MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

Heb ik ook een vraagje,
Kan iemand hier banden wisselen, of ken je een bedrijfje die banden kan wisselen, als ik mijn wielen en banden zelf aanlever?

Ik neem aan dat motor zaken het niet leuk vinden als ik met banden aankom die ik op internet heb gekocht. Iemand ervaring mee? :)
 
Mijn ervaring is dat de meesten dat inderdaad niet zo leuk vinden en dan een astronomisch bedrag rekenen voor montage. Heb je de banden al? Misschien even bij de winkel van Super Blackbird in Purmereutel kijken? Hij is niet zo heel duur.
 
En dan ook, naast dat tientje dat je bespaart, wat nu als er iets aan de hand is? Dat wordt dan een potje vingerwijzen.

Heb je zelf je wielen verkeerd gemonteerd, is de band slecht gemonteerd, of was er een fabricagefout in de band?

Best veel risico voor die paar knaken die je bespaart.

Gun je bandenman een boterham, due werken al voor een bodemprijs. Daar wordt iedereen blij van.
Is wat anders dan banden via de dealer voor de bloody hoofdprijs.
 
1384828

Heerlijk weertje vandaag, mensen. Hier even wat wezen drinken in Petten. Waren er nog meer mensen de hort op?
 
Ik heb lekker rondje dijken gedaan gisteren. Vanaf Hoorn naar Enkhuizen toen naar Lelystad en vanuit Lelystad richting Almere.
Via Amsterdam weer terug naar het mooie Hoorn.
Hoop vliegen op de dijk wel helaas. Lamme arm van al het groeten :)
 

Bijlagen

  • IMG-20190407-WA0009.jpeg
    IMG-20190407-WA0009.jpeg
    123,8 KB · Weergaven: 10
En dan ook, naast dat tientje dat je bespaart, wat nu als er iets aan de hand is? Dat wordt dan een potje vingerwijzen.

Heb je zelf je wielen verkeerd gemonteerd, is de band slecht gemonteerd, of was er een fabricagefout in de band?

Best veel risico voor die paar knaken die je bespaart.

Gun je bandenman een boterham, due werken al voor een bodemprijs. Daar wordt iedereen blij van.
Is wat anders dan banden via de dealer voor de bloody hoofdprijs.
Bodemprijzen?
Als ik 100 euro verschil heb bij een setje banden dan is de keuze snel gemaakt.
Ik gun iedereen zijn brood en snap helemaal dat een webshop veel minder kosten heb dan motorzaak, maar dat verschil is me te veel.
 
Heb ik ook een vraagje,
Kan iemand hier banden wisselen, of ken je een bedrijfje die banden kan wisselen, als ik mijn wielen en banden zelf aanlever?

Ik neem aan dat motor zaken het niet leuk vinden als ik met banden aankom die ik op internet heb gekocht. Iemand ervaring mee? :)
Veel banden sites hebben montage partners.
Vaak motorzaken die gewoon die banden omleggen.
Gemiddeld zit de prijs rond de 15/20 euro per losse velg.
Uiteraard heb je geen garantie op de banden dan.
 
Bodemprijzen?
Als ik 100 euro verschil heb bij een setje banden dan is de keuze snel gemaakt.
Ik gun iedereen zijn brood en snap helemaal dat een webshop veel minder kosten heb dan motorzaak, maar dat verschil is me te veel.
Als motorketen X een setje gemonteerd en wel voor 450 levert, en de lokale bandenboer kan het hetzelfde werk voor 350 leveren, dan zie mij wel bij die bandenboer. Ga je dan shoppen op het web en vind je een set voor 275, dan zitten ze er nog niet op.
Kom je dan bij de bandenman, die gaat dan gewoon rekenen. Geheid dat je dan in totaal ook tegen die 350 kwijt bent.

Maar laat het een 325 zijn, scheelt toch weer 25 euro, maar er is wat mis. Bandenboer zegt, moet je bij je leverancier zijn. Stuur ze maar terug. Gaat niet, ze zitten op je fiets. 50 euro later zijn ze er vanaf. Heb je een fiets zonder banden. Waar laat je die? Bij die bandenboer waar je niet echt een goeie relatie mee aan het opbouwen bent? Krijg je weer stallingkosten. Hup 25 euro. Week of wat later heb je nieuwe banden. Maar die zitten er dan nog niet op. Weer 50 euro achter de wagen.

Er is zo'n mooie middenweg tussen motorketen X en webshop knijpen.
 
Als motorketen X een setje gemonteerd en wel voor 450 levert, en de lokale bandenboer kan het hetzelfde werk voor 350 leveren, dan zie mij wel bij die bandenboer. Ga je dan shoppen op het web en vind je een set voor 275, dan zitten ze er nog niet op.
Kom je dan bij de bandenman, die gaat dan gewoon rekenen. Geheid dat je dan in totaal ook tegen die 350 kwijt bent.

Maar laat het een 325 zijn, scheelt toch weer 25 euro, maar er is wat mis. Bandenboer zegt, moet je bij je leverancier zijn. Stuur ze maar terug. Gaat niet, ze zitten op je fiets. 50 euro later zijn ze er vanaf. Heb je een fiets zonder banden. Waar laat je die? Bij die bandenboer waar je niet echt een goeie relatie mee aan het opbouwen bent? Krijg je weer stallingkosten. Hup 25 euro. Week of wat later heb je nieuwe banden. Maar die zitten er dan nog niet op. Weer 50 euro achter de wagen.

Er is zo'n mooie middenweg tussen motorketen X en webshop knijpen.

Ik snap je hele verhaal, maar hoe groot is de kans dat dit gebeurt?
 
Als motorketen X een setje gemonteerd en wel voor 450 levert, en de lokale bandenboer kan het hetzelfde werk voor 350 leveren, dan zie mij wel bij die bandenboer. Ga je dan shoppen op het web en vind je een set voor 275, dan zitten ze er nog niet op.
Kom je dan bij de bandenman, die gaat dan gewoon rekenen. Geheid dat je dan in totaal ook tegen die 350 kwijt bent.

Maar laat het een 325 zijn, scheelt toch weer 25 euro, maar er is wat mis. Bandenboer zegt, moet je bij je leverancier zijn. Stuur ze maar terug. Gaat niet, ze zitten op je fiets. 50 euro later zijn ze er vanaf. Heb je een fiets zonder banden. Waar laat je die? Bij die bandenboer waar je niet echt een goeie relatie mee aan het opbouwen bent? Krijg je weer stallingkosten. Hup 25 euro. Week of wat later heb je nieuwe banden. Maar die zitten er dan nog niet op. Weer 50 euro achter de wagen.

Er is zo'n mooie middenweg tussen motorketen X en webshop knijpen.
Ik bestel ook zeker niet alles online.
Hoef ook niet altijd dubbeltje 1e rang en gun een winkel zeker zijn brood maar ook ik kan elke euro maar 1 keer uitgeven.
Waar ik kleding/helm pas daar koop ik hem ook ipv later online bijvoorbeeld.
Ik kan niet zelf ketting klinken, dus die bestel ik bij de motorzaak en laat ik daar doen.


En als je met losse wielen komt ben je geen 75 euro kwijt voor 2 bandjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan