T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Net nog eens gezocht op het net,ik ben bang dat het een heel moeilijk verhaal gaat worden.
Buiten dat is de as waarop die zit ook vaak gecorrodeerd en dat is ook een moeilijk verhaal,
want gebruikte exemplaren zijn vaak ook gecorrodeerd.
 
Voorbeeld,Je had de hele unit met as er uit kunnen halen als je het deksel had gedemonteerd.
image.jpg2_zpsuaoiwi1r.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik inmiddels ook wel bewust van. Heb de zoekactie ook al gestart.
Maar, tegenwoordig bestaan er 3D printers, en machine bedrijven met cnc machines.

Als ut niet wil zoals het mut, dan mut het moar zoalst wil ;)

Ohw en de mijne ziet er uit als de 3e op de foto. (dat is ook de reden waarom ik hem los wil hebben)
Moet hem nog uit het carterdeksel halen, maar verwacht nummer 3...

p.s. mooie foto, waar tover je die vandaan?
 
Daar ben ik inmiddels ook wel bewust van. Heb de zoekactie ook al gestart.
Maar, tegenwoordig bestaan er 3D printers, en machine bedrijven met cnc machines.

Als ut niet wil zoals het mut, dan mut het moar zoalst wil ;)

Ohw en de mijne ziet er uit als de 3e op de foto. (dat is ook de reden waarom ik hem los wil hebben)
Moet hem nog uit het carterdeksel halen, maar verwacht nummer 3...

p.s. mooie foto, waar tover je die vandaan?

RE5 forum.
 
Nieuwe oliepijp,

100 pond! Toch wel fijn dat er maar 6000+ van die motoren zijn gemaakt. Onderdelen zijn lekker goedkoop 😜 (wist ik natuurlijk ook wel dat het hier en daar lastig word)
Maar, maak er zelf wel een nieuw gaasje er omheen. Heb nog wel rvs filtergaas liggen.

Maar toch bedankt voor het zoeken 👍
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik inmiddels ook wel bewust van. Heb de zoekactie ook al gestart.
Maar, tegenwoordig bestaan er 3D printers, en machine bedrijven met cnc machines.

Als ut niet wil zoals het mut, dan mut het moar zoalst wil ;)

De eigenaar van de RE5 zijspan heeft een eigen CNC bedrijf en de mogelijkheid tot digitaal scannen van onderdelen. Dat klinkt als een 1 op 1 oplossingsmogelijkheid.
 
De eigenaar van de RE5 zijspan heeft een eigen CNC bedrijf en de mogelijkheid tot digitaal scannen van onderdelen. Dat klinkt als een 1 op 1 oplossingsmogelijkheid.

Klopt! Met die beste man heb ik al contact gehad. En gaat idd bezig met namaken.
Er zijn al een stuk of wat meer gegadigden die interesse hebben.
Gaat nog wel een paar weken duren.
Maar geduld is een schone zaak 😉
 
Deze week mezelf eens een 3 tal schroevendraaiers kado gedaan JIS schroevendraaiers. Ofwel Japan Industrial Standard. Past stukken beter op die kruiskopjes die Rodnie heeft.
1381012


Carters schoonmaken, en oude pakking resten verwijderen.
1381013

1381014


Koppelings veren vervangen. Na 44 jaar amper vervormd! Nieuw naast oud. Amper hoogte verschil. Had ik niet verwacht. Maar toch vervangen. Ohw en zadelslot gemonteerd. Rustig door knooien...
1381015


De waterpomp verwijderd, ook het lager en de bijde afdichtingen (nieuwe zijn besteld)
Smerig...
1381016

1381017



Nu nog de laatste aangekoekte zooi verwijderen, ofwel mooi schoonmaken, dan past het nieuwe ook beter.

1381019
 
Mooi werk! Is ooit ook nog mijn droom om een wankel te bezitten.

Blijf zoeken, soms staat er wel eens wat te koop voor een redelijke prijs.
Heb voor een poosje terug een 2e wankel gekocht. Om wat mee te prutsen, ter leerling en vermaak 😉
Maar die was ooit bedoeld als grasmaaier motor _O-
Wel een mooi klein geinig ding.
Een Fichtel Sachs KM3 van een Wolf grasmaaier. 110cc, 3 of 4 pk.
Niet hoogtoerig, simpel en betrouwbaar.
Hier ff een filmpje.
 
Blijf zoeken, soms staat er wel eens wat te koop voor een redelijke prijs.
Heb voor een poosje terug een 2e wankel gekocht. Om wat mee te prutsen, ter leerling en vermaak 😉
Maar die was ooit bedoeld als grasmaaier motor _O-
Wel een mooi klein geinig ding.
Een Fichtel Sachs KM3 van een Wolf grasmaaier. 110cc, 3 of 4 pk.
Niet hoogtoerig, simpel en betrouwbaar.
Hier ff een filmpje.

Haha leuk ding! Ik moet zeggen ik kijk zo nu en dan wel eens rond opzoek naar een wankel. Maar de gene die te koop staan, zijn meestal aardig aan de prijs..

Maar wie weet, misschien kom ik wel een keer eentje tegen voor een leuke prijs.
 
Thanks! Heb de brandstof toevoer nog niet helemaal voor elkaar. Een uitwendinge brandstof filter geplaatst. De inwendige was verrot, maar de benzine loopt nog niet mooi door. Dus heb het idee dat ie wat arm loopt. Ach grasmaaien doet ie nu toch niet meer _O-

Maar je hebt gelijk, de Hercules wankel vragen ze flink geld voor. En mocht je ooit b.v. een RE5 opknapper kopen (neem aan dat je voor een motor gaat) Dat niet alle onderdelen niet meer nieuw te koop zijn.
Blok onderdelen, zoals rotor en huis is niet meer nieuw te koop. Van laatst stond er 1 te koop. Die is ook voor seriuus geld verkocht!
Een Mazda is een betere optie, daar is volgens mij van alles nog voor te vinden 😉
Succes nog met je zoektocht! 👍
 
Hatseflats! Nieuwe mechanical seal, olie keerring en waterpomp lager zijn binnen!
Volgende week op het werk kijken voor een stuk pijp of wat laten draaien, zodat die mechanical seal op een goede manier geplaatst kan worden.
1381913
 
Laatst bewerkt:
Hier een paar foto's van de Sachs wankel.
1381916


Satiefje in de maak.
1381917


Brandstof leiding verlegd.
1381921


Collega heeft ff een klein vliegwieltje gedraaid. Loopt ie wat rustiger van.
1381923


Nog wel wat meer gedaan maar daar ga ik het forum niet mee vullen.
Goed weekeind verders! 🍺
 
Thanks! Heb de brandstof toevoer nog niet helemaal voor elkaar. Een uitwendinge brandstof filter geplaatst. De inwendige was verrot, maar de benzine loopt nog niet mooi door. Dus heb het idee dat ie wat arm loopt. Ach grasmaaien doet ie nu toch niet meer _O-

Maar je hebt gelijk, de Hercules wankel vragen ze flink geld voor. En mocht je ooit b.v. een RE5 opknapper kopen (neem aan dat je voor een motor gaat) Dat niet alle onderdelen niet meer nieuw te koop zijn.
Blok onderdelen, zoals rotor en huis is niet meer nieuw te koop. Van laatst stond er 1 te koop. Die is ook voor seriuus geld verkocht!
Een Mazda is een betere optie, daar is volgens mij van alles nog voor te vinden 😉
Succes nog met je zoektocht! 👍

Dankje gaat goed komen! En inderdaad de oude Mazda RX7 staat ook nog op mijn wensenlijst :P

En leuke statief! Keep up the good work:t
 
Ik had dit topic gezien toen ie net gestart was, helemaal vergeten, maar weer volgen, best interessant.

Maat van mij had een RX7, ik vind die Wankels wel wat.

In Australie zijn ze nog wel regelmatig bezig met de Wankel motoren, de Mazda's voor namelijk..
 
Hier een paar foto's van de Sachs wankel.
Bekijk bijlage 1381916

Satiefje in de maak.
Bekijk bijlage 1381917

Brandstof leiding verlegd.
Bekijk bijlage 1381921

Collega heeft ff een klein vliegwieltje gedraaid. Loopt ie wat rustiger van.
Bekijk bijlage 1381923

Nog wel wat meer gedaan maar daar ga ik het forum niet mee vullen.
Goed weekeind verders! 🍺
Mocht het met het Suzuki blok niks meer worden kan je deze inbouwen,wel iets minder vermogen maar toch
beter dan niks:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan