Moto Martin Suzuki deel II

De oude electrabak en accubak kunnen met pensioen, ja die accubak de ik pas nog aangepast heb. :P
Samen 2.4 kg, de nieuwe alu bak waar alles inpast 500 gram. :)

1705745251467.jpeg
1705745264295.jpeg

Twee montagepunten voor het accuriempje gemaakt in de bak om de accu vast te zetten, daarna kon ik kijken waar het zekeringkastje een plek kon krijgen, dat bleek net voor de accu te zijn en met dit beugeltje

1705745508550.jpeg

Kon ik dezelfde montagepunten gebruiken als waar de hele bak mee vast zit.
De positie van het startrelais werd bepaald door de lengte van het dikke kabeltje naar de accu toe, die mag mooi aan de zijkant, verder geen aanpassingen nodig.
1705745713958.jpeg


Daarna was de bedrading aan de beurt, dit was het moment om het eens netjes te maken, de basis was een originele GSX1100F draadboom waarvan een aantal dingen niet meer gebruikt werden en ook een aantal dingen los aan toegevoegd en aangepast waren, Dyna 2000 ontsteking,Innovate Lambdasensor, Koso digitaal dashboard, andere zekeringkast en verlichting. Veel draden waren te lang en zaten wat opgepropt vanwege ruimtegebrek, dus ik ben er eventjes twee avonden voor gaan zitten, letterlijk, draadboom op de brug op een laken en ik op een krukje, leuk programma aan gezet op de nieuwe werkplaats TV. :)
1705745957918.jpeg


Eerst alle tape en andere afdekking er af gepulkt, die zelfvulcaniserende tape is echt plakrommel :X
Daarna gekeken welke draden doodlopen en dus geen functie meer hebben en die verwijderd, en goed gekeken waar er overbodige lengte in draden zat, die ingekort en de boel weer aan elkaar gesoldeerd en geïsoleerd, hier en daar wat nieuwe stekkertjes omdat ik nu betere stekkertjes en bijbehorende tang heb i.p.v. de vaak gebruikte AMP stekkertjes.

stekkers.jpg
 
Dit hield ik over 😁

IMG_3327.jpeg


Contactslot wilde ik op een andere plek, dat werd na enig overpeinzen de linker bobinebeugel.
IMG_3288.jpeg
IMG_3289.jpeg
IMG_3291.jpeg


Twee alu spacers van de motorsteunen waren nogal lomp omdat ze nog in het prototype stadium waren, die heb ik wat subtieler gemaakt, nu zijn beide uiteinden dezelfde diameter als waar ze tegenaan gemonteerd worden.

IMG_3284.jpeg
IMG_3285.jpeg


Op de achterste motorsteun zaten eerst de Rover V8 benzinepomp en het in-line benzinefilter gemonteerd, die montagepunten zijn nu overbodig, weg met dat zware ijzer!

Voor:
IMG_3287.jpeg

Na:
IMG_3294.jpeg
 
Je bent dus een grammenneukert geworden ?!🤭
Ben ik al jaren met circuitmotoren :Y Met de Slabby 750 heb ik dat ook consequent doorgevoerd. Door met alles wat je doet rekening te houden met gewicht kan er zomaar in totaal 10 of 15 kg af, en dat maakt echt een merkbaar verschil op de baan, en het gaat makkelijker van de motor af als van de bestuurder. :P En ik vind het gewoon gaaf als zo'n ding wat in 1981 op kenteken is gezet en 1216 cc heeft een drooggewicht heeft van ergens in de 160kg terwijl er nog gewoon een dynamo en startmotor op zit.
 
Spatschermpje achter moest nog gedaan worden... de huidige is het restant van versie 1 die na een tijdje was gescheurd, toen heb ik deze maar tot voorbij die scheur ingekort wat de werking toch op een negatieve manier beïnvloedde. :X Dus is versie 2 van iets dikker alu tegen het scheuren en 4cm langer aan de onderkant als de huidige nu is.

IMG_3341.jpeg


Ik heb de vorm en de boutgaten van versie 1 overgenomen en de ronding er in gemaakt met de rol-zet-knip combinatie, van dat ding daar heb ik echt al veel plezier van gehad met metaalbewerking ook al heeft die zijn beperkingen qua dikte en zoek ik die soms uit gemak op. :9 Om het plaatje een beetje netjes te houden laat ik de witte folie er zo lang mogelijk op zitten.

IMG_3334.jpeg


IMG_3338.jpeg


Dit maakt de montage van de plaat een stuk makkelijker, minder spanningen in het werkstuk.

IMG_3340.jpeg


En zo ziet het er uit zonder folie en op de motor gemonteerd. :)
 
Buiten!

Ik heb de resterende drie gasnaaldbuizen ook schoongemaakt en dat moest nog getest worden, voor hoever je van carbtuning testen onder de 5 graden Celsius kan spreken maar het geeft wel een redelijke indicatie, loopt bijna perfect nu! *O* Thuis de co-schroeven opnieuw afgesteld per carburateur, dat had zoveel effect dat hij van stationair 1200 rpm naar 1700 rpm ging dus misshien is het nu wel helemaal perfect. :)

423004810_6753689251404090_611819426145937777_n.jpg


Op een gaskabel en wat eindafwerking na is hij voorlopig zo'n beetje klaar dus ik heb de volgende motor uit de hoek getrokken.
Het is een Suzuki GS1000S Wes Cooley Replica die ruim 20 jaar stilstaat, heb ik in 2018 van @pilatus gekocht.
Heel andere motor als de Moto Martin, iets minder snel, stuurt iets minder goed, iets comfortabeler :9 Maar wel Oldschool Cool in mijn ogen.

IMG_3487.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan