MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Dat rode blokje lijkt op een BMC luchtfilter. Is een luchtfilter die je kan wassen.

Hangen die verstralers aan de metalen plaat die de 2 lampblokken onderaan verbinden?
00113310A-L4A-010_hi.jpg

001133124-HWA-000_hi.jpg

Of heb je gaten geboord in de kuip en ze daarop bevestigd?
Ik heb de indruk dat het tweede van toepassing is.
 
Laatst bewerkt:
Wow Bigfoot jij hebt er wel werk van gemaakt 👌, door gebrek aan kennis van electriciteit en de zin om het dashboard volledig af te breken heb ik de lampen maar gewoon aan de batterij aangesloten, scheelt een pak werk maar je mag ze niet vergeten uit te schakelen wat ondertussen al wel is gebeurd is haha, moest ik noodgedwongen de fiets nemen en uur te laat op het werk🤣.
Ik heb wel de indruk dat ik beter gezien word want dat loopt de spuigaten uit, auto's die vanuit een zijstraat vlak voor je neus nog de baan opdraaien, nu blijven ze toch dikwijlser staan.
 

Bijlagen

  • IMG_20181216_104809.jpg
    IMG_20181216_104809.jpg
    486,6 KB · Weergaven: 33
  • IMG_20181216_104846.jpg
    IMG_20181216_104846.jpg
    961,2 KB · Weergaven: 34
Wow Bigfoot jij hebt er wel werk van gemaakt 👌, door gebrek aan kennis van electriciteit en de zin om het dashboard volledig af te breken heb ik de lampen maar gewoon aan de batterij aangesloten, scheelt een pak werk maar je mag ze niet vergeten uit te schakelen wat ondertussen al wel is gebeurd is haha, moest ik noodgedwongen de fiets nemen en uur te laat op het werk🤣.
Ik heb wel de indruk dat ik beter gezien word want dat loopt de spuigaten uit, auto's die vanuit een zijstraat vlak voor je neus nog de baan opdraaien, nu blijven ze toch dikwijlser staan.

mijn spotjes gaan ook aan bij groot licht , en natuurlijk ook bij normaal licht .
de rest zijn allemaal drl led met ingebouwde pinkers .
licht in spiegel en handvaten niet , maar die pinken alternatief mee met de pinkers
gewoon de +12v aansluiten en de nagatief op de pinker + aansluiten .
als de pinker uit staan neemt hij daar zijn negatief en als deze pinker op staat gaat het ander licht uit


Ze blijven soms inderdaad staan die uit een zij straat komen , maar misschien eerder voor te kijken wat er afkomt

ik voel mij veel veiliger dan vroeger
 
Hallo, ja ik ben ook erg nieuwsgierig hoe Madeiros zijn 2 lampen gemonteerd had!

@ Madeiros :
Zou je een fotoreportage willen maken hoe je dat allemaal juist gemonteerd had?
Of aantal tips ivm boren (waar juistn hoe en met welke soort boor) en eventueel versteviging (foto?) om lampen te monteren?
 
Omdat ik regelmatig last heb met donkere wegen ben ik op zoek naar zulke led-lampen.
Ik kreeg een tip van mijn vriendin om eens te kijken naar haar nieuwe ledlampen.
Onvoorstelbaar! Ik denk dat ik ook ga bestellen...

Ter info : 4XLED supermini - kijk maar even naar www.allroadmoto.be - erg mooi materiaal.

nu nog aan iedereen FIJNE KERSTDAGEN EN EEN SPETTEREND JAAREINDE !
 
Rotgerbo tip van je vriendin is mogelijk niet goed genoeg tegenover deze:
Die van je vriendin komen ook gewoon uit het zelfde fabricage land.....China
Dit is de bom met fatsoenlijke aansluiting en zonder omweg 100 euro minder duur en up to date.
Je had toch misschien niet het idee dat het uit een ander land kwam?
U3-Moto-led-Driving-Spotlights

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jan,
Wow ... bedankt voor de info! Dit wil ik ook even uitpluizen...
Kan jij me ook de afmetingen van de verstralers bezorgen want die zijn voor mij ook van belang.
Ik hou niet zo van grote verstralers, al komen die soms beter tot hun recht.
Ik had begrepen dat die 4XLED mini's uit Polen kwamen?
 
Hey Madeiros,
Wil je nog één foto maken,aub? Namelijk frontfoto zonder lampen aan.
Wil graag zien hoe jij die kabels weggewerkt had, ziet er gelikt uit hoor!
 
Dan heb ik 2 vragen voor de techniekers ... De kabelboom van de verstralers hebben allemaal 2 ogen om aan batterij aan te sluiten.

Vraag 1 : Mag ik ze afknippen en in zo'n (sigarettenaansteker) plug monteren? Voordeel van onze maxsym hierbij is dat, als ik sleutel uit contact haal, de lampen mee uitgeschakeld worden. (om te voorkomen dat batterij plat worden als men vergeet lampen uit te schakelen).

Vraag 2 : In onze maxsym hebben we 1 sigarettenaansteker dat ik continue gebruik voor mij gps. Ik wil het verdubbelen naar 2 dmv zo'n sigerettenaansteker splitter zodat ik ook die verstralers kan insteken. Kan of mag dat? Is dat wel goed voor batterij in onze maxsym?

Alvast dank voor de antwoorden!:}:}:}
 
Laatst bewerkt:
Voordeel van al die LED lichten is het lage verbruik. Het aantal ampères is veel lager dan de klassieke lampen.
Om die reden is het best doenbaar enkele extra lichten bij te plaatsen. Ook op de sigarettenaansteker.
Het gaat niet zozeer over of de batterij dit aankan. Maar, kan de alternator genoeg stroom leveren voor al die verbruikers en tegelijk nog de batterij opladen. Ook bij lage toeren en leegloop. En als je aftakt van 1 voedingskabel, gaat die niet te warm krijgen? Teveel ampères door dezelfde kabel? Nu, als er een zekering voor zit zal die wel springen om groter onheil te voorkomen.
Met wat extra LED's moet je je dus geen zorgen hierover maken. Wel zou ik eerst eens het elektrisch schema bekijken voor je aftakt. Zit er een zekering voor? En welke? Waar tak ik best af?

Ik wil wel een kanttekening maken bij het enthousiasme van "Er kunnen niet genoeg lichten op staan!"
Een moto en een auto zijn in het donker van ver herkenbaar (lees te onderscheiden) aan hun lichten. Hiermee kan ik mijn gedrag inschatten naar de tegenligger.
Het is al gebeurd dat ik niet door had dat een moto op mij af kwam, gewoon door de hoeveelheid lichten. Ook kan je de afstand moeilijker inschatten bij een overdreven hoeveelheid licht.
Daarom, versier je kerstboom met zoveel mogelijk lichtjes. Maar gebruik je verstand bij je moto of scooter. Bedenk waarvoor je ze nodig hebt (bv mistlicht) en overdrijf niet.

Het grote probleem is dat veel bestuurders niet bezig zijn met wat zich voor en rond hun voertuig afspeelt maar eerder met hun gsm of de andere passagiers in hun wagen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gerome,
Dank voor den uitleg. Nu begrijp ik al ietsje beter.

Ivm de lichten.
Ik wil de verstralers eigenlijk gebruiken op de onverlichte wegen en/of na middernacht als meeste straatverlichting uit zijn. Persoonlijk vind ik dat de originele grootlichten te zwak zijn voor zulke momenten maar wel voldoende voor gewone verkeersituaties... Ik woon op de buiten en klokvast om middernacht vallen ALLE straatverlichting uit. Dan is het echt donker! Mijne maat had eens voorgereden met zulke verstralers en zag dat het echt wel veiliger rijden was. Dat is eigenlijk de enige reden waarom ik zulke verstralers zou willen monteren...
 
Dat is een goede reden.
Scooters zijn wel niet ideaal voor dergelijke zaken. Is het bevestigen op de kunststof delen stevig genoeg?
Zo een voorkant is maar een dun wiebelig ding. Dat merk je goed als je hem demonteert.
Stel je voor dat je bijgeplaatste verstraler afgereden wordt. Welke schade krijg je dan? Mag je misschien een nieuwe neus bestellen voor je maxsym?
Je zou ook de voorste veerpoten kunnen gebruiken als bevestiging. Voordeel is dan ook dat je scooter niet breder wordt. Nadeel kan het trillen zijn van de lichten.
Veel succes met de montage.
 
Hoi Jan,
Kan jij me ook de afmetingen van de verstralers bezorgen want die zijn voor mij ook van belang.

ze zijn 6 cm groot. (staat gewoon vermeld bij de specificaties alleen dan in inch)
Alles is mooi afgewerkt met ook een relais in de kabelboom, compleet plug&play, en zeer fraaie aansluitpluggen
En nu het mooie... die schakel-unit die er bij zit heeft 3 standen dus je kunt kiezen hoe fel je ze wil laten branden.
Made in China maar dan wel de duurste klasse.

Mvg. Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan