Moeilijk constant toeren houden ER6n

INDX02

Rookie
23 okt 2023
2
0
Beste mensen,

Ik ben sinds 2 weken ook eindelijk motorrijder en heb een ER6n abs uit 2008. Na veel kilometers merk ik dat ik niet zo hard meer durf te gaan door de bochten omdat de motor vaak hapert als ik een vaste snelheid wil houden onder de 5000 toeren. Probleem doet zich alleen voor bij snelheid houden. Tijdens accelereren of afremmen op de motor geen bijzonderheden.

Online kan ik wat vinden over dat het je tps sensor kan zijn. Zijn er nog andere oorzaken? Ben zelf niet erg technisch dus die tps durf ik zelf niet mee aan de haal.

Voor context, het betreft een 2008 ER6n abs met een leovince sportdemper. Overigens zit er een 25kw kit op, deze is bij aanschaf voor mij geïnstalleerd.
 
Zit die sportdemper er pas op of zat deze er al op toen de motor goed reed ?
Ik vermoed dat de motor goed afgesteld moet worden en nu te arm afgesteld staat .
Heb je de originele uitlaat nog ? Zo ja zet die er eens op.

kleur van de bougies zeggen ook veel.
 
Bedankt voor je reactie! De sportdemper zat er al op toen ik hem kocht. Ben inmiddels bij een motorzaak geweest en die heeft een vacuumslangetje tussen de 2 cilinders gemaakt. Dit heeft het iets beter gemaakt maar hoorde hem inderdaad ook over de demper.

Hoe moet zoiets afgesteld worden? En wat moet zoiets kosten? De uitlaat klinkt erg leuk maar wil er liever niet te veel geld in steken omdat dit maar mijn A2 motor is. Dus als dat afstellen een duur geintje word dan ga ik denk ik een originele demper scoren op marktplaats. Kijken of dat anders rijd
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan