Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Nog even over die kentekens.. reed in juli door Leiwen, regio Trier, achter dit😁

-5895351378862259448_121.jpg
 
Ter info daar het nieuwe boeteseizoen vandaag is gestart…😜
Verkeersboetes voor motorrijders per 1 maart 2024:
  • Onnodig links rijden – (van € 240 naar) € 270
  • Rechts inhalen – (€ 280) € 300
  • Onnodig op/over de vluchtstrook – (€ 280) € 300
  • Te veel geluid (uitlaat) – (€ 320) € 360
  • Onnodig geluid veroorzaken – (€ 280) € 300
  • Door rood rijden – (€ 280) € 300
  • Afslaan zonder richting aangeven: (€ 120) € 130
  • Kenteken niet te lezen – (€ 160) € 300
Bron: Nieuwsmotor.nl
Ik mis 'spelen met het mobieltje.'

Het oneerlijke van standaard-boetes is, dat een patser lacht om deze bedragen.
Jan de Arbeider met een gezinnetje die een oude Starlet net kan blijven rijden, krijg feitelijk een heel zware straf.

Je zou bijv kunnen denken, dat wanneer je achter het stuur een mobieltje vasthoudt, dat sowieso je auto in beslag wordt genomen.
De arbeider verliest z'n Starlet, maar de patser ziet z'n dikke Audi verdwijnen. De pijn is voor beiden vergelijkbaar.
 
Met een Starlet rijd je net zo makkelijk iemand dood als met een Auwdie als je op je mobieltje zit te kloten tijdens het rijden.... Dus die straf kan mij niet hoog genoeg zijn.
 
Ik mis 'spelen met het mobieltje.'

Het oneerlijke van standaard-boetes is, dat een patser lacht om deze bedragen.
Jan de Arbeider met een gezinnetje die een oude Starlet net kan blijven rijden, krijg feitelijk een heel zware straf.

Je zou bijv kunnen denken, dat wanneer je achter het stuur een mobieltje vasthoudt, dat sowieso je auto in beslag wordt genomen.
De arbeider verliest z'n Starlet, maar de patser ziet z'n dikke Audi verdwijnen. De pijn is voor beiden vergelijkbaar.
Daarom kan je in België je rijbewijs inleveren als je wordt gepakt met de telefoon onder het rijden.

Aan elke manier van beboeten zitten voor en nadelen. Maar een alternatief kan zijn maar rato van inkomen. Of bij elke bekeuring komt er een toeslag bij, heb je een keer "perongeluk" een boete valt het mee, ben je een verkeers hufter wordt het steeds duurder.
 
Of bij elke bekeuring komt er een toeslag bij, heb je een keer "per ongeluk" een boete valt het mee, ben je een verkeers hufter wordt het steeds duurder.
DAT is mss nog de beste oplossing.
Een patser die een boete makkelijk kan betalen, krijgt volgende keer een opslag.......................en een opslag..................en een opslag.
Uiteindelijk ga je het dan wel afleren.
 
En wat als het om een gevangenisstraf gaat?
Krijgt een werkloze dan een langere straf omdat hij meer vrije tijd heeft?
Ik heb wel eens begrepen dat een dakloze zich in de winter (bijv voor winkeldiefstal) graag laat oppakken voor celstraf.
Heerlijk warm bedje in de bajes! Die gasten hebben iha vrije tijd genoeg.
 
Ik heb wel eens begrepen dat een dakloze zich in de winter (bijv voor winkeldiefstal) graag laat oppakken voor celstraf.
Heerlijk warm bedje in de bajes! Die gasten hebben iha vrije tijd genoeg.
En om deze reden word een dakloze eigenlijk niet meer van zijn vrijheid beroofd, om het gevangeniswezen niet nig verder over te belasten.
 
Goed plan, dan heeft de persoon met een witte uitkering en een zwarte inkomsten bron het helemaal mooi voor elkaar...
Ook daar mogen ze op handhaven. Elk systeem heeft zo voor en nadelen. En niet gepakt worden is altijd beter voor je portemonnee of niet te .............
 
Terug
Bovenaan Onderaan