misschien te koop: Jawa Perak

MarcoMonstro

MF veteraan
4 mrt 2003
2.692
2
Den Haag
niet omdat ie weg moet, maar omdat ik er al 2 jaar niet naar omgekeken heb, en da's eigenlijk jammer voor deze leuke brommer:

Jawa 250 Perak
250cc tweetakt
1948
NL-kenteken
optisch ongerestaureerd, maar technisch in 2000 motorisch gereviseerd
verder alle rubber en lagers vernieuwd.
Electronische onsteking
Heeft wel een probleempje met de kickstarter weten te ontwikkelen sinds revisie, want die grijpt niet (goed) aan. Maar aanduwen is ook niet zo'n probleem met een motor van 120kg :)
richprijs is €1700.- (krijg je ook de boekjes en partlists er bij, en een paar jaar Jawaclubblaadjes, en (bijna) alle vervangen onderdelen zoals de originele dynamo e.d.)

jawaperak1.jpg


jawaperak2.jpg


jawaperak3.jpg


fotos zijn gemaakt op 8-9-06 dus recent ;)
 
Laatst bewerkt:
Aha, hier is dat topic *O*

Had al ergens gelezen dat er een JAWA te koop werd aangeboden, maar kon het niet vinden :Z :z
 
zo'n ding moet je niet weg doen..
staat leuk in de kamer, naast de zithoek..
als ik later een eigen huis heb gaat er wel zoiets komen, prachtig gewoon..

en dan heb je ook niet meer het probleem dat je er nooit naar om kijkt
 
Da's pas zonde... die dingen zijn om op te rijden :Y

Dat vind ik dus ook. En aangezien ik al troep genoeg om me heen heb zit ik niet te wachten op woonkamervulling. En mocht die behoefte ooit onstaan dan koop ik wel een niet-rijdend barrel zonder kenteken voor een paar honderd Euro. Maar deze is het gewoon waard om af en toe uitgelaten te worden en de straten vol 2-takt-rook te zetten *O*

jawlogo.JPG

Logo van de tank er nog even bij, is vrij byzonder, het oude 'FJ'-Jawa logo.
 
Laatst bewerkt:
Ook omgekeerd schakelen?

Ivokim heeft eens een hele middag een kavelpad op en neer lopen duwen met een Jawa, om een aan te krijgen. De uitputting nabij, attendeerde iemand me erop dat de schakeling 'verkeerd om' is. Probeerde dat lor in z'n 3 of 4 aan te duwen |( Overigens wel een leuk ding, had een paar jaar bij een bour op z'n kant tegen de houdstapel gelegen. Dus de beschermde kant was nog netjes, en de rechterkant was helemaal verroest en verweerd. Helaas kon ik 'm uiteindelijk niet kopen. Die boer wilde 'm toch maar houden. ;( Nu helaas geen centjes....
 
Ook omgekeerd schakelen?

Ivokim heeft eens een hele middag een kavelpad op en neer lopen duwen met een Jawa, om een aan te krijgen. De uitputting nabij, attendeerde iemand me erop dat de schakeling 'verkeerd om' is. Probeerde dat lor in z'n 3 of 4 aan te duwen |( Overigens wel een leuk ding, had een paar jaar bij een bour op z'n kant tegen de houdstapel gelegen. Dus de beschermde kant was nog netjes, en de rechterkant was helemaal verroest en verweerd. Helaas kon ik 'm uiteindelijk niet kopen. Die boer wilde 'm toch maar houden. ;( Nu helaas geen centjes....

:Y De schakeling van mijn Duc dus ook maar omgedraait, ik werd gek van het steeds weer anders moeten schakelen (wel eens een 2-takt bij vol accelereren de verkeerde versnelling ingetrapt? :+ Of een 4-takt-2-cilinder, remt ook aardig af als je op wilt schakelen maar je schakelt terug.. :X )
 
Ik sta nog steeds open voor een fatsoenlijk bod :)

Inmiddels is aan de lijst opties toegevoegd:

- een sticker (nieuw!) van het Muzeum Motocyklu Netvorice (Jawa-CZ museum)
- een (ook nieuwe!) ansichtkaart met een Perak (uit het Muzeum Motocyklu Netvorice natuurlijk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan