Mijn eerste project Honda cb350f

Dat is dus een viltring. Die zijn in alle soorten en maten te koop. Als je daar op googled zijn ze wel te vinden. Dan hoef je ze echt niet in de vs te bestellen.

Aha een viltring, super bedankt !! Wist niet hoe ze eigenlijk genoemd werden ! :)
 
WEER VOORUITGANG *O*

Zo, na enkele weekends puzzelen aan de carbs zitten ze eindelijk weer volledig in elkaar en blinken ze mooi op de fiets.

00FC1E0B-8241-4831-A5E5-FE34654CD837_zpswucbbvxo.jpg


EC9FFBE6-7DF4-4BA2-A967-5A6623931111_zps5luzubwr.jpg


Nogmaals dank aan ThereDone51 voor het mooie straal en ultrasoon werk !!

De carbs zijn ook weeral terug gemonteerd, en de fiets is klaar om uit zijn slaap ontwaakt te
worden !
BE9C57C7-E564-4EE5-AA18-5C28EFCB1EFA_zpsfhhxlusc.jpg


Alleen wat me opviel, is het de bedoeling dat de gaskabel-onderdeel het nokje raakt?

E6B05175-8870-4ADE-BC51-E7444A7CDA8E_zpsuurcnutq.jpg


De gashendel kan ik ook een centimeter naar de andere richting draaien, dan komt die wel tegen het nokje aan.

Nog een fijne avond iedereen !
Hou u vast voor een update woensdag over hoe het beest (hopelijk) startte ! 8-) :]
 
Hij staat goed zo. De stand wordt bepaald door de stationairstelschroef.
 
AI AI AI AI

Trieste zondag...
Benzinetankje aangesloten aan de verse nieuwe carbutators. Na paar secondjes op de startknop te drukken starte de motor. Maar steeg direct naar 5000 toeren en bleef zo draaien, en er kwam heel veel rook uit de uitlaat (geen zwarte rook).
Na een tijdje gedraaid te hebben wou de motor weer niet starten en de bougies zagen weer heel donker zwart... :N ;( ;( .

Zou dit puur aan het feit liggen dat ik de carburators nog niet gesynchroniseerd heb met een carbtune kit (4 vacuummeters).
Ook heb ik enkele maanden geleden de uitlaten gedemonteerd, kan het zijn dat ik ze niet goed heb terug gemonteerd, ze niet goed aansluiten en daarom veel rook veroorzaakt?

Ai wat een domper op mijn zondag !
 
AI AI AI AI

Trieste zondag...
Benzinetankje aangesloten aan de verse nieuwe carbutators. Na paar secondjes op de startknop te drukken starte de motor. Maar steeg direct naar 5000 toeren en bleef zo draaien, en er kwam heel veel rook uit de uitlaat (geen zwarte rook).
Na een tijdje gedraaid te hebben wou de motor weer niet starten en de bougies zagen weer heel donker zwart... :N ;( ;( .

Zou dit puur aan het feit liggen dat ik de carburators nog niet gesynchroniseerd heb met een carbtune kit (4 vacuummeters).
Ook heb ik enkele maanden geleden de uitlaten gedemonteerd, kan het zijn dat ik ze niet goed heb terug gemonteerd, ze niet goed aansluiten en daarom veel rook veroorzaakt?

Ai wat een domper op mijn zondag !

Choke bleef hangen?
gaskleppen sluiten niet ver genoeg? Stationaire schroef veel te ver ingedraaid?
Vlotters sluiten niet af, daardoor niveau veel te hoog, tot ze overliepen?

Als je de gaskleppen op het oog gelijk gezet hebt zal ie daardoor niet zo hoog in toeren blijven hangen.
5000 toeren met een koude oude motor geeft nu eenmaal rook, dat heeft weinig of niets met je uitlaat te maken, verwacht ik.
 
Choke bleef hangen?
gaskleppen sluiten niet ver genoeg? Stationaire schroef veel te ver ingedraaid?
Vlotters sluiten niet af, daardoor niveau veel te hoog, tot ze overliepen?

Als je de gaskleppen op het oog gelijk gezet hebt zal ie daardoor niet zo hoog in toeren blijven hangen.
5000 toeren met een koude oude motor geeft nu eenmaal rook, dat heeft weinig of niets met je uitlaat te maken, verwacht ik.

Choke was gewoon dicht (dus chokekleppen dicht = met choke gestart) zoals het hoort bij het starten. Ai gaskleppen gelijk zetten heb ik niet gedaan :/ Maar echt heel verschillend leken ze me niet te staan. Je bedoelt met gasklep de "gaskoker" met gasnaald erin toch he?
Alvast bedankt om mee te denken !!
 
Heb je de stationair schroef proberen terug te draaien?
En heb je de choke er gauw genoeg af gehaald?

Als ik mijn stationair opschroef naar 5000 rpm en hem dan 5 minuten laat draaien met de choke erop gebeurt bij de mijne namelijk vast precies hetzelfde. ;)
 
Thanks voor de reactie !
Mijn stationair schroef was vanaf begin helemaal uitgedraaid (raakte de carbs niet eens zeg maar).
En bij de aller eerste start steeg die al naar 5000 rpm, dan kan de motor toch al niet warm zijn om de choke eraf te halen? Of wel?
Bougies zagen ook (weer) zwart. Argh wat zie ik over het hoofd :D
 
Laatst bewerkt:
Hey Leon,

Mooi om te lezen dat ze weer in elkaar zitten, maar hoe heb je ze afgesteld?
- Vlotterhoogte?
- Stand van mengselschroef?

Heb je verder alles gechecked op valse lucht? Daardoor gaan ze uiteraard ook hoog in toeren.
 
Thanks voor de reactie !
Mijn stationair schroef was vanaf begin helemaal uitgedraaid (raakte de carbs niet eens zeg maar).
En bij de aller eerste start steeg die al naar 5000 rpm, dan kan de motor toch al niet warm zijn om de choke eraf te halen? Of wel?
Bougies zagen ook (weer) zwart. Argh wat zie ik over het hoofd :D

Ik baseer me op de foto's (dus lastig om te analyseren) maar dat klopt niet. De stand van de gasschuiven moet bepaald worden door de schroef. Ze liepen ook niet tegen de begrenzing dus ergens blijft het gas dus hangen.
 
Gaan de gasschuiven wel goed naar 0? Heb je ze er goed om in? (op de meeste honda twins zijn ze absoluut niet hetzelfde)
 
Dank u allen om mee te denken! :D

Ik heb de vlotterhoogtes naar 21mm afgesteld en de mengselschroeven volgens het boekje, helemaal indraaien en dan 7/8 toeren uit. Al zei een collega van me dat ik het moet veranderen naar, helemaal in draaien en 2,5 toeren uit, ik kan het maar proberen :p .
Verder moet ik eens kijken naar de standen van de gasschuiven. Bij het monteren heb ik alle onderdelen van elke carb apart gesorteerd, en bij het inschuiven van de carb kan die maar op 1 manier gemonteerd worden ivm een nokje/soort spie'tje. Ik denk dat ik al een pak betere resultaten ga hebben als ik de carburators synchroniseer met zo'n synchroniseer setje. Iemand eentje voor 4 cilinders die ik kan lenen? Ik ken iemand die heeft er één voor 2 cilinders, maar echt optimaal is het niet.
Zou ook door de slechte afstelling de bougies zwart zijn?
Na een tijdje wou de motor ook niet meer starten... Eventueel omdat de bougies zo zwart zien en geen vonk meer overspringt denk ik dan !
 
Laatst bewerkt:
Van synchronisatie zal die hooguit nog meer toeren maken. Plus je kunt niet synchroniseren terwijl je deze symptomen hebt.

Zwarte bougies zorgen zeer waarschijnlijk voor het afslaan.
En bougies kunnen zwart zijn geworden door te lang warm draaien met de choke er op.
 
Heeft maar paar minuten gedraaid ! Maar dank allen! Eens het choke systeem nog eens goed nazien !!!
 
Het lijkt ook alsof je een schroef mist van je gaskleppen, eerste foto op deze pagina, tweede carburateur van links, eerste schroefje. Dat is ook allemaal gratis valse lucht.
 
Dat had ik ook al gezien.
Maar dat zal wel niet heel veel uitmaken. Speelt alleen met volledig gesloten choke en dan zal het membraan iets minder openen.
 
Ja klopt schroefdraad van het schroefje was niet meer zuiver, komt zeker nog een schroefje op hoor. Deze carbs hebben geen membraan :) .
Lig al een week out door die F$|@ùµ griep seg pffffff :( :( Dus nog steeds niets kunnen doen aan het beestje ;( .
 
Laatst bewerkt:
Jawel hoor, dat is dat stalen plaatje in de chokeklep of hoe dat dan ook mag heten.
Sterkte met de griep.
 
Even een korte update:

Deze zondag wat geprutst met de afstelling van de carburators. Na een tip van een collega heb ik de luchtmengselschroef helemaal in, dan 2,5 toeren uit gedraaid. Wel vreemd; niet elke luchtmengselschroef ging even diep in. Daarna heb ik de gasschuiven proberen allemaal even hoog te zetten. En natuurlijk de carbs terug ingebouwd. WAUW wat ging dat moeilijk :o Misschien door de koude dat de rubbers klein beetje zijn gekrompen of harder geworden maar wat ging dat moeilijk zeg ! Bougies ook terug opgekuist. Ondertussen iets te laat om de motor in gang te trappen (buren) dus dat zal voor komende dagen zijn ! Fijne zondagavond nog allemaal.
 
De luchtschroeven moeten 7/8 +- 3/8 ingesteld worden. Zo staat stationair te arm.
 
op de 4e foto staan beide gaskabels.
de bovenste is de "trek" kabel.
maar ..... deze gaskabel is een koppelingskabel.
heb je de koppelingskabel verwisseld met de gaskabel?
hoe dan ook: deze trekkabel heeft op de foto boven de beugel een extra "contra" moertje, en deze hoort daar niet.
mijns inziens wordt het hoge toerental daardoor veroorzaakt.

de speling in de gaskabels bij het handvat regel je met de stelschroef die daar in 1 van de gaskabels zit.

ik ken de cb350 four niet zo goed, maar een cb750 four wel en die is net zo.
wat ik nog mis is de revisie van de carburateurs; deze klus is op de vorige pagina al genoemd; als die revisie nog niet gebeurd is: doen; het oude spul is gewoonweg versleten'
en je weet niet wat er met je CB zoal uitgespookt is.
deze kits zijn prijzig (als je niet oppast)en er zijn veel leveranciers die je met mooie verhalen over kwaliteit het vel over je oren trekken.
kijk op ebay.com naar ebaynr. 172254616823 of 201499602312 of 221812794028

en dan nog iets:
als je het nog niet gedaan hebt:
- bougiekabels en - doppen vernieuwen
- alle niet originele connectoren in de kabelboon vervangen door nieuw
- de overige connectoren openmaken, schuren en schoonmaken (spuitbus)
aan foto's van de CB te zien heeft deze een zwaar leven gehad en is er veel aan omgeprutst.
 
Laatst bewerkt:
Willem,

Het klopt zo hoor bij de cb350f. Je stelt met de bovenste kabel. Bovendien kan je bij de hendel ook nog stellen. Voor de rest mee eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan