• Beste Bezoeker,

    MF heeft een update gehad. Kijk hier voor meer informatie.

Moto Guzzi V35 resto..mod (?)

Erwin83

Die hard MF'er
8 okt 2007
998
19
35
Malden
Ik ben benieuwd hoe die noppenbanden rijden op zo'n motor, heb je al wat meters gemaakt?
Een blokje rond zonder helm door de wijk. Dus nee, niet echt. Ik ben dus ook erg benieuwd. Is mijn eerste keer op noppen.
Het zijn overigens TKC80 banden. Geen vol offroad dus, maar 'dual sport'. Genoeg reviews van te vinden.

Als ik de motor aan de hand verplaats voel ik overigens duidelijk de noppen hobbelen in het stuur. Tijdens genoemd blokje rond merkte ik helemaal niks.
 

Erwin83

Die hard MF'er
8 okt 2007
998
19
35
Malden
Klepdeksels eraf, meteen maar even kleppenstellen. Erg blij dat ik dat deed. Van de rechter cilinder was de uitklepstelschroef krom. Dus bij het aandraaien:
 

Bijlagen

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.666
59
bij mijnmotoren
Dat gebeurt niet vaak maar helaas zijn er nog steeds mensen die vinden dat een moment sleutel niet nodig is waardoor je juist die kleine boutjes kapot sleutelt .
Mooi dat het nu gebeurt en niet tijdens het rijden
 
  • Like
Waarderingen: Erwin83

Erwin83

Die hard MF'er
8 okt 2007
998
19
35
Malden
Strakke restomod! Is een fraaie fiets geworden, met opzet de tank logo's zo verweerd gelaten?
Thanks.
Yep, ik vind dat wel mooi. Je mag best zien dat ze al ruim 40 jaar oud is. Er zijn behalve de logo's wel meer zichtbare onderdelen die ik niet heb aangeraakt, zoals de stuurbevestiging en de balhoofdmoer (met logootje), dashboard, grilletjes voor het blok onder de tank, het blok zelf is ook niet super schoon.
Het was ook nooit de bedoeling om helemaal te restaureren, maar ik ben een heel eind gekomen qua zichtbare onderdelen omdat ik stiekem best veel kleine modficaties heb gemaakt. De tank zelf is ook nog zoals 'ie was, alleen wat turtle wax erover.

Ik vind klassieke motoren in nette gebruikte staat ook eigenlijk altijd mooier dan een complete restauratie waarbij ieder boutje weer glimt en het chroom als nieuw is. Het karakter is dan een beetje weg mijns inziens. Plus: 1x een flinke rit en je kan beginnen met poetsen. Da's niet zo mijn ding.
 
  • Like
Waarderingen: scheurschuimpje

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.666
59
bij mijnmotoren
Van de T3 moet alleen nog de kleppen deksel vervangen worden daar er een stukje koelvin is afgebroken want daar hou ik niet vaan sleets ja, kapot nee
 

Erwin83

Die hard MF'er
8 okt 2007
998
19
35
Malden
Ben ik helemaal met je eens
Mijn Guzzi heeft ook de nodige kleine slijt sporen links en rechts zonder dat er schade is aan de bike
Voor 't eerst dat ik deze zie Rob. Die T3 heb ik wel vaker fotootjes van gezien. Mooi karaktervolle Guzzi dit, met dat gekke grote zadel en cruiser stuur.
Als ik me niet vergis rijdt de vorige eigenaar @Ed Pol van mijn V35 ook op zo'n type. En Paul ook toch?
 

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.666
59
bij mijnmotoren
Volgens de rekeningen is die een tijdje bij Ed in onderhoud geweest dus kan best zijn dat je haar daar gezien hebt .
Paul als dat degene is die ik denk dat je bedoel reed een 750cc versie deze dame is met haar 850 cc wat beter gevuld O-)
 

Ed Pol

Rookie
17 nov 2018
8
6
De V 35 is schitterend geworden Erwin! Mijn Guzzi is een V7 850 GT uit 1973 (foto). Niet te verwarren met de California uitvoering uit die tijd. De T3 van guzzigek is niet bij mij in onderhoud geweest (ben slechts hobbyist) maar vermoedelijk bij Ed Pols, de oprichter van Motortoer, destijds Guzzi dealer en Munch (!!) importeur in Amsterdam.

Guzzi.jpeg
 

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.666
59
bij mijnmotoren
Foutje dacht ed pols gelezen te hebben en ik bedoelde dus ook de T3 niet maar mijn op de bovenste foto de zwart gele V7 850 GT in callifornia trim
 

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.666
59
bij mijnmotoren
De T3 Zat bij een partij aankoop en gaat over een dag 14 naar de nieuwe eigenaar
Zag er zo uit bij aankoop

De aankoop werd beslist door de tank die er op zat namelijk die van de V7 sport
De t# tenk en deksels had ik nog