Motor goedko(o)p(er) parkeren bij schiphol voor een week

JeroenJK

MF'er
29 mei 2016
30
0
Hoi allemaal,

Volgende week ga ik voor een weekje weg en woon in niet in de buurt van Schiphol. M'n terugvlucht landt te laat om nog een trein te kunnen nemen dus ik dacht dat ik misschien met de motor erheen kan (in plaats van een auto, waarvoor het parkeren zo duur is)

Ik heb al wat gezocht maar het niet kunnen vinden. Maar is het mogelijk de motor goedkoper op Schiphol te parkeren, of zijn er andere goedkope/gratis plekken in de buurt?

Ik heb ook al contact gehad met van die parkeer bedrijven met shuttle bus. Dat zou 125 euro zijn voor een week.

En dan wil ik m'n pak en helm in een kluisje op Schiphol stoppen.

Alvast bedankt!

Groeten,
Jeroen
 
Met 24/7 parking heb ik wel goede ervaringen.
Maar er zitten er meerdere in de buurt.

Geen idee wat het voor een motor kost maar dat zal weinig verschil maken met een auto.
 
Gewoon hier neerzetten. Gewoon gratis, en twee minuten lopen van de ingang van Schiphol. Google Maps

Als ik naar Spanje vlieg met alleen een rugzak pak ik gewoon 't Hondaatje en rijd ik daarheen. Dan heb ik een reservejas en reservehelm (broek en laarzen laat ik dan per uitzondering even zitten) en die bind ik daar dan gewoon in een stevige plastic zak achterop. Heb ze ook wel eens aan mijn stuur gehangen voor een week. Nog nooit aangeraakt :)
 
Ik werk op schiphol
Er zijn verschillende plekken buiten waar je kosteloos je motor kan stallen

Als je de boren volgt vanaf de snelweg naar lang parkeren, en houdt dan links aan, is er een overdekt soort fietsenhok waar je je motor overdekt kan stallen
 
motor gratis parkeren is geen probleem op schiphol maar de kosten voor een kluisje voor pak en helm lopen aardig op. om een helm in de kluis te kunnen krijgen moet je de grootste kluist hebben anders past de helm niet door de deur. en die kluisjes zijn ook niet bepaald goedkoop en maar voor beperkte tijd beschikbaar.
wat nog wel eens optie is voor vroeg vertrekkers of laat terugkomers is de auto parkeren bij een hotel in de buurt en daar een kamer huren voor de heen of de terugreis. er zijn een aantal hotels die daar pakketten voor aanbieden die niet al te duur zijn. en dan kan je met een shuttle bus van en naar schiphol.
net even nagelezen bagage kluisjes hebben ze niet meer je kan het in bewaring geven bij het bagage depot. garderobe 2.50 per stuk per dag ruimbagage 8 euro per dag. dus als je laarzen ook kwijt wilt is het waarschijnlijk voordeliger om om een lege tas mee te nemen en daar alles in t doen.
 
Laatst bewerkt:
Toch grappig hoe iemand dan zo'n vraag stelt, drie minuten later uitlogt en dan twee dagen niet meer inlogt om de antwoorden te lezen :)
 
Mogelijk heeft hij de antwoorden gelezen zonder opnieuw in te loggen? Daarnaast is deze informatie nuttig voor andere forummers. Misschien ga ik nu zelf eens met de motor naar Schiphol. Nooit als optie beschouwd eerlijk gezegd.
 
Mogelijk heeft hij de antwoorden gelezen zonder opnieuw in te loggen?
Kan natuurlijk. Verder maakt 't me ook niet uit hoor (inderdaad, het staat er ook voor anderen, is niet voor niets publiek), alleen ik vind het vaak zo vreemd dat mensen vaak niet geïnteresseerd lijken in antwoorden op hun vragen. Waarom ik het in dit geval blijkbaar nodig vond om dat als post neer te zetten dit keer weet ik achteraf eigenlijk ook niet :) Misschien is het de griepkoorts die ik aan het bevechten ben :)

Misschien ga ik nu zelf eens met de motor naar Schiphol.
Ik kan het je aanraden, doe het al jaren en het bevalt prima. Is 1) gratis, 2) snel en 3) makkelijk (veel minder last van eventuele files ook). En voor mij zijn die hele kluisjes sowieso niet nodig :) Heerlijk, gewoon motor parkeren, spullen op de motor laten, niks parkeergaragegedoe, en met je zomerkleren aan en je rugzakje om binnen vijf minuten naar de bagage-check wandelen. Bijna nog makkelijker dan met de taxi.
 
Toch grappig hoe iemand dan zo'n vraag stelt, drie minuten later uitlogt en dan twee dagen niet meer inlogt om de antwoorden te lezen :)
Ik neem pas de moeite om in te loggen als ik iets wil posten. Ik vind het dus niet zo vreemd.
Dat inloggen gaat trouwens ruk sinds de nieuwe site :(
 
Hoezo? :?
Als je 1x inlogt, ben je bij je volgende bezoek toch automatisch weer ingelogd?

Of kijk je elke keer op een andere computer/gsm?
 
Is die er nog, of is die ook weg na sloop van die garage? Ik zet hem zelf altijd bij de Starbucks onder de Excellence parkeergarage.
---
Hi, ik parkeerde ook altijd op deze plek onder de verkeerstoren, weet iemand of dit nog mogelijk is na de recente verbouwing. ?
Ik moet binnenkort weer af en toe een paar weekjes weg, liet in het verleden me motor daar altijd ongeveer een week staan, was nooit een probleem
 
---
Hi, ik parkeerde ook altijd op deze plek onder de verkeerstoren, weet iemand of dit nog mogelijk is na de recente verbouwing. ?
Ik moet binnenkort weer af en toe een paar weekjes weg, liet in het verleden me motor daar altijd ongeveer een week staan, was nooit een probleem


Ja.. de fietsenstalling naast de toren is er nog...

Dat is trouwens wel een andere plek als de starbucks onder excellent parkeren..

Beide locaties zijn toegestaan en beschikbaar
 
Gister mijn motor geparkeerd vlakbij de toren maar zag dat ik maar max 72h mag parkeren! Waar kan ik langer (kosteloos) parkeren op Schiphol? En wat zijn de consequenties wanneer je bijvoorbeeld 2 weken je motor parkeert?
 
Toen ik daar nog werkte parkeerde ik altijd op de motorparkeerplaats aan de Jan Plezierweg, dat is onder de Privium Excellence parkeerplaats thv Terminal 3. Geen idee of daar ook een maximum parkeerduur aan zat, is me nooit opgevallen dat daar borden staan. Nou parkeerde ik daar altijd voor werk en nooit voor meerdere dagen, dus ik heb er eigenlijk ook nooit op gelet of er een maximum aan zit. Op streetview is hij niet te zien, dus ik kan het niet bekijken. Controle heb ik op die motorparkeerplaatsen trouwens ook nooit gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan