Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Rijbewijs kwijt door snelheid van 50+ te hard binnen bebouwde kom = automatisch emg

Edit
Geldt alleen voor binnen bebouwde kom of bij werkzaamheden.
 
Laatst bewerkt:
ik wacht het maar af, hoop nu nog alleen op een boete gezien de locatie...

dat zal al hoog genoeg zijn
 
Rijbewijs kwijt door snelheid van 50+ te hard buiten bebouwde kom = automatisch emg -O-

Waar haal je dat vandaan? :?

@Seffani ik weet niet hoe graag je auto-/motorrijdt, maar ik had liever een hogere geldboete dan een rijontzegging. De rijontzegging is mij echt zwaar gevallen.
 
Mijn excuses, geldt inderdaad alleen binnen de bebouwde kom of langs werkzaamheden.
 
Leuk hoor, die N518

1549641204990.png





Maar na de kortste keren ben je aan de beurt....








1549641251377.png


1549641265952.png


_O-
 
Nog eens? ..............
bedoel naast de boete ook een EMG cursus erbij.. _O-

Ik heb nog hoop dat ik 'm er niet bij krijg
Waar haal je dat vandaan? :?

@Seffani ik weet niet hoe graag je auto-/motorrijdt, maar ik had liever een hogere geldboete dan een rijontzegging. De rijontzegging is mij echt zwaar gevallen.

Ik rij heel graag, maar ik kan het me echt niet veroorloven om 2000eu neer te tikken zodat ik motor kan rijden.. dan wordt deze hobby echt te duur, dus dan maar liever twee maanden even keihard werken en gewoon fietsen/NS... Dan heb ik mijn lesje vast geleerd en kan ik wanneer het midden lente of begin zomer is weer opstappen met een frisse start...

Uiteraard hoop ik alleen op een boete en daarnaast geen EMG/rijontzegging gezien de locatie waar ik zo hard reed...
 
Maar zeg es ff eerlijk jongens... dat zij hier staan te laseren op een zaterdag middag heeft toch echt helemaal niets meer te maken met verkeersveiligheid?



320px-N518_%28Nederland%29_02.JPG


Het is niet zo dat er ineens een dolfijn uit het water zou springen over de weg heen en dat ik die dolfijn dan dood zou rijden oid. |(

Het was ook echt zo leeg als op de foto en de weersomstandigheden waren nagenoeg hetzelfde... dat het me overkomt op zo'n plek doet nog meer pijn '(
 
bedoel naast de boete ook een EMG cursus erbij.. _O-

Ik heb nog hoop dat ik 'm er niet bij krijg


Ik rij heel graag, maar ik kan het me echt niet veroorloven om 2000eu neer te tikken zodat ik motor kan rijden.. dan wordt deze hobby echt te duur, dus dan maar liever twee maanden even keihard werken en gewoon fietsen/NS... Dan heb ik mijn lesje vast geleerd en kan ik wanneer het midden lente of begin zomer is weer opstappen met een frisse start...

Uiteraard hoop ik alleen op een boete en daarnaast geen EMG/rijontzegging gezien de locatie waar ik zo hard reed...

Wees gerust, die 'krijg' je niet. Mag je gewoon voor betalen :+
 
@Seffani ik begrijp dat je niet staande gehouden bent? Dan zal je geen EMG krijgen, invordering rijbevoegdheid kan nog wel op kenteken.
Je krijgt eerst een papiertje waarop je moet doorgeven wie er gereden heeft, geef je hier eerlijk op aan dat jij gereden hebt ga je zowiezo nat.

b.t.w. enkel voor een snelheidsovertreding _buiten_ de bebouwde kom krijg je geen EMG dus daar hoef je je niet druk om te maken,
 
@Seffani ik begrijp dat je niet staande gehouden bent? Dan zal je geen EMG krijgen, invordering rijbevoegdheid kan nog wel op kenteken.
Je krijgt eerst een papiertje waarop je moet doorgeven wie er gereden heeft, geef je hier eerlijk op aan dat jij gereden hebt ga je zowiezo nat.

b.t.w. enkel voor een snelheidsovertreding _buiten_ de bebouwde kom krijg je geen EMG dus daar hoef je je niet druk om te maken,
Dat zou al een hele opluchting zijn. Heb hier en daar ook gevallen gezien waar mensen geen rijontzegging gekregen hebben ondanks de snelheid... maar als ik die wel krijg, so be it

Ben ook wel benieuwd naar de hoogte van de boete.. op internet las ik minimaal 700 oplopend tot 950 |(|(
 
Maar zeg es ff eerlijk jongens... dat zij hier staan te laseren op een zaterdag middag heeft toch echt helemaal niets meer te maken met verkeersveiligheid?

Ik heb ze nog nooit zien laseren op gevaarlijke plekken, alleen op plekken waar mensen te hard rijden omdat het daar "kan" en dus makkelijk boetes pakken is.
Bij mij in de buurt knallen ze allemaal met 80+ door een 30km zone langs 2 scholen en een buurthuis, rijden regelmatig de paaltjes uit de grond bij het vernauwingsvlak, maar waar ze staan te laseren is op de lange lege randweg buiten de bebouwde kom waar je 50 mag maar iedereen 60 rijdt :N
 
Maar zeg es ff eerlijk jongens... dat zij hier staan te laseren op een zaterdag middag heeft toch echt helemaal niets meer te maken met verkeersveiligheid?



320px-N518_%28Nederland%29_02.JPG


Het is niet zo dat er ineens een dolfijn uit het water zou springen over de weg heen en dat ik die dolfijn dan dood zou rijden oid. |(

Het was ook echt zo leeg als op de foto en de weersomstandigheden waren nagenoeg hetzelfde... dat het me overkomt op zo'n plek doet nog meer pijn '(
Ahhhh de n518 markerdijk. Dat blijft toch een favoriete plek voor oom agent. Reken er maar niet op dat ze je matsen.
 
Maar zeg es ff eerlijk jongens... dat zij hier staan te laseren op een zaterdag middag heeft toch echt helemaal niets meer te maken met verkeersveiligheid?

Een klein beetje wel, vanaf nu zal je je wel bedenken voor je weer de snelheid met >30km/h in Nederland overschrijdt, wat de verkeersveiligheid hier weer ten goede komt. Verder vind ik natuurlijk ook dat dit soort boetes niet in verhouding staan met het gepeegde feit.
Je kan natuurlijk ook zeggen, ik zet 100€ per maand opzij voor boetes en rij zo hard als ik wil. Als ik dat had gedaan had ik nu 12.000€ op mijn rekening voor boetes gespaard, daar kan ik de incidentele hoge boete dan wel van betalen.
 
Ik heb ze nog nooit zien laseren op gevaarlijke plekken, alleen op plekken waar mensen te hard rijden omdat het daar "kan" en dus makkelijk boetes pakken is.
Bij mij in de buurt knallen ze allemaal met 80+ door een 30km zone langs 2 scholen en een buurthuis, rijden regelmatig de paaltjes uit de grond bij het vernauwingsvlak, maar waar ze staan te laseren is op de lange lege randweg buiten de bebouwde kom waar je 50 mag maar iedereen 60 rijdt :N

En dan niet bij de scholen gaan controleren, maar op de wegdelen ernaartoe. Grote kans dat het ouders met kinderen zijn die het grut daar vóór werk snel even moeten droppen.
 
Ik heb ze nog nooit zien laseren op gevaarlijke plekken, alleen op plekken waar mensen te hard rijden omdat het daar "kan" en dus makkelijk boetes pakken is.

Makkelijk boetes pakken he ? mijn idee omtrent dit verhaal is niet makkelijk boetes pakken maar snelheidsmaniakken pakken.;)
 
Net nog gelaserd in Eibergen! Ik reed met de auto ca 55 waar 50 was toegestaan.
Ben nog even bij het tankstation langs gereden en heb agent aangesproken.
Hem toen gevraagd of ik een vervelende brief van het CJIB zou kunnen verwachten. Nee, niks ad hand!
Hij stond er alleen voor de echte snelheids-maniakken!!

Het stomme is dat ik vaker van die kleinere snelheids-boetes krijg.
Dan zit ik te suffen en let nergens op. Kom je weer langs een paal waarna boete van enkele km's te veel.
Als ik met de motor aan het gassen ben, staan alle zintuigen op 'AAN'.
Dan zie ik zo'n agent of flitspaal al een km van tevoren. Tijd genoeg om flink af te remmen!!
 
Als ik met de motor aan het gassen ben, staan alle zintuigen op 'AAN'.
Dan zie ik zo'n agent of flitspaal al een km van tevoren. Tijd genoeg om flink af te remmen!!

OMG pas op vriend, meestal staan ze ergens schuin achter met de lasergun en meten ze net van achter een bord of boom en zie je ze niet.
Als je wat zekerder wilt zijn zou ik eerst even het stukje dat je wilt gassen gaan scannen op lasercontroles en dan pas los gaan.:):+
 
Ik heb ze nog nooit zien laseren op gevaarlijke plekken, alleen op plekken waar mensen te hard rijden omdat het daar "kan" en dus makkelijk boetes pakken is.
Bij mij in de buurt knallen ze allemaal met 80+ door een 30km zone langs 2 scholen en een buurthuis, rijden regelmatig de paaltjes uit de grond bij het vernauwingsvlak, maar waar ze staan te laseren is op de lange lege randweg buiten de bebouwde kom waar je 50 mag maar iedereen 60 rijdt :N

Als ze in die 30 zone 80 kunnen rijden (je zal wel overdrijven) moet je bij de gemeente (wegbeheerder) aankloppen en niet bij de politie. De politie lasert overigens zelden zonder reden.
 
@Sierra November , en ik maar denken dat ze nooit in een 30km zone laseren, is mij ooit is verteld, maar nu blijkt toch dat ze dat wel doen na klachten.

Agenten hebben dinsdagochtend een snelheidscontrole gehouden op de Hoofdweg in Mijdrecht. Dit na aanleiding van meerdere klachten van omwonenden.
De politie stond met een lasergun alle voorbijrazende automobilisten te controleren. Van sommige automobilisten lag de snelheid ver boven het maximum van 30 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid was 60 kilomter per uur. (Dit is overigens bij mijn ouders om de hoek).-O-:W
Bron: Peters Hotnews
 
Terug
Bovenaan Onderaan