Mengsel vloeit uit luchtfilterbehuizing

Eviate

MF'er
16 jan 2024
45
22
Een goedemiddag allemaal,

Vorige week heb ik een Suzuki VX800 opgehaald welke een half jaar stil heeft gestaan. De motor heeft bij de verkoper een minuutje gedraaid.

Thuis ben ik begonnen met het standaard onderhoud voordat ik de motor wilde gaan testen.

Ik kwam tijdens het onderhoud een nat luchtfilterelement tegen in het achterste luchtfilterhuis. Deze heb ik vervangen.

Zojuist heb ik de motor gestart en kon het niet laten een stukje te rijden. Na 200 meter stopte de motor er mee en zag ik dat er een hoop mengsel/benzine uit het achterste luchtfilterhuis liep.

Iemand een idee wat hiervoor de oorzaak kan zijn? Ik heb niks aangeraakt qua carb. afstelling.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_2897.jpeg
    IMG_2897.jpeg
    469,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2896.jpeg
    IMG_2896.jpeg
    810,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2895.jpeg
    IMG_2895.jpeg
    556,8 KB · Weergaven: 0
Nou ik heb m net een minuutje of 10 laten lopen. De rook was idd condens. Ik zag letterlijk water uit de uitlaat vd achterste cilinder lopen. Dat is inmiddels opgelost. Letterlijk en figuurlijk :p

De motor loopt alleen met de choke erop en nadat de motor warm werd viel hij uit en wilde niet meer starten. De choke op de VX800 zorgt niet voor minder lucht, maar voor meer benzine. Al met al besloten om de carbs eraf te trekken en ze beide goed schoon te maken. Ff eea uitsluiten op die manier. In de service manual staat gelukkig wel eea beschreven qua instelling vd carbs. Daarna opnieuw proberen en hopelijk loopt ie dan beter. De motor heeft ruim een half jaar stilgestaan, dus t zal geen kwaad kunnen.
 
Oke, de motor doet het weer!

Voor jullie vermaak de waarschijnlijke reden:

Na het nalopen / schoonmaken van beide carbs, installeerde ik de benzinetank en verhip. Die voelde wel erg leeg 😂😂😂

Dus waarschijnlijk was de benzine gewoon op ipv “mijn motor stopt na 5-10 min warmdraaien”.

Er kwam overigens wel benz uit de vlotterbakjes, die heb ik gechecked voor ik ze demonteerde om te kijken of er wel benz toevoer was. Oja de carbs stonden ook niet in de fabrieksinstelling en nu wel. Anyways… Bedankt voor de tips allemaal! Er lekt iig geen branstof meer in het luchtfilter dus t probleem is opgelost en t beestje loopt weer netjes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan