MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Tja , het weer speelt de laatste weken ook niet in ons voordeel he in de weekends , vandaag naar oudenaarde geweest , de jongste is daar met ne kameraad de redbull challenge gaan doen voor 50 cc tjes ,dus moest pa zorgen dat de gasten met hun brommertje ginder geraakte hé . Amaai wat reden daar veel oldtimertjes tussen , prachtig om de start mee te maken 500 brommertjes die in WAVES van 150 STUKS vertrokken , maar amaai wat ne tweetak stank zeg . Ze hebben er een rit van 142 km rondgereden , dwars door de vlaamse ardennen , was de moeite wist hij te zeggen.
 
Net terug van 3 dagen eifel. Lekker getoerd in goed weer. Mijn sym 600 moet ni onder doen voor andere motoren die daar rondrijden. Heb genoten.
 
Waarom heb ik dat toch niet eerder gedaan
Heb van het weekend een opzet ruit X creen touring van MRA geplaatst , had redelijk last van turbulentie rond de helm , was reeds minder door aanschaf nieuwe helm , maar nu , echt een openbaring , geen last meer van vervelend brom geluid ( turbulentie ) tot rond de 100 km op de teller ( zelfs zonder oordoppen stil te noemen ) en kan nu ook nog met visier openrijden aan boven de 100 km /u , zalig gewoon , eens boven de 110 km begint het zachtjes opnieuw , maar geen probleem autosnelweg doe ik toch niet gauw , enkel als het niet anders kan .
aanrader voor eenieder die last heeft van turbulentie rond de helm .
 
Mezelf hier ook ffe aanmelden . Ik heb een maxsym 400 gekocht van 2013 met 6000km op de teller . Dit ter vervanging van mijn kymco 400 Xciting die ondertussen 40.000km gelopen heeft zonder veel problemen. Hopelijk heb ik er geluk mee ,want heb al een joymax gehad waarvan de zuiger volledig rot was na 35.000km . Doe wel alle dagen 60km autostrade naar het werk,dus een 400cc zou beter moeten zijn .
 
Welkom redgixxer , 6000 km is nog nieuw hé , dan is hij nog maar juist uit inrijden , veel succes ermee
Hier zijn er nog verschillende met een 400cc op dit stuk van het forum , alhoewel dat de nieuw nu allemaal 600 zijn ,dacht zelfs dat de 400 nu uit de reeks is gehaald en enkel nog 600 model te krijgen is
 
Welkom redgixxer , 6000 km is nog nieuw hé , dan is hij nog maar juist uit inrijden , veel succes ermee
Hier zijn er nog verschillende met een 400cc op dit stuk van het forum , alhoewel dat de nieuw nu allemaal 600 zijn ,dacht zelfs dat de 400 nu uit de reeks is gehaald en enkel nog 600 model te krijgen is

Heb nog even getwijfeld voor een 600cc ,maar heb de mt-09 tracer ook al ,en dus niet echt nodig . Zal niet lang nieuw zijn ,rij per maand 1200km met de scoot . Voor mij is dit men vervoer van A naar B ,waar anderen een wagen gebruiken ,rij ik met een scooter.
 
En ja, de 400 is sinds dit jaar niet meer te krijgen. Sinds 2019 is alles euro 4 geworden.
In sommige landen is hij wel nog nieuw te krijgen. Ik denk dat Spanje daar bij is.
Er zou nog een nieuw model op de markt moeten komen. De Maxsym TL 500. Ik denk nog dit jaar.
Tip gebruik de sleutel niet om de buddy te openen maar druk op de gele knop aan het stuur.
Mechanisme gaat makkelijk stuk.
 
Ik neem aan dat het om een 400 gaat?
Met ABS? Zo ja, dan denk ik rond de 2800 a 3000 euro.
 
Laatst bewerkt:
Hey Krispy! Ik had een paar vraagjes ivm je X-creen. In welke positie heb je hem geplaatst en was het met de volledig beweegbare armen of enkel met de kantelmogelijkheid? En ook, hoe groot ben je? Ik heb namelijk zelf ook zo'n schermpje gekocht maar ik kan precies niet goed de instelling vinden om de windturbulentie rond mijn helm goed weg te houden. Kan je misschien ook een foto bijvoegen? Alvast bedankt!

Morgen mag de Maxsym binnen voor zijn 6000 km onderhoud en volgende week ga ik samen met mijn vrouwtje een paar dagen erop uit naar Nederland. Ivm met tanken in Nederland, daar is gewoon euro95 goed voor onze maxsyms toch, of niet?

Rij veilig en geniet!
 
Hey Krispy! Ik had een paar vraagjes ivm je X-creen. In welke positie heb je hem geplaatst en was het met de volledig beweegbare armen of enkel met de kantelmogelijkheid? En ook, hoe groot ben je? Ik heb namelijk zelf ook zo'n schermpje gekocht maar ik kan precies niet goed de instelling vinden om de windturbulentie rond mijn helm goed weg te houden. Kan je misschien ook een foto bijvoegen? Alvast bedankt!

