Maximale aantal kilometers gereden met Suzuki brugman 400

Johnny65

Rookie
16 mei 2019
9
4
Hallo mede formgenoten, mijn naam is John en ben sterk geïnteresseerd in de Suzuki burgman 400.
Sinds een maand ben ik nu in het bezit van mijn motor rijbewijs, met mijn 54 jaar een hele prestatie op zich 🤪 nu ben ik aan het rond kijken naar een motorscooter maar ik zou wel eens willen weten hoeveel kilometer een Suzuki kan hebben ik bedoel 50.000 km. 80.000 of misschien wel meer.
Wat zijn de specifieke problemen bij hooge kilometerstanden, alle advies is welkom bij deze beginende motorscooter rijder.
BVD 👍🏻👋👋👋
 
Ik denk dat als de scooter gewoon op tijd z’n beurten krijgt het allemaal wel goed gaat komen. Op 24000 een grote beurt wat wel wat kost maar ja. En verder... ach ja... slijtage-onderdelen zoals banden, remmen, accu hou je toch. Je kan een boel zelf!
 
Hallo mede formgenoten, mijn naam is John en ben sterk geïnteresseerd in de Suzuki burgman 400.
Sinds een maand ben ik nu in het bezit van mijn motor rijbewijs, met mijn 54 jaar een hele prestatie op zich 🤪 nu ben ik aan het rond kijken naar een motorscooter maar ik zou wel eens willen weten hoeveel kilometer een Suzuki kan hebben ik bedoel 50.000 km. 80.000 of misschien wel meer.
Wat zijn de specifieke problemen bij hooge kilometerstanden, alle advies is welkom bij deze beginende motorscooter rijder.
BVD 👍🏻👋👋👋
Bij goed onderhoud en normaal gebruik kunnen ze veel kilometers mee. Niet met een koude motor wegknallen e.d. 80.000 is geen uitzondering.
 
Oké thanks voor de reacties, gaan zaterdag kijken bij een burgman 400 van 2008 met 41000 km onderhoudshistory aanwezig.
Mooie handkappen en handvat verwarming en topkoffer ben benieuwd of het wat word, 😏😉
 
Hallo mede formgenoten, mijn naam is John en ben sterk geïnteresseerd in de Suzuki burgman 400.
Sinds een maand ben ik nu in het bezit van mijn motor rijbewijs, met mijn 54 jaar een hele prestatie op zich.
(...)
Je bent 54 jaar oud.
Dus ben je van 1965, of mogelijk van 1964.
Dan was je 18 in 1982 of 1983.
Waarom moest je dan voor een motorrijbewijs gaan?

Met een B-rijbewijs behaald voor 01/01/1989 kan je onbelemmerd met elke scooter of motorfiets rijden zonder enige beperking op cilinderinhoud of vermogen.
( U - Le permis moto en Belgique )
 
Je bent 54 jaar oud.
Dus ben je van 1965, of mogelijk van 1964.
Dan was je 18 in 1982 of 1983.
Waarom moest je dan voor een motorrijbewijs gaan?

Met een B-rijbewijs behaald voor 01/01/1989 kan je onbelemmerd met elke scooter of motorfiets rijden zonder enige beperking op cilinderinhoud of vermogen.
( U - Le permis moto en Belgique )
Ik heb het vermoeden dat u uit België komt? daar zijn dacht ik de regels aangaande het motor rijbewijs anders, in Nederland moet men gewoon een motor rijbewijs halen er wel wat uitzonderingen maar dat heeft meer met leeftijd te maken en specifiek tot 24 jaar en jonger, dus mijn leeftijd geeft geen uitzonderingen op het motor rijbewijs ik moest gewoon op nieuw alles doen theorie voertuigbeheersing deelname verkeer dus 3x examen doen 😱🥴 maar maakt niet uit we hebben het er voor over en nu motor kilometers maken 🤪😜👍🏻
 
Vandaag een scooter aangeschaft, burgman 400 uit 2007 lekker uitgebreid met handkappen handvatverwarming topkoffer en uitgebreide beurt plus nieuwe achterband en nu wachten op de aflevering volgende week vrijdag 🤪😜😎👍🏻
 

Bijlagen

  • 20190525_111532.jpg
    20190525_111532.jpg
    250,9 KB · Weergaven: 24
  • 20190525_111543.jpg
    20190525_111543.jpg
    176,3 KB · Weergaven: 19
  • 20190525_111556.jpg
    20190525_111556.jpg
    244,6 KB · Weergaven: 22
Vandaag een scooter aangeschaft, burgman 400 uit 2007 lekker uitgebreid met handkappen handvatverwarming topkoffer en uitgebreide beurt plus nieuwe achterband en nu wachten op de aflevering volgende week vrijdag 🤪😜😎👍🏻

Mooi man. Had je ook de mijne mogen overnemen met 34k minder op de teller.

Maar veel plezier ermee 😊
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het vermoeden dat u uit België komt? daar zijn dacht ik de regels aangaande het motor rijbewijs anders, in Nederland moet men gewoon een motor rijbewijs halen (...)
Natuurlijk. Uit het oog verloren dat dit een Nederlands forum is.
Goed, ook bij ons hebben mensen die na 01/01/1989 hun B-rijbewijs hebben behaald het een stuk moeilijker om met een motorfiets te kunnen rijden.
 
Vandaag een scooter aangeschaft, burgman 400 uit 2007 lekker uitgebreid met handkappen handvatverwarming topkoffer en uitgebreide beurt plus nieuwe achterband en nu wachten op de aflevering volgende week vrijdag 🤪😜😎👍🏻
Die schuifschakelaar midden onder het stuur: heeft die Burgman een parkeerrem?
Die draaischakelaar links aan het stuur: waar dient die voor?
 
Ik heb een suzuki burgman 400 2008 model, kilometer stand 81200, om de 10k doe ik een grote beurt. loopt net als nieuw.
 
Ik heb een suzuki burgman 400 2008 model, kilometer stand 81200, om de 10k doe ik een grote beurt. loopt net als nieuw.
Ik sta verbaasd over hoeveel km die scooters kunnen lopen.
Het zijn tenslotte simpele 1 cilinder 4 takten die op redelijk hoge toeren draaien, en op benzine, het zijn geen diesels.
Die Piaggio XEvo 400 met zijn 500.000km (zuunig) spant natuurlijk de kroon.
Maar op Italiaanse sites met tweedehandse scooters kom je er ook wel tegen met 100.000km op de teller.

Mijn scooter zit juist boven de 10.000km, dus nog zo goed als nieuw, eigenlijk.
 
Goed onderhoud en gebruik zijn de belangrijkste voorwaarden voor hoge km-standen (ook op een scooter). Ik zie niet in waarom een 400 cc scooter niet probleemloos 200.000 km of meer zou kunnen halen. Je zult af en toe iets moeten vervangen (bijvoorbeeld vorkolie, wiel- of balhoofdlagers) en meestal is elke 24.000 km groot onderhoud nodig (rien en rollen), maar dat is natuurlijk bekend.

Het valt mij op dat bij mijn scooter de kleur van de olie (toch een graadmeter voor hoe de boel slijt) nauwelijks verandert in de 6.000 km tussen de kleine beurten, waar bij de auto de olie vlak voor de wissel bijna zwart is.

P.s. Mijn SW 400 2008, heb ik nu 9 jaar c.q. 52.000 km.
 
Rij een Burgman 400 uit 2012 bij aanschaf 58000 km nu na 1 1/2 jaar inmiddels 75000 k op de klok. Heb wel een probleem gehad bij 60000 km probleem met de cilinder zuigerveer gebroken waardoor er olie in het lucghtfilter gepompt werd. Schad was al aan de cilinderwand. Besloten een 2e hands op e bay te kopen in GB voor 200 euro inckl montage vergen etc koste dit 350 euro inmiddels al weer 15 k meegerden en geen probleem. Enige aanpassing die gedaan heb zijn Dr P rollen 18 gr waardoor de motor rustiger loopt en zuiniger is. Rij dagelijks 120 km woon werk voornamelijk snelweg. Lekker zuinig 1;27.
Goed onderhoud is de remedie doe dit allemaal zelf wat kosten bespaard. Hoop de 100 k te halen met een jaar of 2.
 
Terug
Bovenaan Onderaan