Inderdaad , veel beter dan de schade van een schuiver te herstellen.Liever doe ik mijn motortjes poetsen,als er weer moddervlekjes op komem
In Zuid Holland ligt ook modder op de kleinere wegen.Het platteland van Oost-Vlaanderen is te vermijden
In Zuid Holland ligt ook modder op de kleinere wegen.
Ik ben daar niet voor niets weggegaanIn Zuid Holland ligt ook modder op de kleinere wegen.
Ik rij er weleens stukjes doorheenIk ben daar niet voor niets weggegaan.
In dit geval ging het over landwegen die vol lagen met modder. Er viel niet overheen te kijken of omheen te rijden….Je mag mijn opmerking aan de kant schuiven, maar ik kijk ruim vooruit, rijd iets rustiger en voorkom dat ik er niet meer omheen kan. Nog nooit over zo'n plak heen hoeven rijden....
En met 10dkm+ per jaar, het hele jaar door, kom ik de variatie aan omstandigheden echt wel tegen.
Verstand op nul en blik op oneindig.Daarom mijn vraag. Hoe er mee om te gaan als je er niet onderuit kunt….
Klinkt idd als een flauwe grap maar met je toelichting erbij snap ik je opmerking haha TnxVerstand op nul en blik op oneindig.
En dit klinkt als een flauwe grap, maar is het niet. Als je gaat nadenken of alles wat er mis kan gaan, ga je verkrampt op de motor zitten en daardoor ga je juist onderuit. Zit ontspannen en laat die motor zichzelf corrigeren.
Blik op oneindig, dus ver vooruit kijken waar je heen wilt, spreekt hopelijk voor zich.
Ah ja, goeie tip. Tnx. DAAR kan ik wat mee. Niets is met modder volgens mij een wondermiddel, maar alle beetjes helpen wel hoop ik.In dat geval; gas los, motor zoveel mogelijk rechtop als je de bocht kan uitstellen.
Als je de bocht niet kan uitstellen, dan de motor platter leggen en zelf rechterop gaan zitten. Daarmee komt je zwaartepunt meer boven het contactvlak met de weg. Áls je dan zijwaards glijdt, lig je er niet meteen naast maar ga je met motor en al een stukkie opzij totdat er weer grip is. Is geen wondermiddel, maar scheelt net.
Probeer het ook te oefenen op gewoon droog en schoon wegdek, al is dat nu niet de goede tijd van het jaar. Zo ontspannen mogelijk zitten, ook als je bijvoorbeeld een rotonde neemt en laat die motor maar het werk doet waarbij jij vooral met je ogen de motor "de weg wijst".Klinkt idd als een flauwe grap maar met je toelichting erbij snap ik je opmerking haha Tnx. Hier kan ik idd wel iets mee ja. Denk ik
Wordt hier ook wel aardig (en leuk) uitgelegd, maar persoonlijk merkte ik te voordelen pas toen ik wat offroad ging rijden.Ah ja, goeie tip. Tnx. DAAR kan ik wat mee. Niets is met modder volgens mij een wondermiddel, maar alle beetjes helpen wel hoop ik.
Terwijl je er wel de modus voor hebt.Ik rij met nat weer niet over modderige wegen, en ook geen kneedowns….
Let erop dat je niet verkramp of het stuur extra goed vast gaat houden met spanning op arm/polsen te gevolg juist omdat je te voorzichtig wil doen.In dit geval ging het over landwegen die vol lagen met modder. Er viel niet overheen te kijken of omheen te rijden….
Ik schuif je opmerking niet aan de kant maar als je aannames doet in de zin van: je kijkt niet goed, zet dat mijn nekharen overeind. Sterker nog. Ik deed niets anders dan vooruit kijken, juist door de modder enzo. Zoekende naar misschien plekjes om er langs te rijden….helaas.
Daarom mijn vraag. Hoe er mee om te gaan als je er niet onderuit kunt….
Allerbelangrijkste is om je voeten op de steps te houden. (tenzij je bijna stil staat en omvalt)Daarom mijn vraag. Hoe er mee om te gaan als je er niet onderuit kunt….
Als je met angst rijdt, dan bouw je spierspanning op en spierspanning, geloof het of niet, geef je door aan de motor.HI, Ik heb een vraag over het rijden in het najaar.
Ik heb geen ervaring met het rijden over gladde weger voornamelijk door natte modder....
Zaterdags kun je bij mijn motordealer aansluiten bij een toertocht, en laatst deed ik dat. De route was mooi, maar over landweggetjes met flinke plakaten modder er op.
2 keer bijna onderuit gegaan, dus de route afgebroken en in mijn uppie terug gereden. De andere leek het niet te deren....
Nu is mijn vraag, hoe rijden jullie over modder-plakaten heen zonder onderuit te gaan. MIJN hart zat in mijn keel kan ik je vertellen.....
Ook dit hoort bij motorrijden en wil ik leren.....
Alvast bedankt.