MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

speedsensor.jpg

Dit is de speedsensor. Deze zit op de rechter voorpoot. Hij zit met een schroefje onderaan voor de remklauw.
Het wiel moet niet gedemonteerd worden. Wel loopt het kabeltje langs de poot omhoog.
Je zal dus wel een stuk moeten demonteren om hierbij te kunnen (bovenaan aansluiten).
speedometer.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hallo Rotgerbo,
Ik vermoed dat deze op de het voorwiel gemonteerd is. Kan dat zelf vervangen worden ttz moet het wiel er daarvoor uit?

Mijn motogarage deed dat voor mij want zelf ben ik geen technieker...;( want wat jij schreef had ik hetzelfde voor, vandaar dat ik verwijs naar de sensor...
 
Beste mede Maxsym rijders,

Door een vertrouwensbreuk (gaat niet over de sym overigens)met mijn huidige dealer,ben ik genoodzaakt een andere dealer te zoeken.
Ik vraag mij 2 dingen af :
1 wat is een goede en redelijk dichtbij tilburg.?
2.daar in belgie er veel meer motorscooters (en dus sym motorscooters) gereden worden dan hier in nederland,zou dat ook een optie zijn maar hoe zit het met mijn (nog 2 jaar durende) garantie?

gaat over een Maxsym 600i
 
Laatst bewerkt:
Meer motorscooters in België zou ik niet durven zeggen.
Wel is het een feit dat Sym meer op de Belgische markt aanwezig is dan in Nederland.
Ben vorige jaren af en toe meegereden met het DBS. Nederlandse scooterclub met veel actieve leden. Altijd grote opkomst. Je zag bij hen meer Honda's, Suzuki's, Mp3's en Kymco's. En die laatste zie je hier dan bijna niet.
Hier in Vlaanderen wordt de maxiscooter nog een beetje raar bekeken. Niet serieus genomen. Vespa's zie je dan wel in overvloed. Hopen clubs heb je hier. Ik wil de vespa rijders niet tegen het hoofd stuiten, maar ik heb toch mijn bedenkingen bij deze retro rage.

Als je even kijkt op de website van Sym Nederland via de dealerlocator kom je uit op Centralscooters Vaartweg 11a te Oosterhout.
 
Laatst bewerkt:
Downsider die van mij is te koop en ik heb die vraag gesteld voor een eventuele koper.

De garantie blijft lopen zolang alle onderhoud correct en bij een officiële SYM-verdeler blijft gebeuren…

Met vriendelijke groeten,
sincères salutations,
Yours sincerely,

Philip

MOTOCITY bvba
Deerlijkstraat 162B (gps: n°164 ingeven)
8550 Zwevegem
Belgium
BE0870792259
Tel. +32 (0)56 75 81 67

www.motocity.be
 
Beste mede Maxsym rijders,

Door een vertrouwensbreuk (gaat niet over de sym overigens)met mijn huidige dealer,ben ik genoodzaakt een andere dealer te zoeken.
Ik vraag mij 2 dingen af :
1 wat is een goede en redelijk dichtbij tilburg.?
2.daar in belgie er veel meer motorscooters (en dus sym motorscooters) gereden worden dan hier in nederland,zou dat ook een optie zijn maar hoe zit het met mijn (nog 2 jaar durende) garantie?

gaat over een Maxsym 600i

Was best tevreden over http://www.wheelcat.be/ (turnhout) (Kleine zelfstandige)
 
downsider

dit zijn voor u de dichtste sym dealers voor u in Belgie

VERHEYEN

DONCKSTRAAT 25

2321 MEER


WHEELCAT

JEF BUYCKXSTRAAT 227

2300 TURNHOUT
 
Ik denk dat de meeste nog in winterslaap zijn , ikzelf kan nu niet rijden door ingreep aan men rechter hand , waarschijnlijk als men verband eraf gaat gaat het weer regenen
 
Ik denk dat de meeste nog in winterslaap zijn , ikzelf kan nu niet rijden door ingreep aan men rechter hand , waarschijnlijk als men verband eraf gaat gaat het weer regenen[/QUOTE]

Uit ervaring weet ik dat de scoot niet oplost in water:tO-)
 
ok maar hier is het stil ???? ik wacht wel tot den 500 LT hier is

tis ook winters, hé ... dan rijden er héél weinig op de baan en niet alleen scooters maar ook motofietsers!
Het viel mij op hoeveel er plots beginnen te rijden als er een streepje zon is...
Ben benieuwd hoeveel er zullen rijden als begint te regenen volgende week...
Zolang de weg niet glad is blijf ik rijden :]
 
als ging werken reed ik alleen niet bij heel slecht weer en ik had 72000 km op nog geen 3 jaar winter en zomer alle werkdagen 132 km.
Moet ook zeggen het beste was er af en als hij warm kwam ging hij niet meer vooruit.
 
Ik rij nog elke werkdag braafjes met mijn maxsymmeke van thuis naar het werk en terug. Alleen een paar dagen met de auto geweest toen ik net genezen was van een deftige griep omdat toen mijn vrouwtje het vlaggen had en de auto dus vrij was. Met het mooie weer toch wat tijd gemaakt en een klein toertje in de buurt gaan doen. Ik kijk al uit naar de lente en zomer want er staan een paar mooie ritjes gepland :]
 
Hallo,
Mijn sensorkabel werd vervangen en er werd opgemerkt dat er olie verlies was in de linker voorvork, schraapveer vervangen en nieuwe olie..
Ik stel mij de vraag hoeveel kilometers onze scooter gemiddeld aan kan?
Veel hangt af van de rijstijl, het regelmatige onderhoud en de rij omstandigheden ( veel autostrade, stadsverkeer .. )
Ik gebruik deze voor woon-werkverkeer, ben een rustige preventieve rijder, mijn machine is van 2011 en heeft 34.500 km op de teller.
 
Oeps, vandaag vertrokken naar het werk en onderweg valt mijn snelheidsmeter terug uit...
Hoop dat deze onder garantie hersteld zal worden ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan