Moto Guzzi V35 resto..mod (?)

K60 lijkt soms behoorlijk smal uit te vallen. Ik neem aan dat dat komt doordat de band dan op een relatief smalle velg is gemonteerd.
Op de motor van een vriend van me:
- De K60 120/90-18 op een 2.15 velg meet 111 mm breed over de noppen
- De K60 100/90-19 op een 2.15 velg meet 99 mm breed.

Ik kan tot 100 breed gaan in de voorvork en dan heb ik nog ruimte voor de originele spatbordbevestiging. Zonder spatbord zou een 110 misschien passen maar veel meer niet, en ik was niet van plan zonder spatbord te rijden dus die 100 breedte vóór is wel even goed.

Daarmee kom ik op 2 opties:
- de Conti TKC80, die zijn in 4.0-18 leverbaar (101 breed en hoog). en 120/90-18, dus 120 breed en 108 hoog.
- de Michelin Sirac, die zijn in 4.1-18 leverbaar (101 breed en 82 hoog). en 120/80-18, dus 120 breed en 96 hoog.
Ik neig nu het meest naar de Sirac. Kosten minder, en geven me net iets meer ruimte onder het spatbord voor, en tot de achterbrug.

De K60 is ook te bestellen in 4,0-18 maar volgens Heidenau zelf wordt die niet (meer) gemaakt, dus kans is dat er een oude Dotcode wordt opgestuurd.
 
Ik weet natuurlijk niet hoe jij aan de maten komt dat je 4.00 band op 101mm uitkomt maar als ik de Conti meet die ik op de 2.15 x18 velg hebt zitten dan komt die op 115mm uit gemeten met een schuifmaat ( de Conti is een K112 4.00 x 18op een borrani 2.15 x 18 velg )
De aanduiding 4.00 kan je niet om zetten in mm omdat je de vervorming van de velg breedte niet in die berekening kan op nemen .
om aan de 100 maximale breete te komen zal je naar 90/90 band moeten
Het aparte is dat de K60 als combo band (geschikt als voor en achter band ) als een 90/90 x 18 leverbaar is dus er is nog een derde mogelijkheid
 
Ik weet natuurlijk niet hoe jij aan de maten komt dat je 4.00 band op 101mm uitkomt maar als ik de Conti meet die ik op de 2.15 x18 velg hebt zitten dan komt die op 115mm uit gemeten met een schuifmaat ( de Conti is een K112 4.00 x 18op een borrani 2.15 x 18 velg )
De aanduiding 4.00 kan je niet om zetten in mm omdat je de vervorming van de velg breedte niet in die berekening kan op nemen .
om aan de 100 maximale breete te komen zal je naar 90/90 band moeten
Het aparte is dat de K60 als combo band (geschikt als voor en achter band ) als een 90/90 x 18 leverbaar is dus er is nog een derde mogelijkheid

OK. Zoals ik het altijd heb begrepen is de breedtemaat van een band eigenlijk ook de fysieke breedte, maar dan alleen wanneer gemonteerd op de advies-velgmaat. Bij de meeste banden die ik heb (waaronder Heidenau K36) klopt dit aardig. Op de Guzzi zit nu een 90/90 voor, en een 3,25 achter. Daar klopt het ook aardig.

Maar ik zie nu in de spec-sheet ook dat dat niet klopt... Kan het huiswerk weer opnieuw.
 

Bijlagen

  • Heidenau.pdf
    249,6 KB · Weergaven: 10
Wees blij dat je een 2.15 velg hebt en niet als zoveel Jappanse motoren een 1.85 wand dan ben je gebonden en wel erg smalle banden
Idd. Ik heb bij mijn CB350f een achtervelg (1.85) om de voornaaf gespaakt om die reden. Origineel is dat een 1,60 velgje als ik het me goed herinner. Maar ook daar ging een 90/90 (of een 3,00) omheen, dus de Guzzi heeft wel wat ruimte voor iets grotere schoenen.
 
Accu-plaat ingekort met behoud van functie (haakjes voor het accurubber en de pen waar een zijkap op kan. Weet van beide niet of ik ze nodig zal hebben, maar de plaat gaat er sowieso in).

Beginnetje gemaakt met de electrabak, door de frame-beugels van de zijkapjes naar binnen te draaien. Daar kan de bodem mooi op rusten en aan worden bevestigd.
 

Bijlagen

  • 20181008_214301.jpg
    20181008_214301.jpg
    301,4 KB · Weergaven: 31
  • 20181008_214322.jpg
    20181008_214322.jpg
    335,8 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
- Extra langsdrager op het frame voor het zadel.
- Bakje v1 gevouwen van alu
- Spatborden aan elkaar gemaakt (het originele spatbord doet alleen nog dienst als mud-flap aan de binnenkant)
- spatbord aangepast zodat de zadelbodem zo vlak mogelijk kan blijven

Het laswerk moet nog wat strakker, maar alles zit vast, dus dat kan ik mooi doen als het frame van de motor is.

Nu iets handigs verzinnen voor de zadelbevestiging. Ik wil voor iets maken met haken en achter iets met vleugelmoeren, zodat het zadel er zonder gereedschap af kan.
 

Bijlagen

  • 20181011_213202.jpg
    20181011_213202.jpg
    330,9 KB · Weergaven: 45
  • 20181011_213212.jpg
    20181011_213212.jpg
    349,5 KB · Weergaven: 47
  • 20181011_213355.jpg
    20181011_213355.jpg
    261,4 KB · Weergaven: 46
Nuttig dagje gehad.
- Nog een dwarsbalk in het frame gelast zodat m'n zadelpan ook achter ergens op kan leunen.
- zadelpan gemaakt (grof)
- vernuftig haak systeem gemaakt waarmee het zadel vóór vasthaakt, zodat ie in het midden met 2 vleugelmoeren vast kan.
- kabelboom en alle elektra verwijdert.
Kabelboom en stekkers is niet al te best meer, dus eens kijken hoe ik die opfluf.

Frame kan nu van de motor, maar t nog even iets verzinnen voor zijkapjes. Er zal een accu in het frame moeten. Guzzi's kunnen helaas niet met een heel kleine accu blijkbaar..
 

Bijlagen

  • 20181012_231823.jpg
    20181012_231823.jpg
    415,6 KB · Weergaven: 47
Guzzi's kunnen helaas niet met een heel kleine accu schrijf je maar dat klopt niet ze kunnen hel klein zijn als je er maar geld in wil stoppen .
De combo van een Valeo startmotor en een lipo accu gaat heel goed
Even een indruk geven van zo'n accu die in een opgevoerde V50 ( 820cc) gebruikt word

img_20181008_141211.jpg

En imitatie van Chinese oorsprong startmotor kost net 60 Euro
 
Accu is 11 cm lang 6.5 cm breed en 11 cm over de polen hoog

Decca 265 amp daar kan je zelfs je Bosch mee gebruiken al moet je dan wel rekening houden dat je na twee startpogingen de accu eerst oplaad .
Die lipo's kunnen slecht tegen diep ontlading net als de rest van accu soorten alleen de ouderwetse lood accu houd dat wat langer vol
 
Ja, ok. Dat zou idd een oplossing zijn.
Echter vraag ik me altijd af hoe lang zo'n accu stand houd bij een laadsysteem van decenia terug en gaat het mijn budget ruimschoots voorbij. Zeker ook omdat mijn "gewone" c-tek 5.0 niet geschikt is voor lithium, dus moet ik die ook nog vernieuwen.

Ik ben er (nog) niet aan toe om de stap naar Lithium accu's te maken.
 
De dynamo van de V50 is de zelfde als die van jou V35 dat is geen probleem .
Lader de eenvoudigste die je kan vinden waar je alleen maar mee kan laden is goed zolang er maar geen druppel en onderhoudsprogramma op zit
De accu op de foto staat nu al bijna jaar op de plank, geladen voor die uit de motor kwam , net nog gemeten 13.1 volt dus nog lang niet aan een oplaadbeurt toe
Zal nog wel wat langer op de plank blijven staan gezien de eigenaar even geen tijd hebt om verder aan zijn project te gaan door zijn huidige werk .
Dat komt na de winter wel weer hoop ik
 
Laatst bewerkt:
Alleen een andere starter dan kan je ook de kleine ( rond de 11 amp) lood accu's of de agm gebruiken

Dit zal de oplossingsrichting worden zoals ik er nu in sta.
Alleen is een 11-12Ah AGM ook niet super klein.
De helft van de huidige 24Ah accu, maar nog steeds niet zo klein dat ik 'em ff ergens wegfrommel :)

Helemaal open frame (caferacer stijl) heb ik wel een beetje uit m'n hoofd gezet. Hoeft bij een scrambler ook niet.
 
Een YT14B-BS (12 Ah, 210 CCA) is bijvoorbeeld 70mm hoog, dat geeft nog wel wat "lucht" in het frame.
Zelfde variant MotoBatt MBT12B4, 15x13cm, 7 cm dik (op z'n kant), met 190 CCA
 
Zoals al opgemerkt was midden bok er onderuit en die doos daar voor in de plaats dus onder de versnellingsbak dan heb je een mooi leeg deel daar waar je nu dat doosje hebt
Een losse stand voor in de werkplaats voor de langere parking en de zij standaard voor de rest maar wel even aanpassen de standaard zijstand is een tikje gevoelig voor omvallen
 
Om idee te geven hoeveel ruimte is onder de bak
Doosje is 150 x 180 x 80 dus wat groter dan de door jou gevonden accu

Blok staat zo ongeveer zoals in het frame
Ook een stuk van het frame erbij voor het idee
img_20181014_132938.jpg
 
De middenbok is dan opgeofferd neem ik aan?

Info gevonden op MGCN forum, tnx
 
Laatst bewerkt:
Wees blij dat je een 2.15 velg hebt en niet als zoveel Jappanse motoren een 1.85 wand dan ben je gebonden en wel erg smalle banden

Nog even voor de bibliotheek:
mijn V35 heeft een 1.85 voorvelg, en een 2.15 achtervelg.

Ik heb banden besteld:
TKC80 in 3.25-18 en 3.50-18.

Smaller dan ik van plan was, maar de ruimte houdt ook niet over.
Ik heb van Conti geen specsheet kunnen vinden zoals van Heidenau, maar afgaande op de maten van Heidenau is 3.25 tussen de 90 en 100 mm breed (praktisch), en 3.50 tussen de 100 en 110.
In ieder geval zowel voor als achter een iets breder en hoger maatje dan er nu op zit (90/90 voor en 3.25 achter)

Zou ik breder zijn gegaan dan hangt het me teveel af van een toevalligheid of het wel of niet past.
 
We zitten niet stil.
Wat onderdelen gespoten, vlokkenschuim op de zadelpan geplakt, en de TKC80 bandjes zijn binnen.
 

Bijlagen

  • 20181018_161734.jpg
    20181018_161734.jpg
    417,6 KB · Weergaven: 32
  • 20181018_214031.jpg
    20181018_214031.jpg
    311,2 KB · Weergaven: 32
  • 20181018_214044.jpg
    20181018_214044.jpg
    364,4 KB · Weergaven: 33
Terug
Bovenaan Onderaan