Moto Guzzi V35 resto..mod (?)

Achterdeksel zijn gelijk maar dat geld niet voor het deel waar de secundaire overbrenging zit , want daar zit het verschil tussen de Nato en de burger versie .
De kick starter zit net achter de koppeling en grijpt aan op de primaire overbrenging de bak zelf is verder gelijk
 
Achterdeksel zijn gelijk maar dat geld niet voor het deel waar de secundaire overbrenging zit , want daar zit het verschil tussen de Nato en de burger versie .
De kick starter zit net achter de koppeling en grijpt aan op de primaire overbrenging de bak zelf is verder gelijk

Wat vind jij van de bus? Goede investering? 3 tientjes is niet het einde van de wereld, maar het is ook weer niet gratis. Ik twijfel...
Als ik meteen de rubber mof meeneem, plus verzendkosten, is het 5 tientjes weer down the drain :W
 
Ik heb een aantal gebroken achterdeksels in mijn handen gehad zelfs een exemplaar waar de achtterbrug lagering van af was gebroken door het kapot breken van uitgelopen kruiskoppeling .
Ik zelf heb er in al mijn bakken zitten als die de weg opgaat .
Aan de andere kant als je de kruiskoppeling op speling controleer bij een banden wissel gaat die ook niet zomaar kapot en zal dan ook geen schade aanrichten .
Is waar je voor kies , ik zelf kies voor beide controleren en stalen bus al is maar om zonder zorgen rond te rijden
 
Even wat anders mocht je een anderpompje voor je voet rem zoeken .
Ik heb er een in China gevonden die vrijwel direct te gebruiken is op de oude plaats

Oja de prijs was met verzendennet geen 14 Euro
img_20181031_153912.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zit nog wat verschil in kom ik achter de Guzzi scharnierpen is 6mm dik die van de Chinees is 8mm dus naast het uitvullen van het dikte verschil komt ook het uitboren erbij naar 8mm of een nieuwe hevel maken is een andere oplossing maar deze pomp is wel makkelijk toe te passen met een klein beetje werk
 
Op jullie advies @scheurschuimpje en @guzzigek net een bestellinkje geplaatst bij MW.
Ik wil een stukje TET* gaan rijden met de guzzi dus die cardan zou best op z'n donder kunnen krijgen...

Fijn die expertise hier!

(*) TET = Trans Europa Trail.
 
weet niet hoe heftig de TET is zou je dan ook niet een beschermplaat onder je carter willen hebben ???

Neuj, zo heftig is dat niet. Het is een trail (onverharde paden), geen offroad.
Ik heb vooralsnog ook de ambitie om alleen het Benelux deel wat te verkennen, en als het me bevalt dat zien we wel verder.

Info:
www.transeurotrail.org
 
Wel carter bescherming, maar geen valbeugels om de cilinders te beschermen... Waarom?

Ik ga juist vanwege die TET wél die lelijke valbeugel terugplaatsen, omdat ze vast wel een keer op d'r kant eindigt...
 
Je moet het zo zien dat als je valt en je bougie gebroken is kan je die makkelijk vervangen als je reserve mee neemt
een carterpan en olie is wat lastiger als je een steen raakt en en je pan breekt

Er zijn ook beugels die je bougie kunnen beschermen bij een val is maar waar je voor kiest
 
Je moet het zo zien dat als je valt en je bougie gebroken is kan je die makkelijk vervangen als je reserve mee neemt
een carterpan en olie is wat lastiger als je een steen raakt en en je pan breekt

Er zijn ook beugels die je bougie kunnen beschermen bij een val is maar waar je voor kiest

Is het alleen voor de bougie dan, of is dat alleen het meest kwetsbare deel? Ik had verwacht dat het voor de cilinders en -koppen als geheel was bedoeld eigenlijk...
 
Een valbeugel van dat formaat is meer een glijbeugel welke bij een val verbuigt en tegen de cilinder aan komt te zitten waardoor deze doorslijt zonder veel schade aan de rest te geven .
Ga je het terrein in dat is de kans dat je door de beugel ergens achter haakt groter en de kans op vallen vergroot en dan is een kleine beugel ter bescherming van de bougie beter

Een afgebroken cilinder bij een Guzzi heb ik nog niet gezien bougies daar integer wel
Afgebroken koelribben en vlak geschaafde kleppen deksels zijn ook gezien en meegemaakt :(
 
Deze is een stuk opgefrist. Nu wachten op de bus en de mof, en dan staat ze vlot weer op eigen pootjes.
 

Bijlagen

  • 20181101_203806.jpg
    20181101_203806.jpg
    363,9 KB · Weergaven: 23
Setje cross voetsteunen erop. Probeersel van Aliexpress...
 

Bijlagen

  • 20181103_130023.jpg
    20181103_130023.jpg
    281,2 KB · Weergaven: 34
Terug
Bovenaan Onderaan