Moto Guzzi V35 resto..mod (?)

Gript dat wel op nromaal (nat?-)wegdek?

Ik heb er zelf nog geen meter op gereden, maar de TKC80 krijgt behoorlijk goede reviews. Ook voor nat asfalt-condities.
Schijnbaar een veel gekozen band (of zelfs OEM?) voor BMW GS-en..

Het is, net als de Heidenau K60, de Michelin Anakee Wild / Sirac en de Metzeler Sahara, een band voor enduro's, dus zowel asfalt als off road.
De TKC80 scoort in vergelijkingen met die banden punten met grip of asfalt, maar verliest punten qua slijtvastheid (slijt schijnbaar ongeveer 2x zo snel als de K60).
I.v.m. beperkte beschikbaarheid van maten vielen Metzeler en Michelin af. Ik heb uiteindelijk tussen de K60 en de TKC80 gekozen ivm kleine maatverschillen.
K60 had ik in 100/90 en 90/90 moeten nemen. Nu heb ik 3.50 en 3.25 en dat leek me er iets 'voller' uitzien op de motor.

Als je googled vind je dezelfde reviews als ik, ik heb er verder niet al teveel onderzoek naar gedaan. Plaatje van Conti in vergelijk met de TKC70 en de Trail Attack 2:

spider-diagramm-enduro-segment.png
 
Nou. Volgens mij hoeft er verder niks uit elkaar. Dus vanaf hier is het schoonmaken, schuren/lakken, en langzamerhand opbouwen...
Denk ik.

Het frame wordt zandeffect antraciet trouwens.
 

Bijlagen

  • 20181019_222425.jpg
    20181019_222425.jpg
    384,7 KB · Weergaven: 52
  • 20181019_222434.jpg
    20181019_222434.jpg
    381,6 KB · Weergaven: 59
  • 20181019_222542.jpg
    20181019_222542.jpg
    353,1 KB · Weergaven: 61
  • 20181019_222517.jpg
    20181019_222517.jpg
    394,6 KB · Weergaven: 54
Ga je niet samen met het frame je achterbrug de zelfde kleur geven ??? of laat je die de aluminium of zwart van kleur

Weet ik nog niet. Achterbrug gaat wel gespoten worden iig. Lak is niet mooi meer. Zou kunnen dat ik dat doe terwijl de boel nog in elkaar zit.. tzt even bekijken.

Ik twijfel ook of ik de kleur van blok-bak wel mooi vind matchen met de frame kleur. Dan wordt het blok nog deels matzwart.

Aandacht gaat voorlopig uit naar de bovenkant (dus frame, tank, zadel en stuur-vork), en de kabelboom die daar weer in moet voordat het huwelijk weer kan plaatsvinden.
 
Zoo, je gaat wel rap hè.
Ik heb inmiddels 1 vd 2 dempers gepast.... het past, tot zover mijn update _O-
:t Verder volg ik je topic wel ....

Haha. Nou ja 't is beter dan niks he ;-)

Ik ben nu voornamelijk tijdens kinderbedtijd bezig, dus tussen 20.30 en 23.00.

Voor m'n gevoel zijn dit nog allemaal grote klappen snel thuis. De meeste tijd gaat straks in de kleine dingetjes zitten, zoals een dynomostekker die aan een zijden draadje hangt en andere tijdrovende mini klusjes.
 
Het is voor jou jammer dat er zo'n groot stuk Nederland tussen ons zit anders had je een paar problemen makkelijk op kunnen lossen door langs te komen
( mijn huis/werkplaats is tussen Zoetermeer en gouda) zal eens kijken voor die stekker moet er nog een paar hebben naar ik meen als je aangeef hoelang je er draad aan wil hebben zet ik er gelijk nieuwe stekkers en draad aan ( drie maal geel van kleur )
Let er we; op dat je aan de andere kant ook zo'n zelfde stekker hebt zitten op de diode plaat
 
Het is voor jou jammer dat er zo'n groot stuk Nederland tussen ons zit anders had je een paar problemen makkelijk op kunnen lossen door langs te komen
( mijn huis/werkplaats is tussen Zoetermeer en gouda) zal eens kijken voor die stekker moet er nog een paar hebben naar ik meen als je aangeef hoelang je er draad aan wil hebben zet ik er gelijk nieuwe stekkers en draad aan ( drie maal geel van kleur )
Let er we; op dat je aan de andere kant ook zo'n zelfde stekker hebt zitten op de diode plaat

Wat een topaanbod!
Ik ben net begonnen met de rempompen terug te plaatsen, kan ik ook de zijkapjes maken. Daarna wou ik de voorvork er weer in bouwen.
Daarna komt de kabelboom aan de beurt. Vroeger of later stuur ik je wat plaatjes van hoe e.e.a. erbij hangt.
 
Gaat wel sneller dan ik steeds verwacht. Wanneer komt die tegenvaller ;-)

Frame is klaar en zit in de zandeffectlak. Cradle weer aan het blok teruggehangen. Remcilinders terug evenals beide vorkpoten. En de hoofdkabelboom gecontroleerd en teruggehangen.

Het groene wat ik had gezien bij demontage bleek geen corrosie maar een soort vet. Dus viel erg mee.
 

Bijlagen

  • 20181021_150308.jpg
    20181021_150308.jpg
    444,5 KB · Weergaven: 46
  • 20181021_150320.jpg
    20181021_150320.jpg
    428,4 KB · Weergaven: 46
Het is voor jou jammer dat er zo'n groot stuk Nederland tussen ons zit anders had je een paar problemen makkelijk op kunnen lossen door langs te komen
( mijn huis/werkplaats is tussen Zoetermeer en gouda) zal eens kijken voor die stekker moet er nog een paar hebben naar ik meen als je aangeef hoelang je er draad aan wil hebben zet ik er gelijk nieuwe stekkers en draad aan ( drie maal geel van kleur )
Let er we; op dat je aan de andere kant ook zo'n zelfde stekker hebt zitten op de diode plaat

De rest van de stekkers is wel ok. Deze is niet best. Ik dacht me te herinneren dat het de fasedraden van de generator waren, maar die is goed. Dit lijkt me van de ontstekingstiming?
 

Bijlagen

  • 20181021_142022.jpg
    20181021_142022.jpg
    264,3 KB · Weergaven: 30
  • 20181021_142027.jpg
    20181021_142027.jpg
    239,6 KB · Weergaven: 30
Ja dat is een probleem die zijn van de Bosch ontsteking en waarschijnlijk tot aan de gever slecht
Als dat het geval is heb je een probleem daar de gevers al meer dan 40 jaar niet meer leverbaar zijn .
de gevers zitten achter de dynamo .
Stator kan je er zo vanaf pakken , rotor met een 55mm 6mm dikke harde pen ( bv een afgeslepen inbus sleutel) eraf drukken met de originele bout bout er uit dan de pen er in doen en de bout terug in draaien denk er aan dat er twee draden achter elkaar zitten één in de rotor en één in de krukas zijn wel de zelfde draad maat .
maar als je geluk hebt is alleen het uiteinde van de draad beschadigd en is deze handeling niet nodig .

Draden niet verwisselen één set is voor links en één set is voor rechts en de sets hebben de zelfde kleuren om het makkelijk te maken
 
Ok. Zal vanavond de dynamo eens van het blok halen en de situatie nader bestuderen.

Ben nu toch lekker met elektra bezig:
Draadjes uit de bundel gepulkt om het contactslot te kunnen verplaatsen.
 

Bijlagen

  • 20181021_173358.jpg
    20181021_173358.jpg
    388,5 KB · Weergaven: 26
Draden zijn behoorlijk gaar. Isolatie valt er spontaan af. Daar moet ik wel iets mee..

Let ook op de berg grind trouwens.

Dus als ik een harde pen van precies 55mm lang en 6mm diameter maak plop ik de rotor eraf? Boutje zelf was zo los met een beetje impact.
 

Bijlagen

  • 20181021_200742.jpg
    20181021_200742.jpg
    465,2 KB · Weergaven: 36
  • 20181021_200757.jpg
    20181021_200757.jpg
    377,5 KB · Weergaven: 37
  • 20181021_202514.jpg
    20181021_202514.jpg
    320,9 KB · Weergaven: 34
pen van goed hard staal , die ik gebruikt heb ik net gemeten en is 53 mm lang dacht dat het 55 mm was zal wel niet veel uitmaken zolang je maar vrij blijft van de schroefdraad in de krukas
Oja let op de rotor kan goed vast zitten dus spanning zetten op de bout rotor goed vast houden en een tip met een stalen hamer op de bout ( wel goed recht op de kop ) zal deze losspringen als die niet los wil komen met alleen de bout
 
pen van goed hard staal , die ik gebruikt heb ik net gemeten en is 53 mm lang dacht dat het 55 mm was zal wel niet veel uitmaken zolang je maar vrij blijft van de schroefdraad in de krukas
Oja let op de rotor kan goed vast zitten dus spanning zetten op de bout rotor goed vast houden en een tip met een stalen hamer op de bout ( wel goed recht op de kop ) zal deze losspringen als die niet los wil komen met alleen de bout

Zal even een paar dagen duren omdat ik in het buitenland zit de komende 2 dagen, maar zodra ik alles eraf heb:
Is er iets op tegen om de 4 draden afzonderlijk opnieuw te isoleren met kleine diameter krimpkous en vervolgens de stekker er opnieuw aan te solderen?
Ik heb op het MGCN forum inmiddels de (horror)verhalen gelezen, maar zie dit niet vaak voorbij komen.

Goed om te weten dat mijn motor gewoon startte en liep voor de verbouwing, ondanks de slechte bedrading naar de pick-ups. De kabelkernen zijn dus nog OK.
Soms startte de motor wel op 1 pit. Bougie schoonmaken hielp dan (info vorige eigenaar).

Ik kan iig beginnen met dit meten:

(quote van jouzelf op MGCN uit 2013 *D)
Je kan voor de zekerheid ook je pickups controleren of deze nog goed zijn .
op het blokje boven de dynamo zitten vier draden van de pickups.
Eén set bestaat uit één gele draad en een geelrode draad daartussen kan als het goed is een weerstand meten van 220Ohm met een afwijking van 15 Ohm
De andere set bestaat uit een blauwe draad en een blauw/rode draad hier meet tussen de zelfde waarde
Geen van de draadsets mag een uitlezing naar massa hebben als je de sterkblok los genomen hebt
 
Als je bedrading nog goed is tot op de pickup kan je deze natuurlijk opnieuw isoleren met een krimpkous
Oje merk de positie van de pickup met een haarkras dan kan je ze makkelijker terug plaatsen en kijk of ergens een 0.4mm dik stukje plastiek kan vinden
De pickup is magneties en dat werk wardeloos met een metalen voelermaat om je opening af te stellen
 
Wel indrukwekkend hoor, van die tips die zo uit het blote hoofd (lijken te) komen en dan ook nog eens iedere keer kloppen.

Ik was iets eerder thuis uit Frankrijk en dus even een paar minuten de garage in. Een oude ikea (?) Inbussleutel afgezaagd op 54mm en een paar tikken gegeven en de rotor sprong me enthousiast tegemoet.

De draden van de pickups lijken beter te zijn hoe dichter bij de pickups.
De gemeten weerstand bij de stekker is precies 216 Ohm bij beide en daarmee binnen spec.

Voorlopig is mijn plan om de pickups te laten zitten en de draden ter plekke een nieuw jasje te geven met krimpkous om de individuele draden en vervolgens om de groep, alvorens de stekker terug te solderen.
 

Bijlagen

  • 20181023_211328.jpg
    20181023_211328.jpg
    435 KB · Weergaven: 35
  • 20181023_211727.jpg
    20181023_211727.jpg
    405,7 KB · Weergaven: 34
  • 20181023_211741.jpg
    20181023_211741.jpg
    481,4 KB · Weergaven: 35
  • 20181023_211737.jpg
    20181023_211737.jpg
    453,5 KB · Weergaven: 33
Dan heb je geluk ik ben er al genoeg tegen gekomen waar de isolatie weg was en het koper bijna geheel gebroken was net op de plek waar de draden de pickup verlaten
Oja dat uit mijn hoofd is niet zo verwonderlijk ik sleutel al Guzzi's van af het begin van de V50 ( in 1978) op de weg kam en nog steeds .
Ze zijn te leuk om er niets mee te doen

Goedkoop om aan te komen ( niemand wil ze ) en makkelijk te onderhouden en leuk om ze aantepassen naar eigen smaak
 
Dan heb je geluk ik ben er al genoeg tegen gekomen waar de isolatie weg was en het koper bijna geheel gebroken was net op de plek waar de draden de pickup verlaten
Oja dat uit mijn hoofd is niet zo verwonderlijk ik sleutel al Guzzi's van af het begin van de V50 ( in 1978) op de weg kam en nog steeds .
Ze zijn te leuk om er niets mee te doen

Goedkoop om aan te komen ( niemand wil ze ) en makkelijk te onderhouden en leuk om ze aantepassen naar eigen smaak

De forumnaam Guzzigek is in ieder geval goed gekozen 8)7

Ik ben zelf best wel italofiel, dus toen ik een nieuw project zocht heb ik allerlei Aprilia's en Ducati's bekeken, maar Guzzi's? Helemaal niet aan gedacht!
Ik denk dus dat het probleem bij Guzzi een beetje is dat bijna niemand eraan denkt. Als je populariteit (en ridicule prijzen) van BMW boxers uit de 70-er en 80-er jaren op het moment bekijkt, zou je toch verwachten dat de V35-50-65 ook in dat vaarwater mee kan, aangezien ze technisch best wel uit eenzelfde vaatje tappen en er tegelijkertijd een stuk frivoler uitzien (mijns inziens dan)...
 
Terug
Bovenaan Onderaan