Mijn ZZR1100-EML

Update, zeer content met de bandjes. Op weggetjes hier met modder/bladeren houden ze zich ook prima. Een aanrader.

Ook een andere plaat in ontsteking gemonteerd, 4° vroeger. Kon ik voordelig overnemen. Onderin trekt ie wat mooier weg, da's niet verkeerd met span eraan.
 

Bijlagen

  • IMG-20181127-WA0006.jpg
    IMG-20181127-WA0006.jpg
    371,7 KB · Weergaven: 43
  • IMG_20181127_163106_997.jpg
    IMG_20181127_163106_997.jpg
    159,6 KB · Weergaven: 47
  • IMG_20181127_163106_998.jpg
    IMG_20181127_163106_998.jpg
    111,5 KB · Weergaven: 50
Ik zaag meestal gewoon het spie gat iets groter,zodat je meer vervroeging hebt.
Die van de CX zat te diep in het blok helaas,maar mijn Fj1200 liep er stukken beter op
 
Bandjes staan mooi, leuk profiel! Goed passend spatbord zou leuk zijn ;-)
Merk je verschil in verbruik met de Vervroeger?

Verbruik kijk ik eigenlijk nooit naar, hij draait er wel een stuk mooier op. Vooral onderin.
Een ander voorspatbord staat zeker op verlanglijstje!
 
Gisteren was mijn langverwachte achterschokbreker binnen. Hagon met zwaardere veer voor zijspan gebruik. Alles opgegeven, gewicht enz.
Die moest er natuurlijk onder!
IMG-20190622-WA0014.jpeg
IMG_20190623_094347.jpg
IMG_20190623_094404.jpg
IMG_20190623_094354.jpg
IMG_20190623_094412.jpg

Net 50km gestuurd, dijkjes. Stuurt heel anders, helt veel minder in de bochten.
Blij mee.
 
Ja gelukkig hoeft het niet dagelijks, een K is makkelijker zeg maar. Rijdt goed.
 
Wat mag zo hagon schokbreker nou kosten als ik vragen mag ? 8-)
Dat mag, maar ik weet het niet meer precies. Ik heb hem al een tijd geleden besteld bij Hagon, via een dealer. Het viel me mee, vandaar dat ik het gedaan heb.
Als ik de rekening heb laat ik het weten.

Is in ieder geval op maat gemaakt, reviseerbaar en 2 jaar garantie.
 
Mooi! Kun je deze nog verstellen of is dat netzo onmogelijk als met de originele?
Dat is net zo veel werk als de originele. Je kunt er wel zo'n hydraulische ring tussen laten zetten, maar dat kost uiteraard meer..
Ik heb er niks aan gesteld, zo eronder en lijkt prima.
 
Leuk om te lezen allemaal. Ik heb dezelfde, maar in het rood. Uit 2001, helemaal origineel, tot en met de uitlaten. 77000km gelopen en rijdt als een trein. Ik ben er heel blij mee. Ik herken het wennen aan de remmen, maar dat is nu OK. En ik herken enige rammel in de distributie. Maar niet verontrustend.
 
Leuk te horen dat er meer zijn ;) Rammel in distributie heb ik niet, da's best bijzonder met de KM stand die ik heb.
Heb je echt originele ZZR uitlaten of hetzelfde systeem als ik heb? Ik heb weleens naar andere systemen gekeken, maar betwijfel of dat gaat passen. De zijspan aanbouw loopt erg krap langs de middenbok ophanging. Oliefilterwissel is al een drama..
 
Afgelopen week de eml vanonder het stof gehaald. Was niet helemaal tevreden met zijspan schokbreker, is nu opgelost met een zwaardere veer.
Ook zat er al sinds aankoop een rammeltje in de uitlaat collector. Ik had al eens met een zware klem en een moertje een deukje erin geduwd, was het even over. Nu weer terug. Rammeltje was irritant, leek wel oude mz tweetakt.
Dus vandaag het span omhoog, gaatjes in collector geboord en schotje vast gelast. Is weer mooi stil👍.
IMG_20200522_133855.jpg
IMG_20200522_133838.jpg
 
Hoi GS, ik mag op mijn zzr eml ook de schijf gaan demonteren. Wat kun je vertellen over het loskrijgen van de schijf f?
Je moet de hele voornaaf eraf halen, ik heb dat met een trekker gedaan;
1593681021759.png

Dan is de schijf gewoon een kwestie van boutjes los en wisselen. De naaf erop is een ander dingetje.. Ik heb de hele naaf in de oven gelegd en hem er daarna weer erop gekregen. Mooiste is erop trekken, maar de grote centrale draad heeft een vreemde schroefdraad maat. Ik dacht M41x1.5 LINKSE draad.
 

Bijlagen

  • 1593681025609.png
    1593681025609.png
    195,1 KB · Weergaven: 6
De remklauwen van de originele zzr waren door eml al breder gemaakt, dat op een 14mm geventileerde schijf, maar remkracht kon beter. Nu een setje Honda fireblade klauwen aan het aanpassen. Heb ik niet zelf bedacht, goed gejat..

Maar wordt wel wat, klauwen uit elkaar, 6mm alu vulplaten ertussen. Bevestiging vergroot naar m10x1.25. Ben benieuwd.
IMG-20200703-WA0011.jpeg
IMG-20200704-WA0002.jpeg

Enkel de kanaaltjes met o-ring kamers nog boren en we kunnen monteren.
 
Beetje verder uit elkaar gehaald omdat ik de rem ankerplaat nog wat aan moest passen. Voor degenen die benieuwd zijn hoe eml de naafbesturing maakt, wat foto's..
IMG_20200706_094344.jpg
IMG_20200706_091935.jpg
IMG_20200706_142404.jpg
IMG_20200706_141300.jpg

Zit simpel in elkaar. Was ook zo los. Ik heb nog ff geen idee hoe het lager in de besturing vervangen moet worden, maar da's nog goed. Hoeft ook niet.
 
@kwastert , als ik van hart van dat 'stompje' recht naar de vloer meet en dan ook een lijn met de hoek die lagerpassing heeft. Dan heb ik toch de naloop? Deze is niet verstelbaar overigens, maar was benieuwd aangezien jullie daar mee bezig zijn.
 
@kwastert , als ik van hart van dat 'stompje' recht naar de vloer meet en dan ook een lijn met de hoek die lagerpassing heeft. Dan heb ik toch de naloop? Deze is niet verstelbaar overigens, maar was benieuwd aangezien jullie daar mee bezig zijn.
Kun je dat as je niet verdraaien? Achterop zitten toch een paar schroefjes? Of zijn die puur voor montage?
 
Daar zat ik ook naar te kijken.
Een beetje overmaat in het boutgat is zomaar een paar graden verdraaiing
 
Terug
Bovenaan Onderaan