T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Hatseflats, vandaag bij Assmann geweest.
En een keurig nieuwe as inc afdichtingen, lager en impellor lagen klaar.
Mooie rondleiding door het bedrijf gehad.
Keurig hoor, mooie technieken!
Maar het doel is gelukt, waterpomp is gemonteerd! 💪

1390016


Ook nog even staan kwijlen bij zijn mooie combinatie!

1390019


Was een leuke leerzame dag besteding!
 
Zodan, carters weer dicht.
En een spacer tussen de carb gezet.
Die zou er voor moeten zorgen dat er minder hitte van het inlaat spruitstuk naar de carb zou moeten geleiden.
Een optie van toen zegmaar.
Dus veel schoongemaakt, gangbaar gemaakt. En kleine frutsels weer terug geplaatst. Weinig foto's i.v.m vieze vingers.

1390291


1390293
 
Zodan, carters weer dicht.
En een spacer tussen de carb gezet.
Die zou er voor moeten zorgen dat er minder hitte van het inlaat spruitstuk naar de carb zou moeten geleiden.
Een optie van toen zegmaar.
Dus veel schoongemaakt, gangbaar gemaakt. En kleine frutsels weer terug geplaatst. Weinig foto's i.v.m vieze vingers.

Bekijk bijlage 1390291

Bekijk bijlage 1390293
'T is een soort verkeerd in elkaar gezette bouwdoos die jij nu optimaliseert.
 
Ja gezien, ziet er op de foto's goed uit!
Maar heb de centen er niet voor.
Dan erbij, beetje sleutelen en wat gevoel voor die techniek krijgen is ook niks mis mee 😉
 
Ach ja gevoel voor die techniek krijgen lukt aardig.
Mini en Maxi

1390502


Vandaag nog een wankel gekocht.
Een Sachs km48. 160cc 8pk.
En loopt ook nog keurig. Carb lekt wat en tank is erg smerig.
Maar dat word een knutsel project voor later. Eerst de RE5 maar eens aan de praat krijgen 💪
 
Je heb de wankel smaak aardig te pakken zo te zien,had ik er maar 1 gekocht toen ze nog goedkoop waren,maar
ja dat waren ook de meeste 2 takten,je kon ze voor weinig kopen omdat niemand ze wou,dat is nu wel anders.
Ze zullen ongetwijfeld nog verder in prijs stijgen maar met de huidige prijzen vind ik ze veel te duur voor wat je
er voor krijgt.
 
Ach ja, inmiddels een uit de hand gelopen hobby geworden.
Maar heb deze ter leerling en vermaak gekocht. Deze km48 loopt nog zo mooi!
Dat ik de grasmaaier toch eens een keer loshaal, wil zelf zien (geen joeptroep animatie) hoe het nou inelkaar zit.

En idd de 2 takten zijn ook flink in prijs gestegen! Vorig jaar nog een square 4 suzuki op de motormarkt in hardenberg zien staan. Prijs ben ik gauw vergeten!!
Flinke vraagprijs dat weet ik nog wel.
Ja zucht, vroeger toen het nog betaalbaarder was...

En of zon RE5 wel of niet in waarde stijgt boeit me niet zo.
Heb een mooi hobby project, die je niet op iedere hoek van de straat ziet 😉
(Natuurlijk legio andere voorbeelden)
Maar een wankel is voor mij bijzonder 😉
 
Laatst bewerkt:
Is ook erg bijzonder en het geluid trouwens ook, ooit in een ver verleden de Norton racers op het TT circuit horen janken!!
En dan heb je nog het geluid van de Mazda Le Mans wagen......
 
JA! je kan niet meer fatsoenlijk op marktplaats kijken zonder overspoelt te worden door die K!@$#t site. De "experts" hangen er vreselijk hoge richtprijzen aan vast, en dan komt er nog een berg bij (veiling kosten, BTW, enz)
bah
Het word mooi voorgesteld,staan startbedragen van 1 euro bij als lokkertjes,ga je verder kijken zijn de prijzen vele duizenden euro,s hoger
en daar komt dan ook de veilingkosten bij,transport en belastingen en eventueel op kenteken zeten.
 
Rustig aan de knutsel, nieuwe draadeindjes monteren in het uitlaatspruitstuk. 1 met een helicoil.

1390608
 
Waarom Suzuki? Waarom zon geknooi met allemaal koelslangetjes?
1390665
1390666


It is starting to look something!
1390667
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Terug
Bovenaan Onderaan