Mooi op zijn wielen

Zes lippen er achter lassen, rotte kettingwiel afdraaien. Nieuw blind kettingwiel kopen, groot gat er in draaien en tegen de lippen bouten. piece of cake. Zo deden ze dat vroeger al bij BSA waar de kettingwielen aan de remtrommel zaten of tegenwoordig nog bij MZ waar het kettingwiel aan de transmissiedemper zit.
In retroperspectief, jammer dat 3states dat niet voorbereid heeft. Koe, hol?
 
Dat is een heel eenvoudige aanpassing voor de toekomst. Spacertje op de uitgaande as en de Halflive oplossing aan de achterkant en je bent zo vrij als een vogeltje om andere tandwiel verhoudingen te proberen.
 
Jongesjonges. Allemaal lapmiddelen die jullie noemen. Als deze versleten is, wordt er een compleet nieuwe gemaakt. Binnen een avondje klaar😇
 
3States biedt geavanceerde technische oplossingen.
3States denkt ook aan de toekomst met levering van eveneens geavanceerde vervangingsonderdelen.
Waar zijn jullie in vredesnaam mee bezig?
Met alternatieve huisvlijtvervangingen dit te ondermijnen?
Foei!
}):)
 
Laatst bewerkt:



Het idee was en is dat we alle dingen die we maken zo maken dat we het nog eens kunnen maken. Dus ik ga straks echt niet liggen modderen met aangelaste strips en dat soort geneuzel. Als het versleten is maken we het gewoon opnieuw. Ik moet nog wel even een tekening maken van het kettingwiel, dat wel :$

Het is trouwens wel wennen, dat nieuwe forum. Ik zal wel iets verkeerd doen maar mijn foto's moesten eerst door de ballotage commisie of zoiets
Dit staat er en dan duurt het een tijd voor je de foto's kunt plaatsen
Awaiting approval before being displayed publicly.

En waarom staat die tekst nou onder de foto, datum en zo
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1332383

Ik denk dat ik het door heb.
Gewoon rechtstreeks erin slepen, niet meer via mijn documenten en zo
Hierboven heb ik een houten plaat als dummy bodemplaat. Deze houten plaat wordt straks een aluminium plaat van 4 of 5 mm dik. Die wordt aan de onderzijde helemaal vlak.Bekijk bijlage 1332385
 
Laatst bewerkt:
Het zal wel. Zo staat er niks, zo staan er 2 grote foto's met een miniatuur en zo staan er weer 2 grote foto's. Ik hoop dat er veel plaats is op de nieuwe server.

Hierboven een haffeltje lasbochten voor de uitlaat. Voor ik verder ga met de koeling en zo ga ik eerst de uitlaat maken. Bij de BMW as het een heel getover om de uitlaat er nog tussendoor gewurmd te krijgen. Hier zijn het zelfs 3 bochten en minder ruimte dus daar ga ik geen sluitpost van maken.
Ik heb afgelopen week wat aangepast zodat ik backing gas kan gebruiken dus gaat helemaal goed komen.

@ Scheffers,

Die Firestone quick primer is om het dak van mijn schuur te repareren.Een of andere onverlaat heeft er een steen op laten vallen :+
 
20181005_194401.jpg
 
jaja maar die levertijd:?;)
Ik zal het fijn vinden als ik weer een zijspan heb. Maar dat is niet de hoofdzaak van dit alles. Als het alleen zou gaan om het hebben van een zijspan zou het een grote frustratie zijn. Zeker zo belangrijk is het lekker bezig zijn, voor mezelf nieuwe dingen uitproberen zoals het kotteren op de draaibank en gewoon beter worden in een aantal praktische vaardigheden zoals lassen en draaien.
Het houdt me mooi van de straat zullen we maar zeggen
 
Ik heb nou een span maar ben het met je eens dat bezig zijn ook belangrijk is en daarvan leer je elke dag, al is het soms om oplossingen te vinden die een ander niet zoekt.
die lasbochten die je hebt heb ik al vaak gebruikt, ook al vaak halve en kwart bochten van geslepen.
 
Dat moet ik ook gaan doen. Ik ga iets verzinnen om ze fatsoenlijk op de lintzaag te kunnen inspannen. Dat geeft een superstrakke zaagsnede en dat last wel zo gemakkelijk
 
Ik zal het fijn vinden als ik weer een zijspan heb. Maar dat is niet de hoofdzaak van dit alles. Als het alleen zou gaan om het hebben van een zijspan zou het een grote frustratie zijn. Zeker zo belangrijk is het lekker bezig zijn, voor mezelf nieuwe dingen uitproberen zoals het kotteren op de draaibank en gewoon beter worden in een aantal praktische vaardigheden zoals lassen en draaien.
Het houdt me mooi van de straat zullen we maar zeggen
Dat is voor mij ook een enorme stimulans geweest door de jaren heen. Heel veel geleerd van al die jaren zelluf doen.:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan