Morini 175 GT uit 1956 gekocht .

classiconero

Rookie
Lid geworden
2 mei 2019
Berichten
11
Waarderingsscore
22
Deze Morini GT 175 in Duitsland gevonden en meteen gekocht. Ben er blij mee en zoek nu adressen voor informatie/ werkplaatsboeken, artikelen etc.

Wie helpt mij hieraan?
IMG-20241228-WA0000_copy_1200x553.webp
 
Mooi hoor, ziet er compleet uit.

Wat zijn je plannen? Veel rijden of in de woonkamer zetten?
Heb je ervaring met sleutelen aan "oud ijzer"?
 
Mooi hoor, ziet er compleet uit.

Wat zijn je plannen? Veel rijden of in de woonkamer zetten?
Heb je ervaring met sleutelen aan "oud ijzer"?
Zeker niet in de woonkamer, rijden met dat ding.

30 jaar ( sleutel) ervaring met Italiaans oud ijzer , voornamelijk Guzzi, en af&toe een zijstap naar Magni, Ducati en Bimota.

Geen ervaring met Morini, maar dat komt ( hopelijk) vanzelf
 
Zeker niet in de woonkamer, rijden met dat ding.

30 jaar ( sleutel) ervaring met Italiaans oud ijzer , voornamelijk Guzzi, en af&toe een zijstap naar Magni, Ducati en Bimota.

Geen ervaring met Morini, maar dat komt ( hopelijk) vanzelf
Mooi!

Als het blok niet (aantoonbaar) gesplitst en o.a. krukwangen gereinigd zijn is dit het overwegen waard. Of mininmaal olie er uit en met inspectie camera binnenkant bekijken hoe vervuild het carter is.
 
De Morini ken ik verder helemaal niet maar die oude motoren hadden vaak een sludgetrap. Ergens een hoekje in de krukas waar vuil uit de olie door centrifugaalkracht ingepropt wordt. En dat zit er dan door die centrifugaalkracht zo ontzettend strak in dat je met geen enkele flushmethode daar ook maar iets van wegkrijgt. En als het dan vol zit gaat het de oliekanalen verstoppen.
 
De sludgetrap ken ik uit mijn guzzi sleutelverleden. Die niet reinigen kan dodelijk zijn ( voor het blok)
Ga ik zeker checken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan