Moto Guzzi V35 resto..mod (?)

Erwin83

MF veteraan
8 okt 2007
1.815
1.328
Malden
360.jpg


Tijd voor een nieuw project voor de winter: gisteren een Moto Guzzi V35 uit 1978 gekocht, hier in NL.
Ik moet nog bepalen wat ik er precies mee wil. Een caferacer, maar dan eleganter dan 'ie nu is, of misschien een scrambler achtige, dat vind ik in ieder geval beter passen bij het karakter van het blok. Net als mijn vorige project vind ik het leuk om de voortgang vast te leggen en hier bij te houden, ook leuk om jullie reacties te krijgen natuurlijk.

Dit is de Guzzi in haar huidige staat:

360.jpg


- Het betreft een V35 uit 1978 (volgens de RDW), al staat er V35-2 op kenteken en die was er pas vanaf '80.
er zijn een paar herkennispunten zoals type onsteking, type carbs, waar ik dit definitief aan zou kunnen afleiden.
- In 1992 is de motor ingevoerd, geen idee uit welk land.
- iets meer dan 30.000 op de teller.
- Loopt goed, schudt lekker, stuurt, schakelt, remt (enigszins met de hand, goed met de voet (gecombineerd))
- Elektrisch lijkt alles te werken.
- Gaman solo zadel.
- Verstelbaar M-stuur
- LaFranconi dempers erop.
- Banden uit 1987

De rest moet ik nog een beetje ontdekken.

Wordt vervolgd.
 
Ga ik volgen!
Ben gisteren wezen kijken bij een V65 Florida(veel te duur)en de man vroeg wat ik ermee wilde.Toen ik zei dat ie mss voor een project was,wilde ie hem eigenlijk niet meer aan me verkopen*D
 
Niet, de slag van de krukas is kleiner dan bij een 500

Of het een vroege is kan ik zo op de foto niet zien maak eens een foto van het deel van het balhoofd en cilinderkop
De eerste serie had daar een plastiek deeltje zitten waar wat elektra achter was weg gewerkt en de ontsteking kwam van Bosch ( zit achter de zij deksels twee nogal grote aluminium kasten


Net de foto vergroot is inderdaad een vroege en geen V35 II die had contactpunt ontsteking deze is dus van een elektronise van Bosch voorzien
Na veertig jaar kunnen de gevers ( zitten achter de dynamo) wat problemen met de bedrading gaan geven de isolatie is dan wat bros en kan de gever kort sluiten niet dat het erg is geen brand of zo alleen de motor loopt niet meer

Een leuke basis voor een bouw project en ik zal deze ook gaan volgen
 
Laatst bewerkt:
ter inspriratie:

100_5262Medium.jpg


Nee, niet die van mij.
Zelf ben ik met een 350 Imola bezig, heeft nét even te lang onder een zeiltje in de tuin gestaan.
Alleen die blijft wel origineel.

Ben benieuwd wat je ervan maakt .
 
Goh wat een leuk stuurfietsje zal 't zijn.. maarre.. kan je op deze dingen redelijkerwijs 100km/h rijden?>
 
Even kijken, de v50 nato had toch 350-koppen met rekbare kleppen en een korte (nog korter dan de std 350?) cardanoverbrenging?
 
@ guzzigel
Mbt het "500 maken" bedoel ik ook door een heel 500 blok erin te lepelen. Schijnbaar is het frame hetzelfde (?)

Verder dank voor je info! Ik heb nog niet gekeken naar de details, maar leuk dat het toch een vroege is.
 
100 km p/u is prima te doen, mits het geen NATO fiets is.

Ik verwacht ongeveer hetzelfde als van mijn CB350f. Snelweg kan prima. Topsnelheid zou rond de 140 moeten liggen en dan is 110-120 prima cruisen als het goed is. 100 rijdt ze iig makkelijk.
 
Ik denk momenteel het meest in de richting van een scrambler / tracker. Vind juist zo'n kleine laagtoerige v-twin wel passen bij een lichte wendbare bike.
Zal de beslissing toch vlot moeten maken want nieuwe banden staan hoog op de prio lijst en dan zal ik toch voor semi-noppen moeten gaan.
 
Die ombouw naar een 500blok is een eitje kwestie van een twaalftal bouten losdraaien en met de zelfde moeite hang je er een 750cc blok in .

En Sammie een V50 Nato had inderdaad v35 koppen erop ziten maar geen korter cardan overbrenging maar de ingaande tandwielen van de bak waren ook van de V35 ( dat is de enigste overbrenging waar een kickstarter op zat) en verder verlaagde compressie zuigers waardoor de top snelheid net boven de 120 kwam als je wind mee had

Ben zelf bezig tot het totaal ombouwen van een V50 naar een soort van scrambler maar met een nogal totaal andere remmen meer van dat soort zelfbouw onderdelen
Zoals de achterrem

achteremplaatverankering-19.jpg


voorrem

adapter21.jpg
 
eigenlijk niet daar de V35 - V50 - V65 en een aantal V75 met de zelfde verhouding in het cardan hebben .
Bij de Breva modellen en latere is er een kortere versie gekomen in combinatie met een ander bak verhouding
Verschil word tussen de V35 - V50 en de V65 word gevonden in de primaire overbrenging
 
Ja, gaaf gemaakt. Zijn er spaakwielen die 1 op 1 in de v35 passen? Of is dat een heilige graal?
 
Voorwiel komt uit een florida en het achterwiel uit een V7 classic racer .
Passen helaas niet één op één voorvork is wat breder dan de standaard V35 vork maar denk met wat werk en de platte remschijven die ik heb gebruikt wel pas te maken of je moet een voorvork van een V65 met de kroonplaten weten te vinden die is op de juiste breedte en pas in jou frame , helaas is er dan nog steeds wat werk daar het V65 frame een 15mm langer balhoofd hebt , maar ook dit is wel op te lossen .
Achter is het makkelijker achterbrug met cardanas en wiel met het cardan en remdelen kunnen als één unit direct in jou frame/blok ( achterbrug scharniert in de versnellingsbak ) en met wat langere schokbrekers komt alles weer uit ( achterbrug is van de modellen met spaak wielen wat langer en dat moet je met de lengte van de schokbreker opvangen )
 
Duss, de nato heeft dezelfde eindoverbrenging als de V35?
De Nato is eigenlijk een V35 met 500cc cilinders. Ik vermoed dat defensie wat meer koppel wilde. Het gevolg was ook dat je de v50 nato volgas in de hoogste versnelling genadeloos over zijn toeren kon draaien.
 
Dat bedoelde ik, dat ze dezelfde eindoverbrenging hebben maar dat hebben ze dus niet lees ik hierboven..
 
Sorry Sammie ik verworden het niet goed , ik las jou vraag te vluchtig
De Nato is gelijk aan de V35 met de totale overbrenging vanaf het blok tot aan het achterwiel
De compressie is zoveel verlaagd dat het vermogen vrijwel gelijk is aan de V35 , dat verlagen was nodig om de Guzzi op de jarenlang opgeslagen benzine van Nato te kunnen laten draaien ( was een eis van het leger)
Met dat lagere vermogen kon de Nato niet in de vijfde versnelling rijden, kwam daarvoor gewoon vermogen te kort
Daarvoor werd er voor de V35 overbrenging gekozen wat weer goed uit kwam nu hoefde ze geen nieuwe secundaire overbrenging te maken voor de kickstarter die was er al voor de Policia model welke met de kortere overbrenging reed gezien het belachelijke grote windscherm die er op zat
 
Terug
Bovenaan Onderaan