Moeilijk starten

31 aug 2018
8
0
Mijn honda cb 125k5 start moeilijk na een lange tijd stilstaan (30 keer kicken). De batterij is ok en volgeladen, ik merk wel op dat de benzineleidingen tussen tank en carburateurs leeg zijn na lang stilstaan (als het benzinekraantje onderaan de tank toegedraaid is uiteraard) . Zitting + afsluitnaald van de benzineleiding in de carburateurs werd vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe komen die leidingen dan weer vol als je gaat kicken?

Gewoon de benzinekraan open zetten en een paar tellen wachten zou genoeg moeten zijn om je vlotter niveau weer goed te krijgen.

Mijn CBtjes starten ook alleen bij de eerste kick, als er in de laatste paar dagen mee is gereden. Maar dertig keer is wel veel...
 
Mijn vraag was inderdaad niet zo duidelijk. Ik zet mijn benzinekraantje weer open als ik wil starten, en de leidingen lopen vlot vol, maar toch wil hij niet starten. Ik vond het alleen vreemd dat de benzine zou wegkunnen als de motor niet draait.
 
Mijn vraag was inderdaad niet zo duidelijk. Ik zet mijn benzinekraantje weer open als ik wil starten, en de leidingen lopen vlot vol, maar toch wil hij niet starten. Ik vond het alleen vreemd dat de benzine zou wegkunnen als de motor niet draait.
De carburateurs zijn niet luchtdicht. Dus over langere tijd verdampt de benzine. De open verbinding zal vooral zijn via de overloop kanaaltjes.

Ik denk dat je eerst al de standaard dingen na moet gaan. Afstelling vd contactpunten. Klepspeling. Vlotterhoogte afstelling. En als laatste met warme motor de synchronisatie. Tenzij de 125 een één cilinder is. O-)

Bij koude motor met choke vol open en een streepje gas geven. Bij de 400tjes zit in de choke mechaniek ook een piefje wat automatisch het stationair toerental wat omhoog zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan