Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Vanwege de kleding, de band die kaal was, was de voorband, dus die zag hij pas na de 2x om de motor heen lopen.
Vond het ook al erg raar dat eerst over mn kleding begon en of deze wel bescherming bood, gaat hem inderdaad toch helemaal niets aan wat ik draag :?
 
Ook wel eens gehad van z'n wijsneus. Ik had toen wel gewoon een spijkerbroek aan.

Twee hele duidelijke opmerkingen gemaakt over zijn 2 opmerkingen en toen was het wel duidelijk.
Flikker ff op zeg :W

Schrijven en dan ik weer verder. Zo ging het daarna ook.
 
Even voor mij als nieuweling, is het niet toegestaan te rijden in een Kevlar broek? Want als dat wel gewoon mag, dan kun je zo'n boete toch aanvechten?
 
Even voor mij als nieuweling, is het niet toegestaan te rijden in een Kevlar broek? Want als dat wel gewoon mag, dan kun je zo'n boete toch aanvechten?

Kevlar broeken zijn speciaal voor motorrijders, dus zou wel raar zijn als dat niet mag ;)
Maar als je wil mag je in je ondergoed op de motor stappen als je dat leuk vindt, zolang je maar een goedkeurde helm op je hoofd hebt :+
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Dat staat er ook.
Echter de boete is vanwege de band uiteindelijk en niet de kleding.

Kortom, gewoon zo'n typisch gevalletje.
 
Kevlar broeken zijn speciaal voor motorrijders, dus zou wel raar zijn als dat niet mag ;)
Maar als je wil mag je in je ondergoed op de motor stappen als je dat leuk vindt, zolang je maar een goedkeurde helm op je hoofd hebt :+

EN!!!!
Het bandje vast gezet uiteraard..
 
Vanwege de kleding, de band die kaal was, was de voorband, dus die zag hij pas na de 2x om de motor heen lopen.
Vond het ook al erg raar dat eerst over mn kleding begon en of deze wel bescherming bood, gaat hem inderdaad toch helemaal niets aan wat ik draag :?
als iemand je staande houd vanwege kleding zal het wel heel rustig geweest zijn over de portofoon... of je moet een opvallende motor hebben met veel plofjes en knalletjes op een zondag in de buurt van een kerk
 
Op de een of andere manier vind ik deze niet eens zo erg, aangezien het de eerste motor-boete is sinds ik in juli mijn rijbewijs heb gehaald.
flitsfoto-uQ3oAtVSw9cjSkA44wE9SXmge2Hs4Pvbxz_JoU6c10dA07pMvjlG6ZGwQtIMr06d.jpeg


79,- erbij, geflitst met 63 op een leeg stukje bebouwde kom in Doorn...
 
De Roverheid fanclub het CJIB vraagt me 239,00 Pleuro over te maken om lid te blijven. :(

Goed, het was iets met de auto, maar ik ben van mening dat het stoplicht te vroeg op rood sprong. 0,9 seconden later, en er was niks aan de hand geweest. ;)

1544871490457.png
 
Laatst bewerkt:
Tarieven verkeersboetes 2019

03 januari 2019 De tarieven voor verkeersboetes in 2019 zijn gestegen.
De stijging volgt de inflatiecorrectie van 1,7 procent.
De bedragen voor snelheidsboetes liggen dit jaar 1 tot 7 euro hoger.


Te hard rijden in 2019 duurder - ANWB
 
Nou valt mee toch?
Had laatst voor inhalen over een doorgetrokken streep al 140 euro bekeuring met daar nog 9 euro administratie kosten.
Gewoon op een kaarsrechte goed overzichtelijke weg waar 1 of andere oetlul 20km/u onder V max reed voor mij.
Niet staande gehouden en geen beeld materiaal
 
Oke... brief binnen gekregen voor 60km te hard buiten bebouwde kom op een 80 weg... Ik denk dat ze dit keer stonden te laseren vanuit een boot of helicopter, want het was serieus HELEMAAL leeg daar (wat het nog moeilijker en pijnlijker maakt om het te accepteren)

maar vraag me nu wel af of ze mij een rijontzegging kunnen opleggen achteraf? De boete zal wel pijnlijk genoeg zijn als ik het internet mag geloven +/- 900eu?!


Aangezien het ook wel een hotspot is voor motorrijders.. hierbij een waarschuwing: Het was op de N518 bij Marken... ja... hele lange weg met water links van je en rechts van je...
 
Laatst bewerkt:
Zover ik weet mag je je rijbewijs houden zolang je niet ben staande gehouden. De rechter kan echter wel besluiten tot een tijdelijke/voorwaardelijke rij ontzegging afhankelijk van de situatie. En een emg cursus a €1100/1200
Disclaimer : Ik ben geen jurist, maar heb deze informatie van iemand wie hetzelfde is overkomen.
 
Ooit zei ik nog ''ik wil gaan motor rijden omdat het goedkoper is dan een auto..''

_O-_O-

Hoop dat ze de locatie en verkeerssituatie wel echt meenemen in de beslissing en daar ook redelijk in gaan zijn, want zo'n hoge boete en dan nog mogelijk een EMG... maar thanks voor 't delen van de info

Ben mijn rijbewijs nog liever kwijt eigenlijk (is toch kut weer tot april) dan ook nog eens een EMG
 
Terug
Bovenaan Onderaan