MF 't Gooi 159

Mag Zot t**ten :?

  • Tuulk

    Stemmen: 33 78,6%
  • Nope!

    Stemmen: 2 4,8%
  • Enkel z'n eigen

    Stemmen: 7 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Op een gegeven moment had ik twee huurauto's op naam. Dat was echt een topdag. :')

GettyImages-730287583%202.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Xtra
Er was een moment dat ik het eigen risico kon loslaten. Supermooie Nissan Qashqai, hartstikke fijne auto, elektronische handrem. Handrem valt weg zodra je gas geeft, etc.

Ik elke keer de handrem zelf wegdrukken voor ik ga rijden, want zo ben ik dat gewend. Maar ineens vraag ik me af, als je nou de elektronische handrem inschakelt terwijl je rijdt? Je kan niet wegrijden met de handrem er op dus het ding zal ook wel zien dat je nog aan het rijden bent en die knop negeren, toch?

Er is één manier om daar achter te komen en het antwoord is nee, de handrem gaat er gewoon op. :')
 
Er was een moment dat ik het eigen risico kon loslaten. Supermooie Nissan Qashqai, hartstikke fijne auto, elektronische handrem. Handrem valt weg zodra je gas geeft, etc.

Ik elke keer de handrem zelf wegdrukken voor ik ga rijden, want zo ben ik dat gewend. Maar ineens vraag ik me af, als je nou de elektronische handrem inschakelt terwijl je rijdt? Je kan niet wegrijden met de handrem er op dus het ding zal ook wel zien dat je nog aan het rijden bent en die knop negeren, toch?

Er is één manier om daar achter te komen en het antwoord is nee, de handrem gaat er gewoon op. :')
N wijze les geweest iig. Zal veeel vaker gebeuren met die ebrakes, pest pokke dingen vind ik het.

Anyhoe, ergens heb je wel gelijk met huren betreft maar op dit moment (komende 2/3 jaar) is n motor gewoon geen mogelijkheid. Ons ben zuunig. -O-
 
N wijze les geweest iig. Zal veeel vaker gebeuren met die ebrakes, pest pokke dingen vind ik het.

Anyhoe, ergens heb je wel gelijk met huren betreft maar op dit moment (komende 2/3 jaar) is n motor gewoon geen mogelijkheid. Ons ben zuunig. -O-
Vaste lasten zijn nihil. Verzekering 100,- per jaar en de belasting zit rond de 120 of zo. Is nog incl diefstal verzekering ook ;)
 
Als je toch al niet veel rijdt (en zeker de eerste jaren herinner ik me geloof ik dat je er wat onzeker mee was) waarom dan niet een oud barrel in de tuin zetten?
Bedoel, dan pak je wat makkelijker de motor en als het ding een keer het asfalt raakt op manieren waar het niet voor bedoeld is, dan is er nog geen man overboord. Op een huurmotor zou het eigen risico in m'n achterhoofd blijven zitten. Dan rij je vervolgens weer niet lekker. Dan is rijden weer niet leuk. Etc.

Dit kreng ziet er nog best fris uit en is 400,- ... Hoe vaak huur je daar een motor van?

$_86.JPG


https://www.marktplaats.nl/a/motore...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr


Shit, op vakantie bleef ik denken aan het eigen risico van de huurauto, en dat was afgekocht. :')
Aan de remschijven te zien staat-ie al effies stil.... ;)
 
Mogguh :W
Koffie .

Daar had ik die gs500 voor, hoop lol mee gehad. (Met namen het "boeien" gehalte deed het hem)
 
Ik heb ook zo'n ding gehad voor motogymkhana. Blokjes zijn bulletproof, zolang je er maar olie in gooit. De uitlaatbochten zijn gemaakt van karton, die zijn rap weg. Ik heb de Soes voor €500 gekocht en een jaar en veel lol later weer voor €650 verkocht.
1400817
1400818
 
Vaste lasten zijn nihil. Verzekering 100,- per jaar en de belasting zit rond de 120 of zo. Is nog incl diefstal verzekering ook ;)
I know, probleem is alle andere kosten ernaast, onderhoud, dagjes weg met brandstof voor de motor en de innerlijke mens. Nieuwe helm is dan n must...weekendje duitsland.
Feit blijft dat ik over 2/3 jaar de wereld over wil gaan trekken zonder agenda en daar heb ik veel geld bij nodig.
Onder t mom van eerlijkheid duurt t langst.
Ik heb er het geld niet voor over en de deal met mezelf en mn vriendin gemaakt dat er geen motor of andere auto komt tot die tijd, lastig maar het is het waard.

Komen we terug op de vraag, iemand ervaring of tips wat betreft huren? :)
En anders word t motoshare denk ik, gemak van op de dag halen en terug brengen enzo.
 
Het enige wat ik met motoshare heb meegemaakt is dat iemand een keer met deze gehuurde duuc mee naar Luxemburg ging :X
Die reed em nog kapot ook dat weekend :z

QsZVJR7.jpg
 
Het enige wat ik met motoshare heb meegemaakt is dat iemand een keer met deze gehuurde duuc mee naar Luxemburg ging :X
Die reed em nog kapot ook dat weekend :z

QsZVJR7.jpg
Charmant...
Even zelf goed nalopen voor t wegrijden is wel verstandig.
Het verhuur systeem werkt wel mooi met gebruikers ervaringen en deze mensen hebben al meerdere malen diverse motoren verhuurd, is ook terug te zien.
Ik ben benieuwd, heb goede hoop.
 
Als de reviews goed zijn is het zeker een keer het proberen waard lijkt me. Wat betaal je voor een dag?
 
Voor deze motor 44€, dat is inclusief verlagen eigen risico van 1000€ naar 500€ en 10€ welkoms korting.
175km vrij rijden, daarboven 0,28€ per kilometer ofzo en zelf netjes afleveren met volle tank uiteraard.

Maar de prijzen gaan alle kanten op tot rustig 150€ voor n dikke harley met vast gekke voorwaardes. Maar toch heb je dan n dag op n dikke harley gereden.

Het aanbod is trouwens n mix van particulieren en garages, dealers etc die handig gebruik maken van het platform.
 
Een fazer is geen nieuwe fiets. Dan is het, zonder de welkomskorting, in mijn ogen nog best geld voor een dag huren.
Bij MVM rij je nieuw voor vergelijkbaar model voor 60,- per dag. 150km vrij en daarna 0,15 per km.
Ga je veel rijden die dag dan ben je door die km’s duurder uit vrees ik... ;)
 
Het concept is wel lollig en voor verhuurder en huurder vast acceptabel. Zo niet komt er weinig van t huren :)
 
Aan de remschijven te zien staat-ie al effies stil.... ;)

Gaat effe om het idee, het ding is in ieder geval niet met een spuitbusje matzwart gespoten of andere onzin. ;)

Mogguh :W
Koffie .

Daar had ik die gs500 voor, hoop lol mee gehad. (Met namen het "boeien" gehalte deed het hem)

Die GS500 was ook wel een ideaal ding, beetje door de file heen crossen naar Schiphol heb je de ZX6R niet voor nodig. Heb je de Kawasaki nog? :)

Goedkope barrels zijn leuk. Stiekem nog steeds spijt van het wegdoen van de Kawasaki, had er geen SM mee kunnen rijden, maar voor ritjes in Nederland of zelfs Eifel had het ding echt nog prima mee kunnen komen. '(

318401_159033174185344_194905745_n.jpg
 
Een fazer is geen nieuwe fiets. Dan is het, zonder de welkomskorting, in mijn ogen nog best geld voor een dag huren.
Bij MVM rij je nieuw voor vergelijkbaar model voor 60,- per dag. 150km vrij en daarna 0,15 per km.
Ga je veel rijden die dag dan ben je door die km’s duurder uit vrees ik... ;)
Nah, net even gekeken maar tour modellen hebben ze niet en n sv650, hoewel nieuw, kruipt naar de 85€, 150 vrije kilometers en zondag voor 17:00 inleveren. Krap an zeker met n zondags ritje, de motor die ik nu heb gehuurd hoef ik pas om 21:00 terug te brengen zondag.

Ik geef dit n gooi, geld kost het me toch, links om of rechts om.

En ja natuurlijk had ik t liefst n gs500 of iets anders geniaals zoals de badkuip van Ilja, maar dat is niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan