MF kan niet omgaan met .webp :N

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.651
113.267
Rèswèk
Zelfs een plaatje vanaf MF gedowload om elders te gebruiken wordt niet gepruimd. Is een .webp te hernoemen of moet dat geconverterd worden
 
Niet het antwoord op jouw vraag, maar misschien handig voor anderen:

Ik maak er dan een screenshot van en snijd die dan bij. Echt ## omslachtig, maar dan kan ik tenminste de foto posten.
 
Niet het antwoord op jouw vraag, maar misschien handig voor anderen:

Ik maak er dan een screenshot van en snijd die dan bij. Echt ## omslachtig, maar dan kan ik tenminste de foto posten.
Das waar ik ook toe genoodzaakt ben
 
Niet het antwoord op jouw vraag, maar misschien handig voor anderen:

Ik maak er dan een screenshot van en snijd die dan bij. Echt ## omslachtig, maar dan kan ik tenminste de foto posten.
:^

Ik moet tegenwoordig een sreenshot maken van een foto en dan in foto`s plaatsen omdat de originele foto`s te groot zijn.
MF kan ze niet uploaden.
Geen zin om de resolutie van de camera lager te zetten.
(i-fone 15+)
 
Onder windows als je exten ies weergeven voor bekende bestanden hebt aanstaan kan je met naam wijzigen de extensie van het bestand hernoemen naar .jpg bij mij werken ze dan als normale .jpg
 
:^

Ik moet tegenwoordig een sreenshot maken van een foto en dan in foto`s plaatsen omdat de originele foto`s te groot zijn.
MF kan ze niet uploaden.
Geen zin om de resolutie van de camera lager te zetten.
(i-fone 15+)
Ik heb trouwens geen probleem met uppen, ook mijn fotos zijn te groot maar daar gaat mf perfect mee om
 
Rob, welke browser gebruik je?
Ik merkte dat Chrome bijna alle afbeeldingen als .webp laadt/download, zelfs al staat er .jpg in de adresbalk. Navraag leert dat het een Google Chrome dingetje is.
Sinds ik Brave als browser gebruik, geen probleem meer.

Overigens kun je .webp prima hernoemen naar .jpg :)
 
Ik gebruik Netscape Firefox, maar als ik ze kan hernoemen naar .jpg weet ik eigenlijk genoeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Ik heb dat op de ipad ook… wellicht kan het bestandsformaat ondersteunt worden @Duderuud ?
Het is kleiner in bestandsgrote dan een jpeg.. steeds meer websites maken er gebruik van
 
Rob, welke browser gebruik je?
Ik merkte dat Chrome bijna alle afbeeldingen als .webp laadt/download, zelfs al staat er .jpg in de adresbalk. Navraag leert dat het een Google Chrome dingetje is.
Sinds ik Brave als browser gebruik, geen probleem meer.
Chrome geeft aan de webserver door welke bestanden die ondersteunt. Als daar webp tussen staat kan de server besluiten om in plaats van jpg webp-afbeeldingen te verzenden, het scheelt namelijk een hoop data.
Doe ik bij mijn website ook. In de webcode staan jpg-bestanden, maar als het kan (volgens de browser) verstuur ik ze in webp-formaat. Oude browsers die webp niet ondersteunen krijg gewoon de jpg-plaatjes te zien.
Overigens kun je .webp prima hernoemen naar .jpg :)
Door het te hernoemen wordt het geen jpg, het blijft webp. Het is net zoiets als Honda stickers op een BMW plakken. Je kunt er nog steeds mee rijden, maar is het toch niet niet...
De webbrowser herkent het type op basis van de inhoud van het bestand waardoor het meestal wel goed gaat. Het is echter niet de juiste manier om ermee om te gaan, oude browsers kunnen de afbeelding niet laten zien.
Volgende versie van de software ondersteunt WEBP
En avif? Wordt inmiddels ook al redelijk breed ondersteund door webbrowsers en is weer een stuk efficiënter dan webp.
 
En avif? Wordt inmiddels ook al redelijk breed ondersteund door webbrowsers en is weer een stuk efficiënter dan webp.
Voorlopig niet.
Ik hoop dat je de komende update bedoeld en niet compleet nieuw MF zoals een jaar of 4 geleden? 😉 .
De volgende versie (2.3) is een flinke update van de bestaande software. Als je wilt weten wat er gaat wijzigen, kijk dan eens hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan