Mini RR project

Van het weekend polyester materiaal gekocht. Vanavond beginnen modelleren aan het kontje. De eerste kwakken klei er tegenaan gesmeten en proberen er een beetje lijn in te krijgen:

full
 
Het is eigenlijk draaiklei. Fijne klei zonder chamotte. Laat zich super makkelijk modelleren. Maar is wel redelijk zacht. Net doenbaar. Ik heb er 2 lagen PVA op gesmeerd (lossingsmiddel).
Nu ook al polyester. 2 lagen geweven mat en een laatste laag standaard glasmat die geschuurd kan worden om de lijn er terug in te krijgen. Dan nog een laag gelcoat er op. De omgekeerde wereld eigenlijk. Niet echt super om een licht model te maken, maar het werkt.
full
 
Ik vind de zit aansluiting op de tank niet stroken met de tanklijn , voor de rest petje af project ! ..

( ik zou er een hoek in maken mooi om de tank heen )

Ik snap wat je bedoelt. Maar als je het verder naar voor trekt, komt de lijn van het chassis (gietstuk) niet meer overeen. Ik vind het niet storend.
 
Vind de vorm van de kont zeker mooi, maar aangezien met klei 'the sky the limit' is, had ik 'm wat exotischer/aparter gehoopt..

;)
 
Thanks!
Echt sexy is de vorm van het kontje inderdaad niet. Een beetje retro eigenlijk...
De uitlaat compromitteerde het ontwerp ook wel een beetje. Dempereindstuk ben ik zelf ook niet zo heel kapot van eigenlijk. Misschien dat er ooit nog wel een andere demper en kontje komen.
We zullen het proberen goed te maken met de kopkuip (geen gemakkelijke klus).
Ruwe polyestervorm:

full


Intussen heb ik de randen nog wel wat bijgewerkt en op sommige plaatsen wat weefsel bijgelegd.
 
Nog wel wat avonden schuurwerk gehad. Op de polyester gelcoat aangebracht. De zwarte had ik al ooit mee gewerkt. Deze laat zich zeer slecht schuren. Klein beetje plamuur (zit maar iets van een 40gram op gelukkig), laagje spuitplamuur en grondlak.

full


full


Nu nog bevestigingsbeugeltjes op het subframe lassen en dan gaat het hele ding uit elkaar.
Alle onderdelen afwerken en alles terug opbouwen. Kopkuip en andere details volgen daarna.
 
Nog wel wat avonden schuurwerk gehad. Op de polyester gelcoat aangebracht. De zwarte had ik al ooit mee gewerkt. Deze laat zich zeer slecht schuren. Klein beetje plamuur (zit maar iets van een 40gram op gelukkig), laagje spuitplamuur en grondlak.

[afbeelding]

0e426025e5a027174d6d5b2a8d3d9e7d


Nu nog bevestigingsbeugeltjes op het subframe lassen en dan gaat het hele ding uit elkaar.
Alle onderdelen afwerken en alles terug opbouwen. Kopkuip en andere details volgen daarna.

Ziet er netjes uit :Y Is de arm die op de schakelstang zit niet erg lang zo? Heb je daardoor niet een hele lange schakelweg?
 
Ziet er netjes uit :Y Is de arm die op de schakelstang zit niet erg lang zo? Heb je daardoor niet een hele lange schakelweg?

Het armpje was eerst korter, maar dan moest je veel te veel kracht zetten om te schakelen. Het kan misschien iets korter, maar ik wil er eerst zo eens mee rijden. Het schakelvoetje is een beetje afgekeken van de RCV, maar die bak zal iets minder kracht nodig hebben om te schakelen als de CRF bak ;) . Tja, niet alles kan van de eerste keer juist...
Het is een punt van verbetering. Maar ik wil de mini eerst rijvaardig hebben
 
Thanks! rijden? :-) helaas nog niet. Maar er zijn intussen toch weer heel wat uren aan gespendeerd. Alles is gedemonteerd geweest om af te werken (aflassen, optimaliseren,...). Inmiddels is de definitieve opbouw wel terug begonnen.
Wat er nog gedaan is: CDI steun gemaakt, kuipsteun op balhoofd gelast, steuntjes voor zitje gefreesd en op het subframe gelast, remleiding beugels gemaakt, ketting geleiders,...

Enkele foto's:
Ketting geleiders op achterbrug:
full


Kuipsteun gefreesd en tegen balhoofd gelast:
full


Remleiding beugeltjes gefreesd:
full


Uitlaat heb ik ook bijna volledig klaar. Vanavond enkele haakjes gemaakt voor uitlaatveren. Die moet ik er nog oplassen.

Heel veel moet er niet meer gebeuren voor de eerste testrit. (nog een paar steuntjes en prulletjes te gaan) Hopelijk over enkele maanden een eerste circuituitstapje.
 
Ziet er goed uit als methode om een kontje te maken zo!
Kan je achteraf echter nog de klei eraf halen (gewicht enzo) of is dat nu onderdeel van het kontje zelf?
 
Ziet er goed uit als methode om een kontje te maken zo!
Kan je achteraf echter nog de klei eraf halen (gewicht enzo) of is dat nu onderdeel van het kontje zelf?

Voor het modelleren had ik ongeveer 12kg klei nodig. Die is er gelukkig volledig uitgehaald. ;)
Klei lost ook goed van polyester door het PVA lossingsmiddel. Zitje weegt ongeveer 900 gr.

Vandaag de uitlaat volledig afgewerkt. Het lijstje wordt korter!

full


full
 
Hoe is het met deze? Ik moest hard zoeken om m terug te vinden ;) blijft een top project, hoop op wat nieuwe info...
 
Terug
Bovenaan Onderaan