Mini RR project

tsja...bouwen of verbouwen, er gaat ontiegelijk veel tijd in zitten (en geld). maar het ergste is dat de dingen die je echt leuk vind blijven liggen.

ik weet er alles van........nou ja niet overdrijven, ik weet er genoeg van :)
 
Weer even geleden...
Toch voor en na even aan het prullen geweest.
Voorste steun van de tank had ik al een hele tijd geleden gemaakt. Ziet er niet super racy uit, maarja. (rubber komt van een GSXF. vandaar misschien ;) )

full


De bodem is ook bijna klaar. Zit stiekem toch weer wat tijd in.

full


Nu nog wat nippeltjes draaien (voor de ontluchting die ook al gedeeltelijk in de tank is en voor een benzine slang)
Dan nog een haakje voor onder de bodem lassen wat onder de rubber haakt en dan is de tank klaar.
 
*O* Hij leeft weer :)


lol, kijk die laag stof op je kroonplaat....mooie symboliek. ;)


*kijkt met vreugde uit naar volgende update !
 
Gisteren dit topic ontdekt en even helemaal door gelezen, mooi project en wat een vakwerk, prachtig!
 
De tank is eindelijk klaar. Moet wel nog eens volledig na geschuurd worden, want ze blijft voorlopig blank. Nog wat rubbertjes onder lijmen zodat bij trillingen het frame niet wordt geraakt.

full


Volgende stappen:
rempomp bestellen (toch ook maar van ISR), rempedaal, remleidingen, zitje modelleren,...
 
De tank is eindelijk klaar. Moet wel nog eens volledig na geschuurd worden, want ze blijft voorlopig blank. Nog wat rubbertjes onder lijmen zodat bij trillingen het frame niet wordt geraakt.

[afbeelding]

Volgende stappen:
rempomp bestellen (toch ook maar van ISR), rempedaal, remleidingen, zitje modelleren,...
:9~ mooi werk met het strak maken!!! valt toch altijd wel weer wat tegen na lassen kom ik weer achter.. _O-
 
wat een pracht van een tank! heb je ze langs 2 zijden gelast? toen ik mijne opschuurde en ze enkel langs buiten had gelast begonnen de lassen hier en daar te "zweten" en dat wil je niet met benzine.

In mijn huidige tank heb ik zo een soort epoxy coating in gedaan tegen het lekken, werkt prima maar mag dan weer niet gebruikt worden met super 95, enkel met 98 of hoger. waarom weet ik niet, vast iets met de stoffen die er in de 95 worden toegevoegd.
 
Echt veel oneffenheden voel je niet meer (met 1.5mm was er wel meer vervorming geweest). Nog een klein beetje schuurwerk aan.
De tank is dubbelzijdig afgelast. Enkel de bodem niet uiteraard. Ik heb er water in gedaan en onder druk gezet. Er was 1 heel klein lekje bij een las aan de bodem. We zullen wel zien wat het met benzine geeft. Desnoods las ik het wel bij (met een luchtslang er in te hangen heb ik dat al meer gedaan). Coating komt er in ieder geval niet in.
 
Slecht :)
Ik heb het ding wel nog eens gestart. Klinkt toch lekker. Of mijn nieuwe buren dat ook vonden ben ik niet zeker van.

Prijs gevraagd voor een ISR pomp en nog een setje remblokken. Niet bepaald goedkoop (huis blijft voorlopig ook nog een bodemloze put). Maar ik ga de pomp deze week toch bestellen. Binnenkort 3 weken verlof. Toch een paar dagen aan de mini spenderen dan.

full
 
Blijft een super mooi ding. En de manier hoe je het frame gemaakt hebt is echt geweldig.
Dat spul van isr is erg mooi idd.
Ik blijf het volgen Anton.
 
Bestaat de mini rr formule nog?
Het noemt nu proto GP in het 2Race kampioenschap.

De rempomp is 2 weken geleden besteld. Hopelijk heb ik deze nog voor het verlof. Dan moet ik wel eerst nog een voetstuk maken voor een klein freesbankje wat ik heb staan. De grote ligt volledig uit elkaar.
 
Mini freesbankje operationeel maken viel ook weer een beetje tegen. Onderstel voor het ding in elkaar gelast en wat bedrading vervangen. Na 2 vlakken frezen was de spindel van de x-as dol gedraaid. In Duitsland toch nog een bronzen draadbus kunnen vinden om het falende onderdeel uit te kunnen vervaardigen.
Geen super freesbankje, maar goed genoeg om wat alu prulletjes mee te frezen.

full


Rempomp houdertje en pedaaltje gefreesd:

full


Gemonteerd (enkel nog een remstangetje met kogelgewricht maken):

full


Volgende stap: remleidingen bestellen en op zoek naar polyester materiaal (geweven doek, hars,...). Als iemand een leuk adres weet voor deftig polyester spul regio Belgisch Limburg...
 
Terug
Bovenaan Onderaan