je deel 1 en 2 van het kentekenbewijs krijgt en een standaard koopcontract van de ADAC is handig maar niet randvoorwaardelijk
Kan, verkoper moet de motor afmelden. Kan ook online in Duitsland.Bedankt voor je reactie! Ik heb gezegd dat ik eerst de motor kom checken en als hij goed is dat ik hem dan meteen mee neem en betaal. Vandaar wilt hij de motor nog niet uitschrijven. Hij zegt dat hij die documenten op zal sturen via de post en dat ik dan alleen een koop overeenkomst mee neem. Is dat een slecht idee via de post
Voor de Duitse verkoper soms wel, om de motor bij de verzekering af te melden.een standaard koopcontract van de ADAC is handig maar niet randvoorwaardelijk
Vandaar wilt hij de motor nog niet uitschrijven. Hij zegt dat hij die documenten op zal sturen via de post en dat ik dan alleen een koop overeenkomst mee neem. Is dat een slecht idee via de post?
Ik ook en zeker dat laatsteKan, verkoper moet de motor afmelden. Kan ook online in Duitsland.
Zelf ben ik meer voorstander van betalen en motor+papieren meenemen
Voor de Duitse verkoper soms wel, om de motor bij de verzekering af te melden.
Zo ziet het koopverdrag er uit
https://assets.adac.de/image/upload...t/PDF/kaufvertrag-privat-an-privat_gbsh2r.pdf
Dat zou heel snel moeten gaan.Cash is vrij logisch. Bij een bankoverschrijving duurt het een paar dagen voor dit in het buitenland is bijgeschreven.
Twee jaar geleden duurde het hier 24 uur via een ING rekening uit België en de meneer werd nog gebeld door de bank of de overschrijving wel correct was.Dat zou heel snel moeten gaan.
Het kan helaas nog steeds wel enkele uren duren, in mij geval was dat zo. Maar het kan ook direct zijn. Kwestie van vooraf proberen met 1 euro ofzo.
In ‘21 duurde het bij mij ca. 2 uur dacht ik van ING NL naar ING DE. Niet heel lang, maar om nou 2 uur rond een motor te wachten totdat het geld er is schiet ook niet op. Ik had het dus de dag ervoor overgemaakt. Hangt van de situatie af of ik het weer zo zou doen. De dame waarmee ik zaken deed heb ik nog steeds contact mee, dus dat zat wel goedTwee jaar geleden duurde het hier 24 uur via een ING rekening uit België en de meneer werd nog gebeld door de bank of de overschrijving wel correct was.
We hadden ook dezelfde ING app maar konden niet de QR code scanner gebruiken.
Gewoon ouderwets inkloppen die overschrijving en daarna dus een tijd niets.
Hier ging het ook wel om een bedrag wat hoog genoeg was om een medewerker van ING BE de volgende dag te laten bellen voor een extra check.In ‘21 duurde het bij mij ca. 2 uur dacht ik van ING NL naar ING DE. Niet heel lang, maar om nou 2 uur rond een motor te wachten totdat het geld er is schiet ook niet op. Ik had het dus de dag ervoor overgemaakt. Hangt van de situatie af of ik het weer zo zou doen. De dame waarmee ik zaken deed heb ik nog steeds contact mee, dus dat zat wel goed
Zeker, die controleren frame- en bloknummer en noteren de km standMoet de motor fysiek naar de keuring voor de BPM afdracht? Ik vraag dit om dat in Duitsland een leuke motor zie uit 2016 maar deze heeft nog geen 6000 km gelopen en zou dan voor nieuw aangeslagen worden voor de BPM.Bekijk bijlage 2015578
Geen probleem, kentekenkeuring is alleen een check van papieren en framenummer. Het is geen technische controle.Ik heb een afspraak met de RDW voor mijn Duitse Guzzi. Nu heeft deze een Zard uitlaat met daar op " Z6081 e8 00016H " er op gedrukt. Is dat voldoende voor het aanvragen van een Nederlands kenteken bewijs. Wie heeft er ervaring?
Bekijk bijlage 2021633
Inderdaad ik ben met een stapel 50€ biljetten heen gegaan. En terug met een motor met een stapel papieren met de hele geschiedenis van de motor.Afmelden door de Duitser gebeurt bijna altijd maar hoeft niet per se. Daar kan hij wel om gekeurd worden bij de rdw. De rdw stuurt na de tenaamstelling in Nederland eenmalig een bericht naar de Duitse ‘Behörde’, waarmee het voertuig alsnog wordt afgemeld. Je kunt ook een foto van het nieuwe kenteken naar de vorige eigenaar sturen en hem de motor zelf laten afmelden.
Zorg wel voor een ondertekend koopcontract, dat voorkomt twijfel bij de rdw. De ADAC, de Duitse Anwb, heeft daar standaardformulieren voor op de site staan. Neem bij vertrek uit Duitsland alle papieren mee. Vraag bij een auto ook om het Tüv rapport, dat bepaalt de volgende apk-datum. Bij een motor maakt dat (nog) niet uit.
Veel Duitsers hebben het liefst contant geld. Ik heb een keer meegemaakt dat we eerst de stad in reden om de biljetten op echtheid te laten checken bij een bank.
Een keurige Duitser heeft alle boekjes en rekeningen erbij. Alles meenemen, dat voorkomt gezeur met eventueel volgende Nederlandse kopers. Die hebben vaak veel meer te zeuren dan Duitsers. Ik heb met de Duitsers nog nooit problemen gehad.
Keuring van een niet afgemeld voertuig heb ik vorige week nog meegemaakt. De verkoper was het afmelden vergeten. Was geen enkel probleem.
"JEIN" zou een Duitser zeggen.Geen probleem, kentekenkeuring is alleen een check van papieren en framenummer. Het is geen technische controle.
Ik was er toen een Ducati terug kwam wegens WOK."JEIN" zou een Duitser zeggen.
Indien de motor zichtbaar ernstige gebreken vertoond kan er (en dat is maar goed ook) door de RDW een WOK melding afgegeven worden.