Mijn voorvorkkering ligt eruit :(

Ik denk dat de meesten geen prijzen weten specifiek van het vervangen van keerringen en olie bij lokale garages. Het makkelijkst is om enkele garages in de buurt te bellen.

Hou er rekening mee dat een keerring lek kan raken door een beschadigde binnenpoot en het een duur geintje KAN worden (worst case, meestal zal het wel meevallen).

Het is geen ingewikkelde klus, ik deed er laatst per poot anderhalf uur over (complete revisie en schoonmaken) en ik doe het niet dagelijks (laatste keer was 6 jaar geleden).

Gemiddeld Werkpkaatstarief van 60 euro, keerring en stofkap zo'n 35 euro? Olie 15 euro? Gokje van mijn kant dit.

Controleer zelf even de motorfiets grondig: kijk waar de olie zit, voor zover ik weet is deze olie niet bijtend, maar schoonmaken kan geen kwaad. Kijk zeker ook naar je banden en remmen!
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt, ik ga morgen wel even een paar belletjes plegen.

Ik heb inderdaad alles reeds schoongemaakt want remschijf, velg en band zaten onder de olie.
 
Goedhart motoren uit Bodegraven of Mammoet motoren uit haastrecht.

De laatste is goedkoper als goedhart, en een kawasaki gespecialiseerde garage.

Zelf de poten demonteren scheelt uiteraard in de arbeidskosten
 
En hou rekening met nieuwe remblokken, als daar olie op zit kunnen ze weg.

Bij mij kan er geen steun onder het blok ivm de uitlaat, ik pak dan een spanband en middenbok mocht je die wel hebben. Dan trek je de achterkant naar de grond.

Maar je hebt tijd en een momentsleutel nodig voor wielas en klembouten.
 
Laatst bewerkt:
En hou rekening met nieuwe remblokken, als daar olie op zit kunnen ze weg.

Bij mij kan er geen steun onder het blok ivm de uitlaat, ik pak dan een spanband en middenbok mocht je die wel hebben. Dan trek je de achterkant naar de grond.

Maar je hebt tijd en een momentsleutel nodig voor wielas en klembouten.

Werkelijk?

kopbouten, en verder nog nooit gebruikt
 
Laatst bewerkt:
Werkelijk?

kopbouten, en verder nog nooit gebruikt

Met een beetje gevoel voor techniek en gevoel in je klauwen heb je daar inderdaad niet echt een momentsleutel voor nodig. Wel is het vaak handig om ff te checken hoeveel nm er opgegeven wordt, dan heb je een idee of het ongeveer overeen komt met wat hoe vast je het zelf zou zetten. Wijkt het erg af kun je alsnog de momentsleutel pakken.
 
Werkelijk?

kopbouten, en verder nog nooit gebruikt

Jij kan ruiken hoeveel iemand gevoel voor en verstand heeft van de techniek?

En fragiele zaken zoals poten zet ik altijd met de momentsleutel vast.

Ik sleutel genoeg om diverse zaken gewoon vast te kunnen zetten zonder slopen of lostrillen, maar een stukje zekerheid is ook wel fijn bij sommige delen. Dus remmerij, poten en wielassen gaan bij mij gewoon met een momentsleutel. Netjes werken noem ik dat zelf.
 
Hé mannen, rustig, rustig,

Ik heb hem net weggebracht bij één van de aangedragen adresjes.
Andere demper wordt ook even nagekeken net als de remblokken waar wellicht olie op terecht gekomen.

Er werd ter plekken nog gesleuteld aan een andere fiets en dat gaf vertrouwen.

Ik zal laten horen hoe het afloopt.
 
Hé mannen, rustig, rustig,

Ik heb hem net weggebracht bij één van de aangedragen adresjes.
Andere demper wordt ook even nagekeken net als de remblokken waar wellicht olie op terecht gekomen.

Er werd ter plekken nog gesleuteld aan een andere fiets en dat gaf vertrouwen.

Ik zal laten horen hoe het afloopt.

Als je met je gehele fiets naar Jan Droog (JD-Shocks) bent gegaan, voordat je bij hem vertrekt wel eventjes je boutjes en moertjes nalopen voordat je gaat rijden. De beste man heeft zijn focus alleen op de vering.
Verder levert hij goede kwaliteit!
 
Laatst bewerkt:
Jij kan ruiken hoeveel iemand gevoel voor en verstand heeft van de techniek?

En fragiele zaken zoals poten zet ik altijd met de momentsleutel vast.

Ik sleutel genoeg om diverse zaken gewoon vast te kunnen zetten zonder slopen of lostrillen, maar een stukje zekerheid is ook wel fijn bij sommige delen. Dus remmerij, poten en wielassen gaan bij mij gewoon met een momentsleutel. Netjes werken noem ik dat zelf.

nog nooit onderweg een lekke band gehad of andere pannen????
 
Nee eerlijk gezegd niet haha. Met de auto wel, maar nooit een lekke band langs de kant van de weg.
Ja 1x met de motor maar dat was niet ter plekke op te lossen, dat heb ik thuis gedaan.

Zoals ik zei, fijngevoelige dingen zoals bovengenoemd doe ik altijd volgens het boekje. Kwaad kan het niet en de momentsleutel ligt toch klaar.

Kuipen, accuklemmen, handgrepen, voetstepjes en what not gaat wel gewoon op het handje vast. Ach ieder zijn ding toch.
 
Laatst bewerkt:
Nee eerlijk gezegd niet haha. Met de auto wel, maar nooit een lekke band langs de kant van de weg.
Ja 1x met de motor maar dat was niet ter plekke op te lossen, dat heb ik thuis gedaan.

Zoals ik zei, fijngevoelige dingen zoals bovengenoemd doe ik altijd volgens het boekje. Kwaad kan het niet en de momentsleutel ligt toch klaar.

Kuipen, accuklemmen, handgrepen, voetstepjes en what not gaat wel gewoon op het handje vast. Ach ieder zijn ding toch.

Ik vind dat je wel een punt hebt.
Ik heb meerdere oudere motorfietsen gehad en de meeste problemen die ik daarmee ondervonden heb, kwamen door het feit dat iemand die vond dat hij geen momentsleutel nodig had, de zooi kapotgedraaid had.

Ik gebruik zo een ding dus ook wel vaker.
 
Ik zou nog even melden waar ik geweest ben en hoe het was.

Ik ben dus geweest bij de Mammoet uit Haastrecht.
Dit was voor mij verreweg het dichtste bij. De motor was al eerder klaar maar ik was zelf niet in de gelegenheid om hem eerder dan gisteren op te halen.

Ik moet zeggen dat ik zeer blij verrast was. Zeer vriendelijke mensen en je merkt gelijk dat de liefde voor motoren er vanaf spat. Dit gaf gelijk al zeer veel vertrouwen.
Een kijkje in de werkplaats is geen enkel probleem en je ziet daar, als je zelf ook wel eens een stuk gereedschap hebt vastgehouden, dat hier vele jaren van ervaring met liefde aan het werk zijn.

Ik heb mijn voorvorkkering laten maken en gelijk een aantal andere zaken laten nakijken waar ik wat twijfels over heb. Ik had voor deze dingen de vrije hand gelaten voor het geval het nodig mocht zijn om deze te repareren.

Uiteindelijk bleek het toch alleen mijn voorvorkkering te zijn en dit is voor een zeer redelijk tarief gerepareerd. Gisteren alleen in de stormbui gereden en dus niet heel erg op het rijgedrag van mijn fiets gelet maar deze ochtend was de weg droog dus heb ik hem wat meer de sporen gegeven en rijd hij voor mijn gevoel beter dan dat hij voor dat de kering kapot was.

Al met al blij met de reparatie en dit adresje. Thanks. :t
 
Ik zou nog even melden waar ik geweest ben en hoe het was.

Ik ben dus geweest bij de Mammoet uit Haastrecht.
Dit was voor mij verreweg het dichtste bij. De motor was al eerder klaar maar ik was zelf niet in de gelegenheid om hem eerder dan gisteren op te halen.

Ik moet zeggen dat ik zeer blij verrast was. Zeer vriendelijke mensen en je merkt gelijk dat de liefde voor motoren er vanaf spat. Dit gaf gelijk al zeer veel vertrouwen.
Een kijkje in de werkplaats is geen enkel probleem en je ziet daar, als je zelf ook wel eens een stuk gereedschap hebt vastgehouden, dat hier vele jaren van ervaring met liefde aan het werk zijn.

Ik heb mijn voorvorkkering laten maken en gelijk een aantal andere zaken laten nakijken waar ik wat twijfels over heb. Ik had voor deze dingen de vrije hand gelaten voor het geval het nodig mocht zijn om deze te repareren.

Uiteindelijk bleek het toch alleen mijn voorvorkkering te zijn en dit is voor een zeer redelijk tarief gerepareerd. Gisteren alleen in de stormbui gereden en dus niet heel erg op het rijgedrag van mijn fiets gelet maar deze ochtend was de weg droog dus heb ik hem wat meer de sporen gegeven en rijd hij voor mijn gevoel beter dan dat hij voor dat de kering kapot was.

Al met al blij met de reparatie en dit adresje. Thanks. :t
Die is leuk :+
Goed dat het is opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan