Moto Guzzi SP 1000 tripteq Heeler

gee wiz

Die hard MF'er
15 aug 2015
585
40
elst (ut)
kan maar beter een nieuw topic starten dus even wat fotos van mijn andere topic (ragbakspan) wat er tot nu toe is gebeurt:
1402277
1402278
1402279
1402281
1402282
1402283
1402284
1402285
1402287
1402288
1402289
1402291
 
@halflive nu snap ik wat je bedoeld met "hulpframe" haha
ja dat was nog voor de fzx maar komt niet op de guzzi hoewel hij er onder ligt.
ik was een paar gaffels kwijt en deze zaten nog aan het frame.
er komt nu langs een kant een dikke buis die aan het frame word gemonteerd.
 
het begint bij elkaar te komen. er moet nog een paar klem bussen er op gelast en dan kan het aan de motor en span worden gelast.
1403570
1403571

1403572
 
ben bezig met een project voor mijn vrouw. ze had ooit een xs1100 met een dilligence bak en ze wou graag weer een grote span waar onze hond goed mee kon (dichte bak). een tijdje gezocht en voor een hele schappelijke prijs een gs 850 g met een eml gt1. Na mate ik aan het span werkte werd het duidelijk dat er in het verleden behoorlijk aan gewerkt was. de bedrading heeft problemen en de motor lekt olie (koppakking of voetpakking). betreft de bedrading kom ik er wel uit en ook het blok maar het is wel veel werk.
IMG_6081.JPG
IMG_6082.JPG
IMG_6085.JPG
 
Kort na het kopen van de span kwam er een gs 1100 l op ons pad. deze is in prima staat en het frame is vrijwel identiek als de gs 850 g.
de 1100 heeft ook uiteraard extra paardjes en is dan ook een betere keus als span trekker.
182579944_2_big.jpg
 
een vraag, de achterrem pomp van moderne motors, hebben deze een grotere verplaatsbare vloeistof volume als oudere exemplaren?
dus is een moderne rem pomp groot genoeg om de achterrem en span rem te bedienen of is het gebruikelijk om twee pompen te gebruiken?

jullie ervaringen???
 
Op beide BMW spannen die ik gebouwd heb ik de zijspan rem gewoon bij de achterrem aangesloten en dat gaat prima. K100 en een k1100.

Maar heeft jouw Guzzi geen integraal remsysteem meer? Dat je achterrem ook één voorklauw bediend? Zoiets?

Kijk er eens goed naar, vriend van mij is ook span aan het bouwen van zo'n zelfde Guzzi en hij gebruikt het T stukje dat links aan het achterframe zit waar de slang naar de achter klauw vandaan komt.
 
een vraag, de achterrem pomp van moderne motors, hebben deze een grotere verplaatsbare vloeistof volume als oudere exemplaren?
dus is een moderne rem pomp groot genoeg om de achterrem en span rem te bedienen of is het gebruikelijk om twee pompen te gebruiken?

jullie ervaringen???
Ik heb ook gewoon twee klauwen op de achterrempomp van de XJ. Werkt prima, is alleen wat lastiger te ontluchten....
 
Op beide BMW spannen die ik gebouwd heb ik de zijspan rem gewoon bij de achterrem aangesloten en dat gaat prima. K100 en een k1100.

Maar heeft jouw Guzzi geen integraal remsysteem meer? Dat je achterrem ook één voorklauw bediend? Zoiets?

Kijk er eens goed naar, vriend van mij is ook span aan het bouwen van zo'n zelfde Guzzi en hij gebruikt het T stukje dat links aan het achterframe zit waar de slang naar de achter klauw vandaan komt.
de guzzi heeft idd een integrale remsysteem dus daar maak ik mij geen zorgen om.
Het gaat nu eigenlijk om de suzuki hier boven ;)
 
Ik heb ook gewoon twee klauwen op de achterrempomp van de XJ. Werkt prima, is alleen wat lastiger te ontluchten....
de oude set up was ook zo maar de pedaal ging helemaal naar beneden. mischien dat er nog ergens lucht inzat of de oude gs 850 was gewoon versleten.
ik probeer het met de 1100 en we zien wel war er gebeurt. ik heb desnoods nog wel een moderne pomp van een yzf.
 
In het gietwerk staat altijd een diameter gegoten in inch of mm maten! Dus het Moet zichtbaar zijn zonder te meten.
En vraag me niet wat er bij mij dan op zit voor diameter 🤣
 
Laatst bewerkt:
ik vind 2 pompen wel fijn. Dan kun je nog iets aanpassen in de verdeling links en rechts moest dat wenselijk zijn met een verandering van gewicht in de bak.
 
ik ga eerst kijken hoe het werkt met een pomp. ik denk dat de pomp van de gs 850 simpelweg niet goed functioneert. anders word het wel twee pompen. 🍻
 
Vork zit er in en werkt naar behoren.
Alleen de remmen bleven sterk aanlopen dus de boel eens nagelopen en het probleem heb ik gevonden.
Volgens mij zat de remolie er in sinds 1983 toen hij van de productie lijn afrolden!
Nadat de olie ververst was deden de remmen ook weer wat ze moesten doen.
Ik heb nog nooit zo'n vieze meuk uit een remleiding gezien....

IMG_6282.JPG
 
He, zo'n GS heb ik ook ooit nog gehad. Rijdt best redelijk, heb alleen tot 2 keer toe de startkoppeling moeten reviseren en de spanningsregelaar 3 x vervangen. Verder deed het ding het best..

benno
 
Altijd een zwak gehad voor de GS-en. Mijn allereerste was een GS400e. Werd toch effe 39 pk uit geperst:)

Later nog een tijd een GS750 gehad, maar die heeft het veld moeten ruimen voor mijn eerste span destijds
 
Ik heb vele GS'sen gehad. Van 250 tot 1100. De 850 vond ik de fijnste van allemaal maar de 1100 heeft wel lekker meer koppel.
Vervang de spanningsregelaar voor een degelijker exemplaar en rij altijd met je licht aan, dat scheelt belasting er op.
Aangezien dit een GS1100 GL is vermoed ik dat je een Amerikaanse of Canadese import hebt waarbij het licht niet eens uit kan.
Lijkt me een heerlijke zijspantrekker.
 
De ophanging is toch niet helemaal hetzelfde van de gs 1100l.
De voetsteunen zijn bijvoorbeeld een stukje lager dus moet ik de ophanging iets vermaken .
De foto's vertellen het verhaal.
Zodra de ophanging gefixed is dan ga ik hen 10a15cm verbreden.

IMG_6297.JPG
IMG_6298.JPG
IMG_6299.JPG
IMG_6295.JPG
 
Laatst bewerkt:
operatie verbreden is gelukt.

IMG_6395.JPG

IMG_6396.JPG
IMG_6397.JPG
IMG_6398.JPG


uiteraard laten mijn las kunsten te wensen over maar heb ook nooit gezegd dat ik een lasser bent 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan