Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

MotoMorini Corsaro 1200 Part #3: OMG! die wil ik ook!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na vandaag een stukje gereden te hebben ging mijn Morini nog wat vreemder lopen. Het stationair toerental was te laag waardoor het olielampje ging branden en de motor steeds op het punt stond om uit te vallen.
Ben dus naar de dealer gegaan om het probleem aan te kaarten. Oorspronkelijk zou ik donderdag m'n fiets inleveren maar dat heb ik nu dus vandaag al gedaan. Ik heb tevens mijn onvrede over de motor geuit en kreeg daarin natuurlijk het volle begrip. Heb ook duidelijk aangegeven dat ik hen de hele tijd lastig zat te vallen met problemen. (Zij kunnen er immers weinig aan doen)
De stront op het frame is volgensmij een nog groter probleem. Aan de andere kant heb ik nu al stukjes verf eraf liggen en daaronder zit stront. Ik heb dus ook het verhaal opgehouden wat ik hier ook vorige week heb opgehouden. (Dat ik 'm niet meer hoef) Als response daarop heb ik vanmiddag mijn motor ingeruild op een Suzuki V-Strom DL 650. Best een leuk fietsje eigenlijk, alleen jammer dat ik 'm volgende week weer in moet leveren.

Dus nu maar weer wachten op nieuws van de dealer.
Ooh, lieve schat. Hield ik maar niet zoveel van je, anders had ik je al lang de deur uit geschopt.

@Louis: keigaaf dat je er ook bij bent. Volgens mij wordt het echt lekker druk! En een route: nee nog niet. Ik had het aan Bart gevraagd, maar daar heb ik niets op terug gehoord. dus ik denk dat ik van de week aan de slag moet.

@Ronald: Huisje vind ik ook prima. Als ik maar een fatsoenlijk bed heb. Laten we maandag of dinsdag even contact hebben en definitief gaan reserveren ( liefst overdag, ben bijna elke avond weg.)

@Gio: Jaloers?!

HEMELVAARTWEEKEND 2009

Oproep aan iedereen:
Graag even bevestigen wie er definitief mee gaan: we gaan reserveren. Volgens mij tot nu toe:
Louwheely
FastRonald
Fraanske
Lascap
Jonne_F

Misschien:
Driver
Pinoy

Laat allemaal even van wat je horen!!!!

Laatst bewerkt:
Ik ga inderdaad mee.
Of er moet iets ernstigs tussen komen (kapotte motor bijv )

@ lacsap Als je met je motor naar rijen komt doen we daar gratis voor nop je TPS afstellen.

ik wil graag mee maar kan pas vanaf 14 April meer zeggen ,althans dat hoop ik .

Boek gewoon zo,n huisje je bent al met 5 personen zo te zien en wat er later bijkomt zie je dan wel.
plek zat in een huisje wij doen met onze xjrgroep dit altijd.

gr Driver

Heb hem van Motor OOst. Afstellen lijkt dus het beste.
Zou overigens graag met jullie mee willen maar heb in Mei al een week touren in de Vogezen gepland. Kan niet alles hebben

zijn die nog niet te krijgen in carbon??
jawel maar k,wil eigenlijk geen carbon ...k,wil eigenlijk zwarte misschien laat ik deze wel lassen oid als ik geen andere vindt of via Tricolore.

gr Driver

Heb hem van Motor OOst. Afstellen lijkt dus het beste.
Zou overigens graag met jullie mee willen maar heb in Mei al een week touren in de Vogezen gepland. Kan niet alles hebben
Daar heb ik 'm ook vandaan. Ik ben er ongeveer om de drie weken te vinden.
Waar woon je ergens in de buurt dan? (Ik weet dat er iemand een proefrit ging maken die uit Enschede kwam, ik hou de `familie` goed in de gaten. )

Overigens een goede dealer, vriendelijke lui ik heb alleen een beetje pech met de motor.

@ lacsap Als je met je motor naar rijen komt doen we daar gratis voor nop je TPS afstellen.
De persoon die met mijn motor bezig was geweest was er gisteren. De TPS was al opnieuw gesteld en volgende week komt er nog een nieuwe ECU voor me binnen.

Maar bedankt voor het aanbod.

Laatst bewerkt:
Ff weer een hele andere vraag: heeft iemand al eens een lampje kapot gehad?
Ik nu wel. Van het gewone licht, maar het is h11 staat er op (nooit van gehoord :s)
Maar hoort die plastic 90gr hoek met osram erop aan het lampje. Vast, of zijn dit 2losse delen?
Alvast bedankt!

888 heeft vandaag op een Corsaro gezeten, en dat beviel wel. sssht...

Nou die man uit Enschede was dus ondergetekende. Fiets krijg ik komende dagen. Verheug me er mega op Zie dan waarschijnlijk wel een keertje. Woon je in de buurt?

Laatst bewerkt:
Mogge...zou iedereen die a.s Zaterdag naar de Morinidag gaat ffies naar het andere topic hierover willen gaan om nu definitief de eventuele afspreek en wegrijplekken te bepalen ?

Wie gaan er via de A50 dan haak ik daar aan bij de Texacopomp bij Heteren .
Fastronald ga jij ook ?

reacties graag in het andere topic dan blijft het allemaal wat overzichtelijk denk ik.

Gisteren mijn eerste echte Corsaro rijdag gehad met onze xjrgroep.
Om Corsarootje een keer uit te testen dus met de MM gegaan ipv de xjr 1200 waarvan de kettingset ook nog vervangen moet worden bye the weej.
Starten was weer minder gisterochtend maar na 7 keer bleef ie eindelijk draaien daarna geen moeite meer ermee.
Het injectielampje bleef gelukkig ook uit en ik heb gister zo,n 350 km gereden deels snelweg rond de 140 km en veel binnendoor met rustig tempo gem. benzineverbruik ongeveer 1 :12 dus daar doe ik het voor.

Mede door de andere dempers is het geluid perfect ,lekker hatd maar niet asohard en de Morini rijdt gewoon echt super tis een echte hooliganfiets want hij gaat als een achterlijke

De olielekkage blijft beperkt tot een drupje onder de motor bij stilstand maar k,heb gisteravond wel alvast een email naar Tricoloro gestuurd mede ivm aflopende fabrieksgarantie.

gr Driver

Ik weet niet wat er met mijn motor is (ben er erg blij mee )
maar laatste keer tanken 1:16 en altijd 1x starten is lopen..
Zal het wel meteen vd afklopen :p

dat starten verbruik ,hoe hard rij je dan ?

Maar ....op de Morinidag wou ik voorstellen om tegelijk vol te tanken en na de rit gelijk af tanken en dan eens vergelijken met elkaar qua verbruik is dat wat.
Dan worden de grootverbruikers er direct uitgepikt

Dat wil ik ook!!! De laatste keer tanken had ik 150 km gereden op 17 liter oftewel ongeveer 1. Niet om over naar huis te schrijven. Ik hoop dat die nieuwe CPU snel komt en dat het wat scheelt.

Nou die man uit Enschede was dus ondergetekende. Fiets krijg ik komende dagen. Verheug me er mega op Zie dan waarschijnlijk wel een keertje. Woon je in de buurt?
Ik woon welgeteld 15 Km van je vandaan in het kleine pittoreske Haaksbergen.

Jammer maar ik kan er zaterdag niet bij zijn.... ...maar misschien ook weer een keer afspreken wat meer centraal in 't land..

Wat betreft het starten en rijden na de winterperiode... .....starten ... en in 1 keer blijven lopen... alleen waren een aantal moertjes verroest en de ketting wat droog...

Heb weer heerlijk rond geknort en dat na wat bedenkingen de afgelopen maanden over wanneer we weer lekkere ritten kunnen maken...en het feit dat ik in september.. podome ..het volle pond voor mijn competizione betaalt heb en ze nu voor € 3000,- goedkoper te koop staan...en dacht ..zo vind ik het niet grappig meer....

Maar alle die sombere gedachten verdwenen als sneeuw voor de zon..toen mij brommert er lustig op los snorde zonder enig probleem startte en bleef lopen

Heb mijne afgelopen week gekocht en was blij verrast over de prijs Ach het blijft een aardig modelletje. Ben wel nieuwsgierig waar je onderdelen kunt bestellen. Weet iemand een goede site?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.