Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al doende......en ben zelf nog niet helemaal tevreden. De ronding van het ruitje moet beter. Maar wel lekker de kop in de wind... :]

BMW? :? Klassieke R is wel mooi maar dat tegenwoordige spul? :N
 
Achter de voetsteunen zitten er bij mij geen zwarte kapjes, bij anderen wel: waar zijn die voor? Hittegeleiding of tegen opspattend water? (of beide?)
full
 
Vraagje over het elektrisch verstelbaar scherm..

Hij werkt bij mij moeizaam. Je hoort het motortje (bij stilstand, zonder het helm en motor uit) draaien maar de ruit blijft staan. Alleen met wat hulp (=duwen in de juiste richting) komt er beweging in. Iemand hier ervaring mee?
 
Nooit last van gehad. Maar ik de voor mij ideale stand al heel lang niet meer veranderd. Ik denk een kwestie van schoonmaken. Met de ramen van mijn Eunos Roadster gaat het net zo. Meestal zijn de geleiders dan vuil. Of zo iets.
 
Veilig terug. Mooi rit; met de ferry van HvH naar Harwich, via zuid Engeland naar Wales en uiteindelijk stukje Schotland via Newcastle weer terug. Norge rijdt zo lekker :-)

Wat het scherm betreft; even verder gezocht en kom toch wel wat andere Norge bezitters met problemen regen: klik

Eerst maar eens bijkomen :-)
 
Laatst bewerkt:
jongens, ik ben bijna bij de 70.000 km beurt, doen jullie er ook iridum bogies in of niet?
Het syncroniseren van een twee cillinder is nieuw voor mij, vier cil vaak gedaan, ben ook in bezit van carbtune, wie kan mij op weg helpen....
 
Wat doe je met een carbtune als er geen carburateurs zijn? Ik laat het onderhoud altijd doen. Iridiumbougies gaan langer mee, het is een berekening of dat loont. Volgens mij heb ik ze nooit gehad, dus ik weet ook niet of het beter rijdt.

Ik weet niet hoe ver je wilt gaan maar bij mij was rond de 50.000 het linksysteem aan een grondige revisie toe.
 
Met de carbtune kun je de gasklephuizen prima synchroniseren.

In het algemeen: onderhoud uitvoeren volgens voorschrift. (zie instructieboekje).

Bij de 50.000 km beurt ook:
- het benzinefilter in de tank vervangen
- de aandrijfriem van de dynamo vernieuwen
- linksysteem van de achtervering onderhouden/smeren
- lagers van de swingarm/achterbrug smeren

Als je de laatste twee punten nog nooit eerder hebt gedaan zou je daar wel eens een grote chaos tegen kunnen komen. Zeer zwaar lopende lagers, vuil/zand/roest, enz. Ik heb ervaring, ook bij een lagere km-stand. '( Zelf doe ik het nu elke 2 jaar. Moet er wel bij zeggen dat ik onder alle weersomstandigheden rij, behalve zout.
Het is best veel werk om de swingarm er helemaal uit te halen.

Hou ook de conditie van de balhoofdlagers in de gaten. Het beste is om ook deze nu te voorzien van nieuw vet. De Italianen zijn hiermee tijdens de productie zeer zuinig geweest.

SUCCES!
 
Ja dat wil ik ook doen dat syncroniseren maar dat heb ik nog niet gedaan, alleen maar carbs, je mag ook ergens niet aanzitten geloof ik , dus dit durf ik ff niet.
Vereder is de motor los geweest in 2015 ivm met schade na borgring losgeraakt, toen is ook de cillinder rechts en zuiger vervangen, en de big end lagers.
Verder is in 2014 de lagers van de achterbrug vervangen, met ook alle keeringen van de achterbrug en lagers, en de v snaar en de koppelingsplaat, alles bij tlm
 
Zaterdag bij Wim geweest voor het linksysteem, we waren er op tijd bij zeg maar, naaldjes vielen er vanzelf uit, bussen waren aangetast, dus tijd voor nieuw spul erin, kosten 280 euro incl verzenden bij aprillia parts
 
Voor degene die zelf niet de mogelijkheid hebben om het linksysteem te smeren die kunnen bij mij terecht, in Eindhoven. Ik heb zaterdag een Norge linksysteem gedaan en er kunnen er nog vele volgen. Ik ben reeds jaren de specialist op dit vlak onder andere ook bekend binnen de Yamaha FJR club en Yamaha Tracer rijders. Voor meer info of het maken van een afspraak graag een PM.

Groet,

Wim
 
Laatst bewerkt:
Vandaag naast n California stone gestaan in bobberstyle . Als voormalig chopperrijder gaat m'n hart dan wel even sneller kloppen. :9
 
Ik vind ze ook erg mooi, heb Guido uit Amsterdam al eens mee zien rijden met zo'n ding, hij reed gewoon met de FJR en mee, al vonkend trekkend, had er wel respect voor
 
Voor degene die zelf niet de mogelijkheid hebben om het linksysteem te smeren die kunnen bij mij terecht, in Eindhoven. Ik heb zaterdag een Norge linksysteem gedaan en er kunnen er nog vele volgen. Ik ben reeds jaren de specialist op dit vlak onder andere ook bekend binnen de Yamaha FJR club en Yamaha Tracer rijders. Voor meer info of het maken van een afspraak graag een PM.

Groet,

Wim


Dat is een aardig aanbod Wim.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan