(Mooie) Conversaties met Agenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.994
51
Amsterdam
In verschillende topics zie je (al dan niet) mooie verhalen langskomen van gesprekken met agenten maar een specifiek topic ervoor ben ik nog niet tegengekomen.
Het lijkt me een leuk idee om hier opvallende en vooral grappige gesprekken en/of acties met betrekking tot 'onze blauwe vriendjes' te posten.

Voor de duidelijkheid, ik hoop niet dat dit alleen maar een 'politie-afzeik-topic' wordt O-)


Helaas kan ik nog weinig gesprekken vanuit motorrijder oogpunt vertellen (ben tot maandag a.s. nog lessende) dus welke vrijwilliger bijt de spits af?

:W
 
Nou over het algemeen is er niet normaal te communiceren met onze beste vrienden.













:+
 
Tijdens het lesgeven rechts ingehaald worden door de KLPD, waarna ze mij aan de kant doodleuk vertelden dat "onnodig linksrijden één van de meest vervelende dingen zijn" , waarna ik hen vertelde dat ik tijdens lesgeven ook mijn leerlingen vouten moet kunnen laten maken en dat het "kwaad met kwaad vergelden" voor mij een NOG grotere bron van irritatie op de Nederlandse wegen is, daarbij ook nog gevaarlijk, zeker bij rij-onderricht.

"zo hadden ze het nog niet bekeken" :W
 
Ik dan maar d eeerste normale reactie.... *D

In januari stond ik voor een stoplicht bij een kruispaunt. Ik keek redelijk in de zon en kon niet goed zien of het licht op groen sprong. Toen op een moment niemand ging rijden, deed ik het maar....heeeeeeeeeel voorzichtig... O-)
Bam, gelijk motoagent achter me aan. Toen hij naast me kwam rijden ging ik naar de kant. Had geen rijbewijs bij me, was op de pekelbike aan het proefrijden na een reparatie. Ik stapte af en zei gelijk: Kl*te he, die laagstaande zon. Hij: Ja, ik zag je al zo verbaasd kijkend dat kruispunt over rijden. Ik nog even vertellen hoe gevaarlijk het wel niet is om door rood te rijden, blablabla, slijm slijm slijm....hij navragen via de mobi over rijbewijs. Was in orde. Kreeg een waarschuwing dat ik beter moest kijken.....en ik was dit met hem eens. jaja... :Y
 
Ik dan maar de eerste normale reactie.... *D

In januari stond ik voor een stoplicht bij een kruispaunt. Ik keek redelijk in de zon en kon niet goed zien of het licht op groen sprong. Toen op een moment niemand ging rijden, deed ik het maar....heeeeeeeeeel voorzichtig... O-)
Bam, gelijk motoagent achter me aan. Toen hij naast me kwam rijden ging ik naar de kant. Had geen rijbewijs bij me, was op de pekelbike aan het proefrijden na een reparatie. Ik stapte af en zei gelijk: Kl*te he, die laagstaande zon. Hij: Ja, ik zag je al zo verbaasd kijkend dat kruispunt over rijden. Ik nog even vertellen hoe gevaarlijk het wel niet is om door rood te rijden, blablabla, slijm slijm slijm....hij navragen via de mobi over rijbewijs. Was in orde. Kreeg een waarschuwing dat ik beter moest kijken.....en ik was dit met hem eens. jaja... :Y
 
Ik heb (destijds op de 'scootah' maar boeit niet voor het verhaal) een keer een discussie gehad met een motoragent.

Ik kwam aanrijden bij het stadionplein (amsterdam) en zag al van een grote afstand een motoragent op de stoep rijden.
Licht was groen dus ik netjes knipperlichtje rechtsaf, afremmen, bochtje om, knipperlichtje uit en *Pwieow* (sirene-seintje van agent).

Agent: papieren, rijbewijs graag B|
*ik geef papieren en bromfietscertificaat*
Agent: u reed door rood
Ik: ech niet :?
Agent: ik zag het toch zelf
Ik: en ik zag u al van grote afstand staan, ik zou wel heel dom zijn om dan voor uw neus door rood te rijden
Agent: ik zag je toch echt door het rode licht rijden
Ik: ik zag toch echt dat het licht op groen stond en dat u er stond
*gesprek van hoog niveau ging nog enkele keren over en weer*
*agent mompeld wat*
Agent: je hebt geluk, ik ben bezig met een oproep, het blijft bij een waarschuwing B|
Ik: -O- :?
 
Ik heb (destijds op de 'scootah' maar boeit niet voor het verhaal) een keer een discussie gehad met een motoragent.


die scootah boeit wel voor het verhaal........................... daardoor weet ik dat die motoragent toch gelijk had en wie het niveau van het gesprek bepaalde



:+
 
Agent: papieren, rijbewijs graag B|
*ik geef papieren en bromfietscertificaat*
Agent: u reed door rood
Ik: ech niet :?
Agent: ik zag het toch zelf
Ik: en ik zag u al van grote afstand staan, ik zou wel heel dom zijn om dan voor uw neus door rood te rijden
Agent: ik zag je toch echt door het rode licht rijden
Ik: ik zag toch echt dat het licht op groen stond en dat u er stond
*gesprek van hoog niveau ging nog enkele keren over en weer*
*agent mompeld wat*
Agent: je hebt geluk, ik ben bezig met een oproep, het blijft bij een waarschuwing B|
Ik: -O- :?

Daarom dus... :+

Ze schijnen altijd gelijk te hebben O-)
full
 
Er zou eigenlijk ook een topic moeten komen waarin agenten de reacties (smoezen) van verkeersdeelnemers posten, dan kun je pas lachen. :) Genoeg dienders op dit forum.
:Y
 
Misschien heeft baksteen een paar mooie gesprekjes van hem en wat overtreders (het liefst bloopers) :X O-) O-)

Edit: heej Castaway was met net voor met het zelfde ideetje..
 
Ik werd staande gehouden omdat ik te hard tussen de file door reed. Was ook zo want ik was te laat en het was te druk. We stopten bij Culemborg langs de A2. Ik moest naar Den Haag, naar een of andere Microsoft Developers day ofzo. Had nog een half uurtje. Eigenlijk niet te doen dus, zeker niet bij file. (want als het regent kan het blik ineens niet meer autorijden)

Agent: jezus waarom reed U zo hard
ik : ik heb nog een half uur om in Den Haag te komen
Agent: dat red je nooooit
ik : nou aan de motor zal het niet liggen, als jullie nou
effe de andere kant op kijken...
Agent: (glimlach) bel maar even op dat je later komt
ik : ?
agent: bel nou even
ik : (pak m'n gsm, bel vriend met wie ik daar afgesproken
had) "ik kom later"
Agent: goed zo. Voor de snelheid krijgt u een boete....
 
Er zou eigenlijk ook een topic moeten komen waarin agenten de reacties (smoezen) van verkeersdeelnemers posten, dan kun je pas lachen. :) Genoeg dienders op dit forum.
:Y
Eén van de betere stond gisteren op nu.nl...
- Waarom reed u zo hard?
- Ik heb mijn auto net gewassen en ben 'm nu aan het droog rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan