MF 't Gooi 159

Mag Zot t**ten :?

  • Tuulk

    Stemmen: 33 78,6%
  • Nope!

    Stemmen: 2 4,8%
  • Enkel z'n eigen

    Stemmen: 7 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
KOFFIE *D
1393975
 
Laatst bewerkt:
gaan met groepje van hier?
Ik wil de zaterdag en de zondag wel :Y

Hotelletje in de buurt / op fiets afstand. Passen wel een paar trapfietsen achterin. Die moet ik wel eerst reanimeren vrees ik :X
 
Ik vind t leuk dat het weer terug is in nederland en dan ook in zandvoort. En hoe groot de puinhoop word dan, ach de eerste editie laat ik maar even schieten.

Verder hoor ik bij velen die willen gaan idd het idee om fietsen mee te nemen, denk dat er zelfs file op t fietspad staat dan :')
 
Even wat anders: er zijn er hier een aantal met hun kind(eren) op de motor. Nu is een vriend van mij op zoek naar kindermotorkleding om het eerst even te proberen, voordat ie definitief wat wil aanschaffen voor z’n kinderen.

Dus: heeft iemand kindermotorkleding te leen, of misschien wel over ter overname, in ongeveer maat 158?

Ik vraag het voor een vriend. 😬

Ff in s Graveland kijken, Lifestyle motowear die hebben gebruikt wel wat liggen...... NVM...... al gevonden las ik later... spuit elf🙈🤣😜😜😜
 
De Lage Landen, het hedendaagse Nederland, België en Luxemburg bestonden begin 16e eeuw uit een verzameling van vorstendommen waarvan de macht verdeeld was over afzonderlijke heersers. Van enige samenhang tussen deze landen was toen nog geen sprake. Het lukte keizer Karel V in de loop van de 16e eeuw al deze landen, met uitzondering van Luik, door vererving, huwelijken en verovering in handen te krijgen. De enige overeenkomst die deze landen, was de landsheer die zij deelden. De inwoners van de landen voelden dan ook geen enkele binding met andere landen in deze verzameling. Zij identificeerden zich voornamelijk met de eigen stad of streek en ten hoogste met het eigen gewest.[1] Karel V was hoofd van het machtigste imperium en naast landsheer van de Nederlandse vorstendommen ook keizer van het Roomse Rijk en koning van Spanje en al zijn koloniën.

De landsheer wilde van deze onsamenhangende Nederlandse vorstendommen, ook Zeventien Provinciën genoemd, een sterke staat maken dat centraal bestuurd zou worden. Doordat de provincies een lange traditie van autonomie kenden, hadden ze allen verschillende gebruiken, privileges en wetgeving. Om meer samenhang te creëren op bestuurlijk en gerechtelijk gebied was een proces gaande om bepaalde bevoegdheden van de provincies in te perken en deze te centraliseren. Dit leidde tot felle protesten van de vertegenwoordigende instellingen van steden en standen in de gewesten.[2]

Zo herkenbaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan