Mooi op zijn wielen

Vraagje,
De radiator van de Triumph komt eigenlijk net niet mooi uit in de beschikbare ruimte.
Nou zit ik eraan te denken om twee kachelradiatoren toe te passen, deze zijn wat kleiner en daardoor handiger in te bouwen. Dit in combinatie met zo'n BMW K100 vuldop.
Zou dit zomaar kunnen?
Het verbaast me dat die dingen geen drol kosten. Ze werken toch onder dezelfde druk als een gewone radiator dus vanwaar dat verschil in prijs?
 
Waarschijnlijk kunnen ze wat minder tegen opspattende zooi. Kachelradiatoren zitten beter beschermd in een auto dus hoeft niet hufterproof
 
Dat is inderdaad goed mogelijk. Maar bij mij komt de radiator in een soort van tunnel. Buiten het bereik van opspattende stenen en dergelijke.
Dus dat risico is volgens mij daarmee wel getackled
Als ik een of twee radiatoren kies met ongeveer dezelfde dikte en een totaal gelijk frontaal oppervlak dan zou het qua koeling moeten kunnen, of zie ik dat verkeerd?
Zie ik nog iets over het hoofd?
 
Ik denk dat de doorstroom minder is. De slangen naar een kachelradiator zijn normaal niet dikker dan 20mm intern.
Voor warmte afgifte zal het wel lukken.
Dat de kosten veel lager zijn komt door de productie aantallen.
 
Ook dat zal geen probleem opleveren. De aansluiting op de Triumph radiator is ook maar 20 mm uitwendig.
Ik ga het gewoon proberen.
Om te beginnen de opstelling met kartonnen modellen opbouwen om te zien waar ik uitkom.
Bedankt voor de reacties
 
ik ben er niet zo bang voor als je de capaciteit van de blower gelijk houdt en voldoende aanzuig oppervlak in je tunnel hebt
 
Live uit de schuur.
Design studie met electrobuis, tip van Kwastert
15439539662931465848454.jpg


Met wat meer bolling in de voorkant past de Triumph radiator dus gewoon.
Had ik eerder moeten bedenken
 
  • Leuk
Waarderingen: RuuT
wordt nog wel even studeren op de koellucht stromen
avondje knippen en plakken
 
wordt nog wel even studeren op de koellucht stromen
avondje knippen en plakken
Ik denk dat er al wel groter problemen opgelost zijn. De koellucht is volgens mij een kwestie van een paar openingen met racegaas, een paar strategisch geplaatste schotjes en een paar onderdruk trekkende louvres. Zo ingewikkeld kan dat niet zijn....😁
 
Wat een werk zit er ondertussen allemaal in zeg.

Dit zou ik toch niet meer "prutsen in het schuurtje" willen noemen.. RESCEPT !!:t:t
 
De laatste ontwikkelingen. De bedoeling is dus om de bak uit aluminium plaat te maken. En dat oogt een stuk beter met wat ronde, zeg maar organische, vormen dan met alleen maar vlakke platen.
Om de mooie bolle vormen ook daadwerkelijk te kunnen maken heb ik een engels wiel aangeschaft.

IMG-20181208-WA0004.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan