T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Klinkt nu al goed , straks lekker :]
ik wil ooit nog es een 787B in het echt meemaken .
 
Maar naar veel verzopen start pogingen en de luchtstel schroef hier en daar wat verdraaid te hebben. Jawel jawel...
Rodnie is Alive! Alive 😆

Resultaat!

Ikke blij! Nog steeds een hoop werk aan de winkel.
Tank ontroesten, niet heel slecht maar toch.
Goed afstellen word nog een dingetje... Zo ook de contact puntjes.
Maar 1 ding is zeker, hij doet het.
Deze hybride van het verleden!! 💪
Burns gas n oil 😂
 
Gaaf zeg! De laatste keer dat ik een RE5 hoorde lopen is wel een hele tijd geleden, zo'n 35 jaar.
Je overbuurman was er niet zo gecharmeerd van, gelijk z'n garagedeur dicht, hehe. :)
 
Gaaf zeg! De laatste keer dat ik een RE5 hoorde lopen is wel een hele tijd geleden, zo'n 35 jaar.
Je overbuurman was er niet zo gecharmeerd van, gelijk z'n garagedeur dicht, hehe. :)

Haha ik met me 37 jaar, vandaag voor het eerst 😉
En de achterbuurman kwam laten zeker kijken 😉 Zijn vader was helemaal enthousiast. Leuk hoor!
 
Hij rookt als een tweetakt, hij loopt als een viertakt, maar in feite is het een drietakt.

Drie kamers in de rotor die per omwenteling voorbij komen.
Je hebt drie kamers, maar in feite moeten deze de vier processen als bij een viertakt doorlopen voor het arbeidsproces.
het is dus gewoon een viertakt.
Dat gezegd hebbende: mooie fiets!!
Ik volg dit topic al enige tijd met grote belangstelling.
 
Maar naar veel verzopen start pogingen en de luchtstel schroef hier en daar wat verdraaid te hebben. Jawel jawel...
Rodnie is Alive! Alive 😆

Resultaat!

Ikke blij! Nog steeds een hoop werk aan de winkel.
Tank ontroesten, niet heel slecht maar toch.
Goed afstellen word nog een dingetje... Zo ook de contact puntjes.
Maar 1 ding is zeker, hij doet het.
Deze hybride van het verleden!! 💪
Burns gas n oil 😂

tumblr_lysoit1zWH1rn2yoso1_500.gif
 
Haha roken dat deed ie zeker.
Maar had ook wat meer olie bij de benzine in gedaan voor de eerste start. Ruim 1 op 30.
De metering olie pomp moet nog afgesteld worden.
En ik ben van nat houden, zonder smering loopt het naar de tering 😉
 
Dat is een wijze keuze, beter wat te rijk en dan later netjes. Maar idd nooit te schraal.
Zou zo zonde zijn van dit tijds icoon! Ben benieuwd naar je volgende filmpjes en de vooruitgang. :Y:t
 
1 takt, ergens gezien, klopt misschien ook nog wel, 1 asomwenteling betekend 1 klap. (Rotor gaat per 3 asomwentelingen 1 keer rond)
Maar het is gewoon een 4 takt die net als een 2takt wat olie voor de smering nodig is.
Zie het als een 3 cilinder 😉

Maar dank voor het meelezen en de reacties! Daar word je blij van!
Natuurlijk dat Rodnie het doet!!!
En houd zijn vloeistoffen binnen boord 😉 Nog geen lekkage gezien 👍

Zal zeker weer het eea op het forum zetten, al gaat het wel ff weer rustig worden.
Volgende week een maatje helpen met de carbs van zijn motor, nog een project met een ander maatje gekocht.
Dat is een ragbak, in de vorm van een BWM K1200rs, met wat achterstallig onderhoud. En over een paar weken zit ik weer in de kost... Hotel leven, t is niet te zien aan mij 😂
Maar helaas, kan niet altijd sleutelen aan mijn bende.
Houd jullie wel op de hoogte met vooruitgang 💪
Nogmaals DANK!
 
Laatst bewerkt:
Werkt bij mij op de GT750 ook nog altijd.
En een wankel is gewoon een wankel, met niks anders te vergelijken.
 
Rodnie begint steeds beter te draaien. Orginele luchtbak er weer achter. Startionair zonder choke ook goed.
Pakt steeds beter op het gas. Enkel de overgang van de kleine gasklep naar de grote vacuum bediende nog lang niet mooi. Maar moet nieuwe gaskabels laten maken, de orginele zijn versleten en niet meer goed af te stellen.
Helaas doet de temperatuur meter het nog niet, en er nu ook achter gekomen de de ventilator schakelaar ook niet werkt. (Ventilator werkt wel)
Zie maar in de video, er komt wat koelvloeistof er onderuit lopen.
Nee geen lekkage! Maar de overdruk klep gaat netjes open, zit een slang aan die het mooi naar de grond toe stuurt 👍
Ach zie het maar als een test 😅

 
Mooi! Hij loopt zeker een heel stuk beter zo. Ik denk dat als je die schakelaar gerepareerd of vervangen hebt de lekkage gedaan is.
Je zou de fan ook even op continue stroom kunnen zetten. Goed bezig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan