Storm Miltenburg
Rookie
- 21 dec 2023
- 29
- 11
Ik heb afgelopen week een Suzuki GS500E uit 1993 gekocht. De vorige eigenaar gaf aan dat als de motor warm was hij 3000 toeren liep en niet lager wilde. Nu heb ik al het nodige onderhoud gedaan( bougies, olie, kleppen gesteld, luchtfilter, spruitstuk oring, carbs synchroon gesteld en rubbers in de carburateur vervangen) echter is het probleem nog steeds aanwezig.
De motor loopt stationair goed en als je dan gas geeft boven de 3000/ 4000 toeren blijft hij daar hangen. Als je dan je koppeling een beetje laat opkomen zakt hij weer terug maar als je weer gas geeft blijft hij weer hangen. Soms schiet hij ook ineens naar de 3000 toeren zonder dat je gaf geeft. Hij blijft ook hangen tijdens het rijden. Ik heb alles goed aangesloten en de carburateur ook meerderemalen gecheckt. Heb remreiniger gepoten en heb geen valse lucht kunnen constateren. Ik heb wel de compressie gemeten en allebij de cilinders komen precies op 6,1 bar uit. Dat is erg laag maar omdat ze allebij precies op het zelfde afkomen snap ik het niet helemaal
Dan lijkt het me niet dat er een klep lek is want dan zouden de waarden wel anders moeten zijn. Mischien een lekken koppaking?
Pilot screw staat 2,5 slag open zoals standaard zou moeten.
Ik weet het nu ook niet meer mischien een van jullie wel
Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal en voor de reacties.
De motor loopt stationair goed en als je dan gas geeft boven de 3000/ 4000 toeren blijft hij daar hangen. Als je dan je koppeling een beetje laat opkomen zakt hij weer terug maar als je weer gas geeft blijft hij weer hangen. Soms schiet hij ook ineens naar de 3000 toeren zonder dat je gaf geeft. Hij blijft ook hangen tijdens het rijden. Ik heb alles goed aangesloten en de carburateur ook meerderemalen gecheckt. Heb remreiniger gepoten en heb geen valse lucht kunnen constateren. Ik heb wel de compressie gemeten en allebij de cilinders komen precies op 6,1 bar uit. Dat is erg laag maar omdat ze allebij precies op het zelfde afkomen snap ik het niet helemaal
Dan lijkt het me niet dat er een klep lek is want dan zouden de waarden wel anders moeten zijn. Mischien een lekken koppaking?
Pilot screw staat 2,5 slag open zoals standaard zou moeten.
Ik weet het nu ook niet meer mischien een van jullie wel
Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal en voor de reacties.