Morgen mag de Maxsym binnen voor zijn 6000 km onderhoud en volgende week ga ik samen met mijn vrouwtje een paar dagen erop uit naar Nederland. Ivm met tanken in Nederland, daar is gewoon euro95 goed voor onze maxsyms toch, of niet?

Rij veilig en geniet!

Ja, euro 95, E5 is prima👍
 
@Noppius
Ik heb het geplaatst met de extra set waarbij geen gaten moeten gemaakt worden , kwa hoogte ongeveer 7 a 8 cm hoger dan het stand scherm , dit staat wel op hoogste stand , men afmeting is 178 cm , maar zit niet altijd rechtop volgens men echtgenoot , het spoilrrtje in dezelfde hoek als het scherm , dus paar cm ervoor gewoon verlengt , bij mij is dit de ideale setting , bij men vrouwke staat hij iet hoger , maar die zit hoger met haar hoofd , maar daar lukt het ook nog niet alle turbulentie weg te krijgen , maar het is bij haar veel minder als voorheen , nu kan ze rijden met vizier open , wat ze anders niet kon daar ze nogal snel last heeft van wind in de ogen
Succes met het zoeken naar de juiste stand
 
@Noppius
Ik heb het geplaatst met de extra set waarbij geen gaten moeten gemaakt worden , kwa hoogte ongeveer 7 a 8 cm hoger dan het stand scherm , dit staat wel op hoogste stand , men afmeting is 178 cm , maar zit niet altijd rechtop volgens men echtgenoot , het spoilrrtje in dezelfde hoek als het scherm , dus paar cm ervoor gewoon verlengt , bij mij is dit de ideale setting , bij men vrouwke staat hij iet hoger , maar die zit hoger met haar hoofd , maar daar lukt het ook nog niet alle turbulentie weg te krijgen , maar het is bij haar veel minder als voorheen , nu kan ze rijden met vizier open , wat ze anders niet kon daar ze nogal snel last heeft van wind in de ogen
Succes met het zoeken naar de juiste stand

Jongens, na een paar jaar ben ik terug op het forum!
Sinds ik pas een nieuwe helm kocht, de Shark Evo-one 2 had ik ook last van turbulentie rond de helm op de maxsym. Niets hielp, zelfs de verschillende oorpluggen niet. Als test reed ik even rechtstaand en het gebulder verdween. Na plaatsing van een eenvoudig spoilertje op de voorruit was het probleem volledig opgelost.
 
@Noppius
Ik heb het geplaatst met de extra set waarbij geen gaten moeten gemaakt worden , kwa hoogte ongeveer 7 a 8 cm hoger dan het stand scherm , dit staat wel op hoogste stand , men afmeting is 178 cm , maar zit niet altijd rechtop volgens men echtgenoot , het spoilrrtje in dezelfde hoek als het scherm , dus paar cm ervoor gewoon verlengt , bij mij is dit de ideale setting , bij men vrouwke staat hij iet hoger , maar die zit hoger met haar hoofd , maar daar lukt het ook nog niet alle turbulentie weg te krijgen , maar het is bij haar veel minder als voorheen , nu kan ze rijden met vizier open , wat ze anders niet kon daar ze nogal snel last heeft van wind in de ogen
Succes met het zoeken naar de juiste stand
Bedankt voor de heldere uitleg! Ga het morgen zeker proberen en dan een testritje doen. Onderhoud was vlot gedaan vandaag maar helaas namiddag moeten gaan werken. Nu het eindelijk goed weer is kan ik toch niet gaan rijden.
 
Hallo mannen,
ik heb een vraag voor de techniekers onder jullie ... want ik ken niets van motoren.

Wat is het verschil tussen 1 of 2 cilinders?
Zorgt het voor meer kracht? Minder of meer verbruik? Voor- en/of nadelen van de 1 of 2 cilinders? Is een 2 cilinder beter voor de motor? ...

Waarom vraag ik dat? Omdat nieuwe maxsym tl 500 2 cilinders heeft en onze 600i 1 cilinder....
Vandaar dat ik graag zou willen weten

Alvast dank voor den uitlegje! :}
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen,
ik heb een vraag voor de techniekers onder jullie ... want ik ken niets van motoren.

Wat is het verschil tussen 1 of 2 cilinders?
Zorgt het voor meer kracht? Minder of meer verbruik? Voor- en/of nadelen van de 1 of 2 cilinders? Is een 2 cilinder beter voor de motor? ...

Waarom vraag ik dat? Omdat nieuwe maxsym tl 500 2 cilinders heeft en onze 600i 1 cilinder....
Vandaar dat ik graag zou willen weten

Alvast dank voor den uitlegje! :}
Een 2 cilinder loopt zachter, minder trillingen, iets meer pk voor dezelfde cc's, voor de rest zou ik het ook niet weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan