Moto Guzzi V35 resto..mod (?)

Oja dat uit mijn hoofd is niet zo verwonderlijk ik sleutel al Guzzi's van af het begin van de V50 ( in 1978) op de weg kam en nog steeds .
Ze zijn te leuk om er niets mee te doen

Goedkoop om aan te komen ( niemand wil ze ) en makkelijk te onderhouden en leuk om ze aantepassen naar eigen smaak
T zijn net bromfietsen, te klein. Maar in de stad zulke heerlijke gooi en smijt fietsen...gaan direct van hun plaats je hoeft het blok niet eerst op te pompen zo als een jap...:+ en dan ineens doortrekken naar de 6000 toeren...*D het bejaarde meisje lukt het nog steets die stoplicht sprintjes. Ja dit jaar weer gevallen voor un Nato-tje
 
Volgens mij wel netjes zo.
 

Bijlagen

  • 20181024_203248.jpg
    20181024_203248.jpg
    360,8 KB · Weergaven: 43
  • 20181024_210339.jpg
    20181024_210339.jpg
    330,4 KB · Weergaven: 43
Stuurtje erop.
Remleidingen erop voor de-link.
Spatbordjes erop.
 

Bijlagen

  • 20181026_160905.jpg
    20181026_160905.jpg
    368,1 KB · Weergaven: 48
  • 20181026_163353.jpg
    20181026_163353.jpg
    394,4 KB · Weergaven: 54
  • 20181026_140409.jpg
    20181026_140409.jpg
    459 KB · Weergaven: 48
Kan het op de foto's niet zien maar je gaat toch wel nieuwe remleidingen gebruiken en niet die oude rubberen exemplaren ???
Stuur ziet er goed uit met dat zwart

Zeker, zijn nieuwe van HEL, op maat laten maken.
Alleen de achterste is nog de oude, die vervang ik pas als het project een heel end verder is, na het huwelijk zeg maar.
In het aparte topic over de de-link heb ik een detailfoto gezet voor de archieven.
 
@guzzigek
Onder de tank op of naast de 'diodeplaat' zitten twee 12-weg connectoren. Eén voor de draadbundel naar de controlelampjes en één voor de linker stuurschakelaar.
Ik had niet gezien dat die gelijk zijn en dus niks genoteerd.
Weet jij zo uit het hoofd welke waarop hoort? (Boven/onder).
 
Zo niet uit me hoofd maar als ik me niet vergist is er maar één blok waar een witte draad in zit ( voeding ontsteking) welke niet op de andere zit

Net even op het schema gekeken op pen twee zit op het ene blok wit en op het andere blok blauw/zwart
Is jammer dat ze de mannentjes en vrouwtjes niet verwisseld hebben dan kon je geen vergissing maken
 
Begint er weer een beetje als een motor uit te zien.
Koplamphuis en -ring matzwart gespoten. Ik twijfel of bij deze grote (20cm) koplamp een rooster mooi zou staan. Is wel de stijl die ik wil doorvoeren...
 

Bijlagen

  • 20181027_180739.jpg
    20181027_180739.jpg
    381,9 KB · Weergaven: 34
  • 20181027_180745.jpg
    20181027_180745.jpg
    418,8 KB · Weergaven: 34
Achterlicht erop en tank even teruggezet zodat ik met het zadel aan de gang kan (foam vormen).

Verder de bak schoongemaakt, was die was erg vies en vet aan de buitenkant.
En de achterbrug ligt klaar om aangepakt te worden.
 

Bijlagen

  • 20181029_211034.jpg
    20181029_211034.jpg
    396 KB · Weergaven: 58
  • 20181029_223939.jpg
    20181029_223939.jpg
    398,2 KB · Weergaven: 59
  • 20181029_223920.jpg
    20181029_223920.jpg
    380,5 KB · Weergaven: 51
  • 20181029_223930.jpg
    20181029_223930.jpg
    292,1 KB · Weergaven: 49
Het huwelijk is voltrokken 💘
De achterbrug kan er zo ook terug in dacht ik, dus waarom wachten.

De eerste stekkers zitten weer vast, wat kabels geroute.
En wat met het zadel gevlooid. De ruwe vorm is er, maar moet nog meer aandacht naartoe.
 

Bijlagen

  • 20181030_230845.jpg
    20181030_230845.jpg
    366,6 KB · Weergaven: 42
Zo niet uit me hoofd maar als ik me niet vergist is er maar één blok waar een witte draad in zit ( voeding ontsteking) welke niet op de andere zit

Net even op het schema gekeken op pen twee zit op het ene blok wit en op het andere blok blauw/zwart
Is jammer dat ze de mannentjes en vrouwtjes niet verwisseld hebben dan kon je geen vergissing maken

Ik ben er achter gekomen dat de onderste van de twee 12-weg connectoren voor de linker stuur-schakelunit is. Dus de bovenste connector is voor de controle lampjes.

Ik heb dat als volgt uitgevonden: de toeter stekkers (dus aan de kant waar de toeter aangesloten wordt, onder de tank) aan de multimeter gehangen, standje weerstand.
Connector erin en op de toeterknop drukken. Weerstand moet dan 0 worden.

FYI, de witte draad voor ontstekingsonderbreking (kill switch) zit op een 3-weg connector van de rechter stuur-schakelunit.
 
Klopt maar dan gaat het via de twaalf pins blok naar de rest zoals voeding van uit je contactslot en de draad van de startmotor
Het verschil was dus makkelijk te zien door die witte en blauwe draad .
Maar op jou manier was het ook uit te vinden .
Mooi opgelost nu wel even merken voor in de toekomst :)
 
Klopt maar dan gaat het via de twaalf pins blok naar de rest zoals voeding van uit je contactslot en de draad van de startmotor
Het verschil was dus makkelijk te zien door die witte en blauwe draad .
Maar op jou manier was het ook uit te vinden .
Mooi opgelost nu wel even merken voor in de toekomst :)

Klopt, met een bedradingsschema en kleuren draadjes was het een makkie geweest, echter kon ik nergens bij de connectoren de draadkleuren makkelijk zien zonder de draadboommantel te openen of de rubbers van de connectoren te slopen.
 
Het geheel ff met tyrips koppelen, staat nog al wat trekspanning op. Tenminste bij die van mij, als alles is afgemonteerd. En niets zo vervelend als uitvallen van rem en achterlicht en zo. Heb ik mischien gemist...maar stale bus in de versnellingsbak aangebracht?
 
Het geheel ff met tyrips koppelen, staat nog al wat trekspanning op. Tenminste bij die van mij, als alles is afgemonteerd. En niets zo vervelend als uitvallen van rem en achterlicht en zo. Heb ik mischien gemist...maar stale bus in de versnellingsbak aangebracht?

Dank voor de tips. Ik ben de kabels op een gunstige manier aan het routen zodat de trekspanning meevalt, maar dat is idd zo makkelijk nog niet, deels ook door het brede stuur.

Wat bedoel je met een stalen bus in de versnellingsbak? Ik heb de bak alleen maar schoongemaakt en aan de buitenkant gekeken of alles er onbeschadigd uit ziet, verder niks.
 
aanzicht van de uitgaande as van de versnellingsbak. de plaats waar de kruiskopeling normaal verblijft. nu hebben die nog wel eens de onhebbelijke gewoonte uieen te klappen. en vernielen dan die ruimte waar hij huist. Om die vernieling tegen te gaan, of in ieder geval minder desastreus te laten zijn, is er een passende stalen bus ontwikkelt. is er redelijk makkelijk zonder speciaal gereedschap in te plaatsen. (conisch)
 

Bijlagen

  • 45039365_178572439745680_6935166577130078208_n.jpg
    45039365_178572439745680_6935166577130078208_n.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 29
aanzicht van de uitgaande as van de versnellingsbak. de plaats waar de kruiskopeling normaal verblijft. nu hebben die nog wel eens de onhebbelijke gewoonte uieen te klappen. en vernielen dan die ruimte waar hij huist. Om die vernieling tegen te gaan, of in ieder geval minder desastreus te laten zijn, is er een passende stalen bus ontwikkelt. is er redelijk makkelijk zonder speciaal gereedschap in te plaatsen. (conisch)

OK! Hoor ik voor het eerst, maar goed ik sta dan ook pas aan het begin van mijn Guzzi-affaire.
Waar bestel ik zoiets?
Is dit voor een V35-je met slecht een paar PK ook nuttig, of juist iets voor de sterkere small-blocks?
 
Mijn ervaring is van een Nato, zelf een keer ondervonden, maar van meerdere gehoord en gezien. Nu weet ik niet of achterdeksels van de V35 bij de vleet op de plank liggen, maar van de Nato met zijn extra uitgang voor de kickstarter, zijn deze deksels nog al schaars. Het probleem ligt niet zo zeer in de PKs die zijn van de Nato ook niet veel verschillend maar de km stand van je fiets en de rijstijl van zijn eigenaars. En meetellend dat de kruiskopeling van de kleine fietsen nog al fragiel zijn. tel daarop zijn leeftijd......tja. beter voorkomen dan ongeneselijk..
 
Terug
Bovenaan Onderaan