Moto Guzzi V35 resto..mod (?)

Klopt van die ruimte maar door ik nu over een draaibankje beschik ga ik dat project later dit jaar weer oppakken
Nu zit er een hefboom verhouding op van 6:1 tussen de koppeling hendel op het stuur en die op de bak en met een kleine pomp op het stuur ( 11mm zuiger) kan je met een 40mm werkcilinder ( bv van Aprilia) op een 1:7 komen en dan heb je nog genoeg verplaatsing over zolang je maar direct op de koppelingspen op de bak kan drukken .
Verplaatsing daar is 1.4mm met kabelbediening
 
Nu je al deze getallen zo opnoemt ga ik denken aan een hydraulische mousetrap. Een kabel naar een (achter) rempomp. En dan een werkcilinder achterop de bak of eventueel een (Chinese) hydraulische trekker op de hefboom.
De rempomp kan je op dezelfde plaats monteren als de mousetrap en door de hevel op de pomp te verlengen of verkorten kan je de overbrenging eenvoudig aanpassen.
Waarom niet gewoon een rempomp op het stuur? Ik wil de originele hendels met geintegreerde schakelaars niet kwijt.
 
De hydraulische koppeling van mijn Guzzi gaat niet echt zwaar. Is dat bij zo,n 350 echt zo,n punt?
 
8-)
20190622_212539.jpg
 
De open trompetjes waren toch echt te luid. Zeker met het idee om stukjes van de TET te gaan rijden, geen zin in gedoe onderweg met gefrustreerde boomknuffelaars en op hol geslagen paarden, dus heb er maar DB-killers ingezet, omwonden met een laagje demperwol.

Klinkt nog steeds mooi, maar een stuk beschaafder. Mijn telefoon kan het nu zelfs gewoon opnemen...:
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 14
Vandaag voor het eerst een stuk TET gereden. Erg leuke nieuwe dimensie aan het motorrijden. De Guzzi ploegt zich vrolijk pruttelend door het zand.
20190721_143307.jpg
20190721_151837.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst een stuk TET gereden. Erg leuke nieuwe dimensie aan het motorrijden. De Guzzi ploegt zich vrolijk pruttelend door het zand.
jup je kan verrassend goed door het terrein heen komen met zoń twinnetje, ik heb 2 maanden in dienst op de Nato uitvoering mogen rijden.
Tankbanen oversteken, beetje tussen de bossen mogen crossen etc, gaat prima
 
Heb je wat aan de sproeierbezetting moeten doen na het monteren van de open dempers?

Ja. Open dempers maar ook open pod filters.
Ik heb op advies van Mark van MW Motoren 120 sproeiers erin gedaan omdat het 24 carburateurs zijn.

En ik heb gesynchroniseerd en stationairschroeven versteld.

Loopt goed.
 
Ik heb ook open pod filters met Keihan dempers. Hoofdsproeier heb ik ook aangepast en liep perfect. Ik heb vanmiddag Emgo Dunstall replicas gemonteerd en hij blijft nu nog niet eens stationair lopen en een poot liep minder mee. Straks eens kijken of het aan de stationair afstelling ligt. Hoofdsproeier maakt namelijk niets uit met stationair. Stationairschroeven staan al bijna dicht.

Leuke fiets heb je overigens gemaakt. Ik heb zijn iets grotere broer omgebouwd tot cafe racer.
 
Voor de geïnteresseerde volgers, mijn Guzzi zal te bewonderen zijn tijdens de DGR in Nijmegen a.s. 29 September.
Ik vraag een kleine donatie per geworpen blik op mijn creatie (flauwekul natuurlijk, maar mocht je een (klein) bedrag kunnen missen voor een goed doel, dan kun je hier klikken: Erwin de Goede )
 
Lekker rond scramblen.
Nog een olie lekkage opgelost: nieuwe ringen voor de bak-ontluchting en een nieuwe slang voor de carterontluchting vanaf de koppen.
Eindelijk droog op de bak.
20190828_174455.jpg
20190828_174442.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag DGR. Kletsnat geregend, maar pas helemaal op 't laatst. Erg leuke dag gehad en Nijmegen heeft weer een mooie duit in het zakje gedaan voor het goede doel.
IMG_0369a.jpg
IMG_1184.jpg
 
Laatst bewerkt:
As-diep door de blub vandaag op een stukkie TET bij Gennep.
 

Bijlagen

  • IMG-20191103-WA0009.jpg
    IMG-20191103-WA0009.jpg
    343,8 KB · Weergaven: 23
  • 20191103_142454.jpg
    20191103_142454.jpg
    341,1 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20191103-WA0010.jpg
    IMG-20191103-WA0010.jpg
    359,5 KB · Weergaven: 22
Rijden die banden nog een beetje op de gewone weg? Of is het echt vorm voor functie (of ga je altijd binnendoor naar je werk over het bospad) ;) :]
 
Rijden die banden nog een beetje op de gewone weg? Of is het echt vorm voor functie (of ga je altijd binnendoor naar je werk over het bospad) ;) :]

Die TKC80 banden zijn nog alleszins redelijk op de weg. Alleen bij hard remmen merk je wat (wringen).
Ik hoef er iig geen rekening mee te houden bij het loslaten van alle 35 paarden :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan